Industrija

Smanjena prodaja automobila u Evropi


Evropska autoindustrija bilježi pad prodaje sedmi mjesec zaredom. U nekoliko zemalja članica Evropske unije privreda je usporila, što je za proizvođače automobila veliki izazov, u trenutku kada su rekordna ulaganja u električna vozila i uvođenje najnovijih tehnoloških rješenja.

Broj novoregistrovaih vozila u Evropi u martu pao je za 3,6 posto na 1,77 miliona automobila, pokazuju podaci Asocijacije evropskih proizvođača.

Italijansko, kao jedno od vodećih auto tržišta u Evropi, bilježi najveći pad prodaje od 10 posto, a slijedi Španija, dok je Njemačka, kao najjača ekonomija u EU, za dlaku izbjegla recesiju krajem 2018. godine, a izgledi za oporavak i brži rast su slabi, što je utjecalo i na rezultate autoindustrije.

Također, proizvođači automobila moraće Evropskoj komisiji da plate odštetu od skoro 30 milijardi eura, dok Volkswagen i dalje nema odgovarajuće tehničko rješenje za smanjenje emisije ugljen dioksida.

Dionice autoindustrije na evropskim berzama ipak i dalje rastu, zahvaljujući prodaji na kineskom tržištu, koja je premašila očekivanja. Samo Volkswagen 40 posto svoje proizvodnje plasira u Kini.