Tema u fokusu

JP RAD d.d. Tešanj u prvoj polovini 2019. poslovao uspješno uz kontinuirani rast korisnika


Javno preduzeće RAD d.d. Tešanj u prvom polugodištu tekuće godine poslovalo je pozitivno, uz povećanje broja korisnika u vodosnabdijevanju, odvodnji otpadnih voda, organizovanom odvozu komunalnog otpada i dr., te je zadržalo status bonitetne pouzdanosti.

Javno preduzeće RAD d.d. Tešanj pruža usluge vodosnabdijevanja pitkom vodom, odvodnje otpadnih voda, prikupljanje i zbrinjavanje komunalnog otpada, laboratorijske usluge, usluge komunalne higijene (čišćenje ulica, trotoara, trgova, parkova, putnih pojaseva i zelenih površina), usluge zimske službe u gradskoj i prigradskoj zoni, te upravljanje sa nekoliko parking prostora.

Direktor JP RAD d.d. Tešanj Adnan Lihić kazao je da je preduzeće prošle godine izradilo petogodišnji plan poslovanja u kojem su vrlo detaljno i precizno postavljene projekcije, ciljevi i liste planiranih aktivnosti po svim segmentima.

„Tu su desetine parametara prema kojima pratimo mjesečne, kvartalne, polugodišnje i godišnje realizacije planiranog, a time i dostizanja ciljeva. S tim u vezi nakon prvog kvartala, ali i nakon prvog polugodišta, možemo konstatovati da stepen realizacije zacrtanih ciljeva i aktivnosti ide planiranom dinamikom, da ključni indikatori koje pratimo daju jednu sveobuhvatnu sliku i zaključak da je poslovanje u prvom kvartalu i prvom polugodištu tekuće godine pozitivno. Prvi kvartal i prvo polugodište okončani su bez i jedne povrede na radu što nas posebno raduje, jer smo poduzeli i poduzimamo niz aktivnosti kako bismo to spriječili. Također, u istom periodu nije bio ni jedan dan planske redukcije kada je u pitanju vodosnabdijevanje, a sve obaveze preduzeća prema zaposlenicima, partnerima i dobavljačima uredno su izmirene“, kazao je Lihić.

Naplata usluga

Direktor je zadovoljan procentom naplate usluga kako u prethodnim godinama tako i u prvom polugodištu tekuće godine.

„Tu je niz aktivnosti i radnji koje poduzimamo i koje doprinose tome, ali je svakako i životni standard i sveukupna ekonomska ili platežna moć naših sugrađana tj. korisnika naših usluga nazadovoljavajućem nivou, tako da i to doprinosi veoma dobrom procentu naplate“, rekao je Lihić.

Kada je riječ o podršci Vlade ZDK projektima JP RAD Tešanj, Lihić je kazao da preduzeće aplicira na jedan ili dva poziva za dodjelu grant sredstava prema Ministarstvu okoliša ZDK, te da je prethodnih godina uglavnom prihvaćen po jedan projekat tj. aplikacija za sufinansiranje, na čemu su im, kako je kazao Lihić, zahvalni.

„Ali, svakako naše potrebe su mnogo veće od toga, te se nadamo u tekućoj godini i narednim godinama da će se saradnja proširiti, a iznos sredstava sa kojima sufinansiraju naše projekte i aktivnosti biti veći“, kazao je Lihić.

Kako bi poboljšali komunalnu higijenu u gradu preduzeće je nabavilo pet novih mašina i uređaja ukupne vrijednosti 700.000 KM.

„U već spomenutom petogodišnjem planu sastavni dio je i lista kapitalnih/investicionih ulaganja, a ista obuhvata sve segmente, djelatnosti i usluge koje pružamo. Taj plan je izrađen unutar preduzeća i oslikava stvarne potrebe i projekcije preduzeća za naredni period, usaglašen je sa našim većinskim vlasnikom i osnivačem Općinom Tešanj, a usvojen je od svih organa preduzeća: Uprava, NO, Skupština i kao takav je postao temeljni dokument po kojem radimo operativne godišnje planove, planiramo investicije i sve druge aktivnosti. Shodno tome u 2018. godini investirali smo oko milion KM u različite projekte i aktivnosti. Između ostaloga tu je i nabavka pet novih servisnih vozila, mašina koje nisu samo namijenjene poboljšanju komunalne higijene. Dakle, preduzeće je u 2018. nabavilo sljedeće: višenamjensku radnu mašinu utovarivač gusjeničar za rad na deponiji sa kojom preduzeće upravlja, zatim terenac i cady kao servisna vozila za odjel vodovoda i kanalizacije i malu električnu gradsku čistilicu i veliku standardnu gradsku čistilicu sa tri četke, i ove dvije posljednje se odnose na segment komunalne higijene“, kazao je Lihić.

Dodao je da u prvom polugodištu tekuće godine sva navedena vozila i mašine rade u punom kapacitetu, daju odlične efekte i rezultate, povećavaju sigurnost zaposlenika, efikasnost i efektivnost, te da su veliki doprinos dale i daju dvije čistilice ulica, trotoara, trgova, parkova, parking površina i time su podigli na zavidan nivo segment čistoće i uređenosti svega prethodno navedenog.

Lihić je prokomentarisao i na kakvom je nivou svijest o očuvanju okoliša građana Tešnja.

