Novosti

Preduzetničko učenje u obrazovnim sistemima u BiH


U okviru Projekta ”Preduzetničko učenje u obrazovnim sistemima u BiH” koji je podržala Evropska unija, razvijen je model uspostavljanja školskih partnerstava, a napravljen je i ”Vodič za školska partnerstva”.

Projekat je u pilot fazi uključivao 22 osnovne škole, gimnazije i srednje stručne škole iz cijele BiH te je za vrijeme trajanja projekta uspostavljeno više od 30 različitih partnerstava između škola i organizacija iz njihovog okruženja (preduzeća, lokalne zajednice, socijalna preduzeća, nevladine organizacije).

Jedan od uspješnih primjera je Ugostiteljsko-trgovinsko-turistička škola Banja Luka koja je kroz projekt uspostavila mrežu kontakata sa školama iz cijelog regiona, te ostvarila brojne uspješne saradnje, a ono što su naučili kroz edukacije i predavanja i dalje primjenjuju i razvijaju, saopćeno je iz EU info centra.

“Naša zanimanja su takva da pružaju mogućnost preduzetničkog osmišljavanja i razvoj preduzetničkih ideja u praksi. Projekt preduzetničkog učenja pomogao nam je na tri načina: pomogao je upravi, profesorima i učenicima ove škole”, kazao je profesor te škole Miloš Kolundžija.

Rekao je da je Uprava unazad nekoliko godina uspjela ostvariti saradnju s nekoliko škola, orijentisanih na ugostiteljstvo i turizam, a radi se o školama iz Slovenije i Srbije.

Nedavno su, kaže, potpisali sporazum sa Ugostiteljskom školom iz Kikinde, a značajno u okviru toga je ferijalna praksa, u sklopu koje 12 učenika i mentor borave u resortu Njivice na Krku.

Naveo je da su učenici ove škole traženi nakon završetka školovanja.

“Uprava škole je kroz rad na ovom projektu shvatila u kojem pravcu mi možemo dalje da se razvijamo, to su prenijeli na nas profesore, a mi dalje na učenike. Prevazišli smo granice BiH i nastavili da se razvijamo i umrežavamo sa školama iz EU”, naglašava Kolundžija.

Ističe da je objekat Ugostiteljsko-trgovinsko-turističke škole u Banjoj Luci daleko ispod evropskih standarda i da bi im dobro došla sanacija ili preseljenje na drugu lokaciju, ali da to ne sprečava učenike da budu jednako proaktivni kao njihovi vršnjaci iz bilo koje druge zemlje.

“Mi imamo, prema austrijskom modelu, kabinet preduzeća za vježbu, gdje učenici turističkog smjera formiraju svoje preduzeće sa svim potrebnim elementima. Ako simuliraju rad turističke agencije, imaju računovodstvo, marketing, bukiranje i slično. Prave svoje internet stranice i dobijaju stvarne upite za buking, toliko je ta simulacija rada realistična. Uvezani su sa drugim kabinetima preduzeća za vježbu u BiH, kojih ima oko 538 kao i sa sličnim kabinetima škola u regionu. Razmjenjuju iskustva, ideje i savjete”, objašnjava Kolundžija.