Tema u fokusu

Predsjednica Uprave Addiko Bank Sanela Pašić: Idemo naprijed, nastavljamo uspješnu priču


“Prvo polugodište 2019. okončali smo uspješno, sa poboljšanim parametrima poslovanja. Na nivou države smo ostvarili natprosječan kreditni rast u našim ciljanim segmentima, i to 8,3% u segmentu gotovinskih kredita stanovništvu i 13,8% u SME sektoru, kojem smo snažno posvećeni. Prihodi od kamata u Addiko Bank d. d. Sarajevo su rasli za cca 5%, dok je poslovna aktiva rasla za 6,7%. Istovremeno, dobit iz poslovanja je rasla nešto više od 14%.” Kazala je to, s neskrivenim ponosom na ostvarene rezultate, na početku razgovora za Poslovne novine Sanela Pašić, predsjednica Uprave Addiko Bank.

“Naša transformacija poslovanja i prihvatanje koncepta jedinstvenog i direktnog bankarstva, koje podrazumijeva jednostavnu komunikaciju sa klijentima, efikasniji pristup i fokusiranost na bitno, rezultirala je značajnim promjenama u poslovnom rezultatu”, kazala je Pašić, sumirajući rezultate poslovanja u prvoj polovici ove godine.

Zamolit ću Vas da se osvrnete i na protekle tri godine koliko banka postoji pod sadašnjim imenom. Kako je tekla transformacije poslovnog modela? 

“Godina 2016. kada je Grupacija dobila nove vlasnike, kao i naredne, bile su godine radikalnih promjena u svim segmentima, jer smo tada transformisali banku koja je poslovala sa gubitkom u profitabilnu i stabilnu banku. U 2018. smo ušli ambicioznije, sa drugačijim ciljevima. Nastavili smo sa transformacijom, ali se i fokusirali na stabilni napredak, koji pokazuje jačanje i poboljšanje u svim aspektima našeg poslovanja. I u 2019. godini smo se posvetili nastavku svoje uspješne priče. Zadovoljni smo dosadašnjim ostvarenjima, ali to ne znači da ćemo se prestati truditi ići naprijed. Usprkos izazovima tržišta, čvrsto vjerujem da ćemo biti istrajni i da ćemo imati znanje i entuzijazam da nastavimo ovim putem.”

Koja bi Vaša poruka bila za nekoga ko razmišlja o odabiru banke? Koje to prednosti nudi Addiko Bank u odnosu na konkurenciju?

“Našom nedavnom kampanjom s parolom ‘Kod nas je vrijeme valuta koja najviše vrijedi’ željeli smo podsjetiti klijente na vrijeme koje troše na različite stvari, pored ostalog i na bankarske usluge, te na načine na koje taj utrošak mogu minimizirati i vrijeme iskoristiti sa svojim bližnjima ili na neki drugi, njima poželjan način. Naše je opredjeljenje biti efikasni, jednostavni i direktni, te na taj način nastojimo našim klijentima omogućiti optimalnije upravljanje vremenom, a samim tim i veće zadovoljstvo u poslovanju sa nama. Jednostvano rečeno, nudimo praktičnost i brzinu, uz istovremeno poštivanje naših risk principa. Fokusirani smo na ono što je našim klijentima najbitnije. Od naše transformacije, jedna od ključnih poruka koju šaljemo jeste da smo banka kod koje je 2+2=4. Ova je poruka već postala prepoznatljiva, a njome smo željeli naglasiti našu transparentnost i jasnoću
komunikacije.”

Koji su strateški planovi Banke za naredni period? 

“Nastavit ćemo i dalje sa našim pristupom jednostavnog i direktnog bankarstva, fokusiranog na potrošačko kreditiranje te SME sektor, kao ključna područja našeg poslovanja. Nastojat ćemo da budemo još jednostavniji i efikasniji kako bismo klijentima ponudili ono što zaista žele. Bili smo pioniri u nekim segmentima digitalnog bankarstva u regionu, te ćemo sa ovim pristupom nastaviti i u narednom periodu. Veliki broj naših klijenata je primarno online pa se i mi trudimo da im omogućimo moderne bankarske usluge u njihovom digitalnom okruženju.”

Koliko Banka trenutno ima poslovnica i da li namjeravate širiti mrežu? 

