Novosti

Lidija Žigić: Fokus NLB banke će i dalje biti na digitalnim rješenjima


Prva polovina 2019. godine za NLB banku bila je izuzetno uspješna, a kako je u intervjuu za Oslobođenje kazala direktorica ove banke Lidija Žigić, kada uporede isti period ove i prošle godine, “itekako možemo biti zadovoljni ostvarenim rezultatima”.

Nove usluge

Ostvarena dobit prije poreza je za 33 posto veća u odnosu na isti period prošle godine. Također, neto prihodi od kamata porasli su za tri posto u odnosu na prvo polugodište 2018. godine i oni sada iznose 17,5 miliona KM. Neto prihodi od provizija i naknada su veći za 18 posto u odnosu na 2018. godinu kada su iznosili 7 miliona KM. Ukupna aktiva Banke u prvih šest mjeseci 2019. godine bilježi rast za četiri, dok je u istom periodu 2018. godine rasla za dva posto. Ukupni krediti Banke su ostvarili rast od 7, dok je u 2018. godini rast iznosio četiri posto. Depoziti klijenata također bilježe rast od tri posto. Aktiva Banke je na dan 30. juni 2019. godine iznosila 1,196 milijardi KM. Dobit nakon poreza iznosi 10,5 miliona KM i veća je za 31 posto u odnosu na ostvarenu u istom periodu 2018. godine. Kvalitet portfelja sa aspekta urednosti u povratu kredita je stabilan bez rasta NPL-a.

Najavljivali ste neke nove bankarske usluge, koliko toga je ostvareno, šta tačno i kakva su Vaša očekivanja od toga?

Žigić: Klijenta stavljamo u fokus našeg poslovanja i data obećanja odgovorno ispunjavamo. Među prvim na tržištu smo uveli mobilnu aplikaciju NLB Pay koja nudi mogućnost plaćanja mobilnim telefonom za korisnike Mastercard kartice. NLB Pay predstavlja mobilni novčanik, koji omogućava sigurno, brzo i lako beskontaktno plaćanje i pregled svih transakcija, te povezivanje svih MasterCard kartica na pametni Android telefon bez odlaska u banku. Jedna od usluga koju bih izdvojila je kupovina na rate sa NLB Mastercard Charge karticom na svim POS terminalima u zemlji i svijetu, te prilikom online kupovine. Ova usluga predstavlja izuzetno jednostavan, brz i siguran način kupovine na rate, pa tako naši klijenti sada mogu svoju kupovinu podijeliti na do 24 rate i to putem SMS poruke. Napomenula bih da je ovaj način jedinstven na našem tržištu i vrlo povoljan za klijente, a samo nekoliko mjeseci nakon uvođenja ove usluge veliki broj naših klijenta počeo je redovno koristiti.


Osim toga, za naše klijente smo uveli i novu akciju kredita koja će trajati do kraja ove godine. Zahvaljujući NLB brzim gotovinskim kreditima, klijenti mogu imati sredstva u roku jednog sata od momenta kompletiranja potrebne dokumentacije. NLB banka će i dalje nastaviti razvijati rješenja koja su inovativna, ali i praktična, te našim klijentima omogućavati lakše i brže poslovanje sa Bankom.

Kakvi su planovi Banke za naredni period?

Žigić: Svjesni smo da naši klijenti od nas očekuju inovativne i tehnološki napredne usluge i proizvode, pa ćemo stoga i u narednom periodu kreirati mnoštvo kvalitetnih proizvoda kako bismo još više ojačali našu saradnju. Naš fokus će biti i dalje na digitalnim rješenjima kako za segment malih i srednjih preduzeća, tako i za fizička lica. Spremamo NLB Pay upgrade aplikacije gdje će klijenti biti u mogućnosti da pojedinačno definišu limite na karticama, izvrše blokade kartica i ostale sigurnosne opcije za korisnika. Do kraja ove godine naše korisnike očekuje i opcija generisanja PIN-a putem SMS-a, te unapređenje aplikacije za elektronsko bankarstvo. Dodatno, u narednom periodu ćemo pokrenuti i novi projekt NLB Pay za Visa kartice. Nastavit ćemo raditi i na dostupnosti Banke klijentima. Pored renoviranja starih poslovnica, otvarat će se i nove, jer želimo našim klijentima stvoriti što bolji ugođaj u Banci. Mogu najaviti da već krajem ovog mjeseca otvaramo novi poslovni centar u Sarajevu konceptom prilagođen pravnim licima.

Krajem augusta organizujete veliki Poslovni forum, pa nam recite je li sve spremno, o kojim temama će biti govora, ko će biti učesnici i koliko njih očekujete?

Žigić: Svakodnevno se radi na organizaciji drugog Poslovnog foruma i spremno ćemo dočekati naše klijente, goste i poslovne partnere. Ovogodišnji regionalni NLB poslovni forum će biti održan u četvrtak, 29. augusta, u hotelu Holiday u Sarajevu. Tema ovogodišnjeg foruma je Ljudski resursi i uspješno poslovanje. Kroz pažljivo odabran sadržaj i zanimljive panele potrudit ćemo se da prisutnima ponudimo odgovore i moguća rješenja na sveprisutnije izazove na domaćem tržištu, a koji se tiču ljudskih potencijala. Osigurali smo predavanja eminentnih stručnjaka iz regiona, akademske zajednice i biznis-predstavnika.

Poslovni forum

Na ovogodišnjem Poslovnom forumu očekujemo približno 250 učesnika, a treba istaći da će ovaj forum okupiti sve članice NLB grupe, te klijente NLB banke d.d. Sarajevo i NLB a.d. Banja Luka. Smatram da ćemo na ovaj način lakše doći do određenih odgovora koji će pomoći malim, srednjim i velikim preduzećima u Bosni i Hercegovini, te odgovoriti na izazove i prilagoditi se promjenama koje su pred nama.

S obzirom na to da je ovo drugi Poslovni forum koji organizujete, recite nam kakvi su bili rezultati prvog foruma te da li ćete nastaviti sa tom praksom?

Žigić: Zaista smo zadovoljni rezultatima našeg prvog poslovnog foruma, koji je održan prije dvije godine u Tesliću, a tada smo razgovarali o temi Regionalni odgovori na globalne izazove. Zapravo, cilj naših poslovnih foruma jeste umrežavanje klijenata, kao i pružanje podrške pri poslovanju klijentima iz BiH kada posluju na drugim tržištima gdje je prisutna NLB banka. To znači da na ovaj način želimo pospješiti odnos sa NLB bankama u BiH i na regionalnom nivou. Vjerujem da ćemo i ubuduće organizirati forume ovog tipa.

Koliko uopšte ovakvi događaji mogu pomoći bankarskom sektoru u poslovanju, saradnji sa realnim sektorom…?

Žigić: Banka organiziranjem Poslovnog foruma svojim klijentima prvenstveno nudi interesantna stručna predavanja koja im mogu pomoći pri poslovanju, a ovo je također odličan vid umrežavanja. Ovakvim konceptom foruma želimo na jednom mjestu okupiti postojeće, ali i potencijalne klijente Banke i predstaviti im teme koje su od značaja za njihova preduzeća. Želimo i da naši klijenti znaju da pripadaju banci koja je stabilna, moderna i društveno odgovorna, te banci koja svojim klijentima omogućuje rast i koja, prateći trendove i uvodeći digitalizaciju, podržava inovacije.