Pad potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu

Pad potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu

U Evropi je u prvih osam mjeseci registrovano 10,52 miliona automobila, 3,2 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem periodu, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Potražnja za novim automobilima oslabila je na četiri od pet vodećih velikih automobilskih tržišta, uključujući Francusku, Veliku Britaniju, Italiju i Španiju.

Blago je porasla samo na najvećem tržištu, onom Njemačke, i to 0,9 odsto.

Među pojedinim proizvođačima je najveći udio u evropskom tržištu u periodu od januara do avgusta imala grupa Volkswagen, od 24,8 odsto.

Na drugom je mjestu PSA sa 16,4 odsto, a na trećem grupa Renault s 10,7 odsto.

Samo u augustu potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a potonula je 8,4 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, uz registrovano nešto više od milion novih automobila.

U udruženju objašnjavaju pad visokom osnovicom u prošloj godini kada je potražnja skočila čak 31,2 odsto zbog popusta kojima su proizvođači nastojali isprazniti zalihe uoči stupanja na snagu strožih standarda za emisiju štetnih izduvnih gasova.

Među vodećim tržištima u augustu Njemačka je bilježila 0,8 odsto manje registrirovanih novih automobila nego u prošlogodišnjem augustu.

U Španiji je njihov broj potonuo 30,8 odsto, u Francuskoj 14,1 odsto, u Italiji 3,1 odsto, a u Velikoj Britaniji 1,6 odsto.

Među vodećim tržištima veću potražnju za novim automobilima bilježila je samo Njemačka, 4,7 odsto.

Španija je bilježila snažan pad potražnje za 11,1 odsto dok je u Francuskoj i Italiji gotovo stagnirala.

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.