“Addiko banke u Bosni i Hercegovini trenutno posluju kroz 71 poslovnicu. S obzirom na postojeću zakonsku regulativu poslovnice su i dalje najvažniji distributivni kanal za prodaju, kojem posvećujemo veliku pažnja, ali svakako ne treba zanemariti efekte online poslovanja i njegovog trenutnog ali i budućeg značaja. Naše kolege u Hrvatskoj već imaju virtuelnu poslovnicu, koja pokazuje obećavajuće rezultate. Mi bismo u Bosni i Hercegovini željeli implementirati sličan koncept ali, nažalost, zakonska regulativa nam to ne dopušta. Preko Udruženja banaka ali i direktno nastojimo promijeniti ovu situaciju kako bi i naši klijenti mogli poslovati sa bankom bez fizičkog dolaska u banku.” 

Na čemu insistirate kada je riječ o zaposlenicima? Kakve im se šanse nude u Banci? 

“Pri izboru zaposlenika, kao i u radu, najviše insistiramo na vrijednom radu, iskrenosti, integritetu, posvećenosti našim compliance standardima i konstantnom trudu da svi budemo bolje verzije sebe. Stvaramo radno okruženje koje njeguje istinski timski rad i timske vrijednosti. Želimo da se naši zaposlenici vole svoj posao, da se mogu razvijati zajedno sa bankom, te da se raduju dolasku na posao i imaju pozitivna iskustva, bez obzira na opterećenje poslom i dnevne obaveze kojih svi imamo zaista mnogo. Osim plata, kao vrlo bitnog faktora zadovoljstva zaposlenika, nastojimo im omogućiti i dodatne pogodnosti.”

Kada je riječ o poslovanju s građanstvom, jedan od glavnih indikatora je i štednja. Koliko znam, ona je u stalnom porastu, što je pokazatelj povjerenja klijenta prema Banci, zar ne? 

“Štednja se tradicionalno smatra znakom povjerenja klijenata prema banci. Nama je drago što nam klijenti vjeruju i daju nam povjerenje da vodimo računa o njihovom novcu. Tokom proteklih godina zabilježili smo zadovoljavajući rast depozita i uspostavili pozitivan trend rasta.” 

Zamolio bih Vas da se osvrnete i na saradnju koju imate sa pravnim licima. S obzirom na ukupno stanje u državi, kakva je tu situacija u tom segmentu poslovanja?

“Istraživanje zadovoljstva kvalitetom usluga koje je provedeno među 1.200 direktora i izvršnih direktora te vlasnika kompanija u Bosni i Hercegovini pokazalo je da je Addiko Bank lider u kvalitetu usluga koje pruža pravnim licima. U misiji Banke istaknut je fokus na bitno te obavljanje manje stvari ali perfektno, nego više toga korektno. To u praksi znači ponudu samo ključnih proizvoda koji klijentima pružaju najveću vrijednost te povećanu efikasnost zaposlenika koja je usmjerena na udobnost klijenta. U ovom segmentu smo fokusirani najviše na mala i srednja preduzeća kojim se trudimo stvoriti što više prilika, kako za investiranje tako i za izvoz. U SME segmentu, koji je naš primarni segment, u 2018. godini smo rasli za 18,4%, a taj rast nastavili i u 2019. godini. Tako smo prvo polugodište završili sa stopom rasta kredita od 13,8% u SME segmentu.” 

Bazirani ste i na društveno odgovornom poslovanje. Koje projekte podržavate? 

“Naše djelovanje prema zajednici je fokusirano u nekoliko pravaca djelovanja. Glavni pravac jeste projekat Addiko Cares koji provodimo kontinuirano, na godišnjem nivou, i koji je svojevrsna kombinacija angažmana Banke i angažmana zaposlenika. U okviru ovog projekta, zaposlenici izdvajaju dio radnog vremena i volontiraju u različitim organizacijama i institucijama, dok Banka te institucije podržava finansijski u vidu donacije opreme i materijala koji su im potrebni za njihov rad. Osim ovoga, radimo i na podršci djeci sa poremećajima iz autističnog spektra, kojima obezbjeđujemo GPS satove koji njihovim roditeljima olakšavaju brigu i minimiziraju mogućnost gubljenja ove djece. Također, već godinama realizujemo i akciju Jedan paketić za jedan osmijeh.”

Više od 700 zaposlenika svakodnevno radi odličan posao

“Addiko Bank širom Bosne i Hercegovine zapošljava više od sedam stotina ljudi i ponosni smo na njihove uspjehe i odličan posao koji obavljaju iz dana u dan. Naši zaposleni čine našu organizaciju uspješnom i njima dugujemo svoju sretnu Addiko priču. Addiko Bank je odgovoran poslodavac, što su naši zaposlenici i prepoznali. Trudimo se podržati ih da pokažu svoje znanje, prezentuju svoje planove i da zajedno unaprijedimo svoje radno okruženje”, kaže direktorica Pašić.

Razgovarao: (Benamin TURKOVIĆ)