„S obzirom na to da pratimo sve te aktivnosti iz godine u godinu zbog opisa posla kojim se bavimo, a također imamo dobru saradnju sa nadležnim općinskim službama, mjesnim zajednicama, udruženjima građana koja se bave i ovom tematikom, možemo reći da raspolažemo sa dosta širokom lepezom informacija i podataka. Shodno tome, možemo konstatovati da kao rezultat svih aktivnosti koje poduzima i realizuje preduzeće, Općina, mjesne zajendice, udruženja građana i mnogi drugi, imamo povećan nivo svijesti o bitnosti zaštite uže i šire društvene zajednice. Naravno da to nije dovoljno i neće biti još mnogo godina na potpuno zadovoljavajućem nivou. Ali, važno je da se iz godine u godinu stvari popravljaju i da se kontinuirano provode mjere, aktivnosti i projekti s ciljem unapređenja ovog segmenta“, poručio je Lihić.

Stručni kadar

Podsjetio je da preduzeće trenutno, shodno aktuelnoj sistematizaciji, ima popunjena sva radna mjesta.

„Naravno zbog starosne strukture, zbog kvalifikacione strukture, potrebno je kontinuirano kao i u svakom drugom poslovnom subjektu unaprijeđivati stvari i procese, tako i kod nas, a nakon detaljnih analiza i provjera, vremenom se javlja promjena dopune, promjene dokvalifikacije, edukacije,obuke i sl. Kako bismo pratili zahtjeve sa terena i pravovremeno na njih odgovarali. Dakle, trenutno rapolažemo sa dosta dobrim i kvalifikovanim timom, ali pripremamo se i za dopune i izmjene ili zamjene kako se ukaže potreba, a sve s ciljem kontinuiranog održavanja poslovnog sistema na nivou koji od nas traže naši korisnici i zajednica u cjelini“, kazao je.

S obzirom na povoljniju hidrometeorološku situaciju u 2018. godini ali i u prvom polugodištu 2019. godine, te nizu poduzetih aktivnosti od preduzeća i Općine Tešanj, kao i izgradnji novog bunara i puštanjem istog u 2018. godini u funkciju, Lihić je kazao da je to dalo za rezultat da u prvom polugodištu 2019. nisu imali nijedan dan planskih redukacija, što je veoma važna činjenica jer time korisnici usluga imaju obezbijeđeno kontinuirano snabdijevanje pitkom vodom.

Nada se da će i drugo polugodište 2019. završiti na isti način.

Zimske službe

Komentarišući da li zimske službe spremno dočekuju zimski period, kazao je da preduzeće ima i taj segment usluge, ali gledajući prostor općine Tešanj, ne uzimaju mnogo visok procenat učešća u ukupnom održavanju tokom zimske sezone.

„Općina putem mjesnih zajednica direktno realizuje veći dio tih aktivnosti. Ono što preuzmemo u obavezu putem ugovora koji potpišemo, redovno servisiramo u skaldu sa potrebama i očekivanjima, te u skladu sa važećim propisima. A pravovremeno pripremimo mašine i zaposlenike, kao i potreban materijal, tako da spremni dočekamo zimsku sezonu“, rekao je Lihić.

Istaknuo je da imaju niz aktivnosti i projekata koje su ugradili u petogodišnji plan poslovanja.

„Svi oni su razvrstani po godinama i obuhvaćeni su svi segmenti: vodosnabdijevanje, kanalizaciona mreža, sakupljanje otpada, deponija, laboratorija, komunalna higijena, parkinzi, zimska služba i dr… U prošloj i tekućoj godini realizovan je niz aktivnosti i zadovoljni smo dinamikom dostizanja postavljenih ciljeva. Radimo mjesečne, tromjesečne, polugodišnje i godišnje izvještaje interne, analize, definišemo mjere za poboljšanje, izrađujemo operativne i dinamičke planove, pratimo realizaciju. Ali svakako osnovni cilj nam je poboljšanje pružanja svih naših usluga, zatim obezbijeđenje materijalno- tehničkih uslova za kontinuirano vodosnabdijevanje, odvodnju otpadnih voda, preuzimanje i zbrinjavanje otpada, te čiste ulice, trgovi, parkovi, parkinzi i zelene površine. Sve aktivnosti koje provodimo provodimo s tim ciljem, naravno kao i povećanje broja korisnika u svim segmentima. Za sve navedeno potrebna nam je kontinuirana podrška lokalne zajendice, Općine, Kantona, FBiH i drugih institucija i organizacija, a nadamo se da ćemo istu imati i tako dostizati postavljene ciljeve i opravdati očekivanja od uže i šire društvene zajednice“, kazao je Lihić.

Bonitetno pouzdana kompanija

„Nama kao komunalnom preduzeću sa ovom lepezom usluga koje su već spomenute važno je zadovoljstvo korisnika našim uslugama i servisom, zatim zadovoljstvo zajednice u kojoj djelujemo i radimo, zatim osnivača i vlasnika preduzeća, ali svakako nam predstavlja čast i zadovoljstvo kada pored navedenog naše napore i uloženi trud i zalaganje prepoznaju i druge organizacije, institucije, kao što je i vaša koja se bavi ovom vrstom analize i dodjeljuje ovakvu vrstu priznanja. To nam svakako mnogo znači, vjerujemo da ojačava našu vezu i odnos sa našim partnerima i dobavljačima te na taj način nam olakšava trenutno, ali i buduće poslovanje“, rekao je Lihić.

(A.M.)