Novosti

Haris Mujanović: Godišnja skupština EBRD-a – BiH dokazala da može


O Godišnjoj skupštini EBRD-a, koja se početkom maja održala u Sarajevu, izvještavali su regionalni i svjetski mediji. I sam predsjednik EBRD-a Suma Chakrabarti opisao je kao najbolju koja je organizovana izvan Londona. Razgovarali smo sa Harisom Mujanovićem, account directorom agencije Via Media, koja je bila zadužena za organizaciju skupštine ispred zemlje domaćina i saznali nešto više o ovom događaju, iz perspektive organizatora.

Vaša uloga u organizaciji godišnje skupštine EBRD-a je bila jedna od ključnih. Šta ste tačno, kao Overall Project Manager PCO-a, radili?

„EBRD je odabrao agenciju Via Media kao PCO (professional conference organiser). Naziv koji sigurno na prvu ne otkriva svu kompleksnost ovog posla jer pored svih logističkih aspekata poput organizacije transporta, tehničke i IT podrške, podrazumijeva i razvoj strategije za promociju zemlje domaćina, vizuelnog identiteta, kulturnog programa za sve učesnike, turističke ture za partnere guvernera, PR podršku i još mnogo aspekata. Moja uloga se možda najlakše može opisati kao kompleksni Project Management koji je direktno i indirektno obuhvatio tim od preko 300 ljudi, 20 kompanija i brojne državne institucije koje su radile na realizaciji.“

Kako ste pristupili ovom zadatku? Šta je to bilo najvažnije o čemu ste brinuli, a da je zbog toga ostatak procesa tekao u najboljem redu?

„Pripreme su počele već početkom januara ove godine kada smo dobili pregled EBRD standarda i održali prve sastanke sa EBRD projektnim timom. Od početka je bilo jasno da će organizacija Godišnje skupštine EBRD-a biti najzahtjevniji i najkompleksniji događaj realizovan u proteklih 20 godina u BiH. U projektima ovog tipa vrlo je teško kvalitetno ispratiti svaki detalj, a ne izgubiti iz vida ”veliku sliku” i strateški značaj ovakvog događaja. Konferencije ovog tipa predstavljaju stratešku priliku za kvalitetno pozicioniranje i promociju zemlje što je, pored operativnog vođenja projekta, bio glavni zadatak. Preko 40 događaja, na 6 lokacija, sa preko 3.000 učesnika i 68 zvaničnih delegacija, zahtijevalo je konstantno planiranje, prilagođavanje promjenama uz maksimalnu posvećenost agencijskog tima i svih sposobnih da preuzmu odgovornost i kontrolu nad svakim pojedinačnim aspektom organizacije.“

Kakvo iskustvo Vam je privatno i profesionalno donio ovaj događaj?

„Godišnju skupštinu Odbora guvernera EBRD-a je Suma Chakrabarti, predsjednik EBRD-a proglasio za najbolje organizovanu izvan Londona. Moj tim je ujedno i najmlađi sa kojim je EBRD stručni tim sarađivao na organizaciji jedne godišnje skupštine. Profesionalno, to znači da smo još jednom potvrdili poziciju pouzdanog partnera za najveće izazove, kao vodeća agencija u našoj državi. Privatno, osjećam ponos. Ponosan sam na svoj tim i sve što smo zajedno napravili. Ponosan sam što smo unaprijedili imidž BiH i predstavili je kao zemlju koja ima ljude i potencijal da postavlja standarde, i to ne samo u regionu. Ovo je zemlja puna duše i dobrih ljudi, kojoj je malo potrebno da doživi ekonomsku ekspanziju i postane centar regije. Sretan sam jer su učesnici skupštine ponijeli ovaj dojam sa sobom.“

Pratili ste i sam program EBRD-a, prenesite nam impresije iz Vaše perspektive. Koliki je značaj ovog događaja za našu državu?

„Program je bio prilično impresivan i pokrio je gotovo sve razvojne teme koje su u trendu. U modernom poslovanju sve je usmjereno ka jačem povezivanju i digitalizaciji ekonomija, kao preduslovima za ubrzan rast i razvoj. Tako se pričalo o transformacijama ekonomija i ulozi koju mala i srednja preduzeća imaju u tom procesu, o ”zelenim” inicijativama, te održivom turizmu. Kada govorimo o značaju za BiH, on je ogroman, jer je Godišnja skupština EBRD-a jedan od najznačajnijih poslovnih događaja u svjetskim razmjerima. Biti domaćin jednog takvog skupa šalje poruku stabilnosti, ali i potencijala koji naša zemlja ima. Svi zajedno smo uspjeli u svjetske medije poslati sliku jedne drugačije BiH, BiH koja je spremna za ekonomski i razvojni iskorak, te zemlja koju vrijedi posjetiti.“

Da li su učesnici (kompanije) iz BiH bili spremni za skupštinu i da li su spremni da realizuju velike poslovne zadatke, opravdaju investicije i povećaju ekonomski razvoj države?

„Cijeli događaj je velika prilika za networking i povezivanje sa najvećim svjetskim investitorima. Naše kompanije i vladine agencije su se pripremile sa konkretnim projektima i investicijskim prilikama, što je ozbiljan i planski pristup. Ponosan sam na nastup naših kompanija na BiH investicijskoj sesiji, koja je bila dio zvaničnog programa. Vanjskotrgovinska komora i FIPA su radile na pripremi lokalnih učesnika, i zajedno smo uspjeli organizovati izuzetno posjećenu sesiju na kojoj je predstavljeno pet najpotentnijih sektora spremnih za nove investicije i razvojni iskorak. Po prvim povratnim informacijama reakcije su zaista dobre i postoji interesovanje za ozbiljnija ulaganja i partnerstva u svakom od sektora. Niti jedan ozbiljan investitor nije izgubio novac ulažući u BiH i to je jak adut.“

Čekaju vas novi izazovi, Via Media 31.05. organizuje devetu Brending konferenciju. Šta ste “naučili” zahvaljujući ovom iskustvu, a da se može primijeniti na organizaciju BK09?

„Uprkos umoru svi u agenciji se radujemo Brending konferenciji, koja će se ove godine održati u Historijskom muzeju. To je naš projekat kojeg svake godine radimo sa posebnim žarom i ljubavlju, a slobodno mogu reći da nakon organizacije Godišnje skupštine EBRD, Brending konferencija dolazi kao svojevrstan odmor. Iako i sam prilično zahtjevan, to je projekat na kojem punimo kreativnu energiju, okupljamo svjetske stručnjake i poslovnu zajednicu BiH. Ove godine ćemo pričati o ključnim koracima koji su bitni za razvoj brenda u digitalnom dobu, gdje nikada nije bilo lakše uspjeti, ali i propasti u isto vrijeme.“