Tema u fokusu

95% bankarskog sektora oslanja se na LRC BIS


Nedostatak kvalitetnih i sistematiziranih poslovnih informacija na tržištu i potreba organizacija za povećanom efikasnošću bili su primarni razlozi nastanka LRC BIS sistema.

Tržište Bosne i Hercegovine, naime, do pojave BIS-a nije imalo pristup kvalitetnim analitičkim alatima koji mogu ponuditi informacije o stanju u privredi ili industriji, veličini tržišta ili segmenta, profitabilnosti industrije ili vodećih firmi u industriji, kao i svim ostalim komparativnim podacima koji mogu predstavljati značajan upravljački alat menadžmentu.

Povećana tržišna konkurencija, prisustvo i ulazak stranih kompanija povećavaju pritisak i potrebu za ozbiljnom analizom i planiranjem, zasnovanim na jasnim i ispravnim tržišnim činjenicama.

Također, kompanije se sve češće odlučuju za vanjsku pomoću u pripremi ključnih razvojnih strategija i planova, što zbog nedostatka kadra, što zbog brzine kojom moraju i trebaju reagirati.

S druge strane, najskuplji resurs u jednoj organizaciji kada se ne koristi ispravno je vrijeme zaposlenika.

Korištenje jednog sistema koji bi pokrio sve aspekte rada jedne organizacije – od prodajne funkcije, tj. akvizicije klijenata, do kontrole postojećih i analize potencijalnih klijenata – u velikoj mjeri bi omogućio zaposlenicima da rade produktivnije stvari.

Naprimjer, kreiranje parametara za akviziciju i postojanje podataka na koje bi se primijenili ti parametri omogućilo bi kreiranje listi poželjnih klijenata i uštedjelo vrijeme koje bi timovi na terenu morali utrošiti na klijente koji za samu kompaniju ili organizaciju nisu interesantni, a to nije bilo moguće utvrditi prije same posjete.

Također, sistematizirani i kompletni podaci omogućavaju i efikasnije upravljanje uspješnošću kompanije ili organizacije jer menadžmentu omogućava praćenje uspjeha pojedinačnih organizacionih dijelova kroz utvrđivanje tržišnih udjela.

Danas BIS sistem koristi gotovo kompletno bankarsko tržište BiH (95 posto) i preko 1.200 kompanija i koriste ga za sve aspekte i segmente svog poslovanja.

Većina LRC klijenata kreira i stotine hiljada izvještaja na godišnjoj osnovi. Izvještaji, koji su sastavni dio sistema, daju veliku širinu u korištenju i koncipirani su tako da daju prave informacije u adekvatnom formatu.

LRC servisi podijeljeni su u tri segmenta i 12 analitičkih izvještaja koji pokrivaju bitne poslovne funkcije – prodaju, upravljanje rizikom i monitoring.

Kroz prodajnu funkciju moguće je dobiti analizu tržišta, selekciju potencijalnih klijenata, segmentaciju tržišta i kategorizaciju kupaca te odrediti tržišni udjel.

Klijentima je na raspolaganju pregled novoosnovanih kompanija, kao i akvizicija klijenata i akvizicija prema korisničkim parametrima.

Za sve one kojima su potrebne jednostavnije informacije, moguće je napraviti užu selekciju potencijalnih klijenta i kreirati profil ili info kompanije te uraditi analizu tržišta i profila cijele industrije.

Neizostavan segment LRC servisa je upravljanje rizikom koji klijentima daje jasnu sliku trenutnog stanja, koncentracije i trendova u profilu industrije, dok analizom kompanije dolazite do analize finansijskog položaja, trendova, tržišnog učešća te položaja u industriji.

Komparativni podaci kompanije i industrije prikazuju usporedbu sa prosjekom industrije, kao i sa najboljim kompanijama, a kreiranje peer grupe kompanija i poređenje dio su komparativnih podataka za odabrane kompanije.

Segment monitoringa služi za procjenu kretanja unutar industrije, razvoj finansijske situacije klijenata u portofoliju, prepoznavanje problema i preventivno djelovanje.

Naravno, tu su i dnevni pregled blokada/deblokada transakcijskih računa, stečaji i likvidacije, statusne promjene, kao i dnevni pregled objavljenih javnih nabavki.

Kontinuirani rad na prikupljanju, obradi i distribuciji poslovnih informacija, prije svega finansijskih pokazatelja poslovanja domaćih i kompanija u regiji, doveo je također i do evolucije ove platforme, čime su finansijske informacije o poslovanju kompanija u BiH dobile sasvim novu vrijednost.

Informacije o finansijskom poslovanju, poslovnim analizama i rizicima ključni su za donošenje kvalitetnih odluka kompanija, ali i jasan pokazatelj ekonomske stabilnosti jedne zemlje. Upravo zbog toga ih je važno pravilno staviti u kontekst, kategorizirati, obraditi i pretvoriti u informacije.

„S pravom možemo reći da posljednjih 20 godina kreiramo znanje za naše klijente. Posjedujemo najveću bazu podataka, nabolje analitičke alate, najpouzdaniju platformu. O značaju Business Intelligence Systema govori i činjenica da čak 95% finansijskog sektora u BiH koristi ove podatke za svoje operativne aktivnosti”, rekao je Emil Kučković, izvršni direktor LRC-a.

I upravo kroz LRC Business Intelligence System omogućeno je kreiranje sveobuhvatne i detaljne analize industrija, regija, kompanija i tržišta koje su kroz projekte Poslovnih novina dobile jednu novu dimenziju, te na domaćem i regionalnom tržištu identificirale kompanije koje bilježe natprosječne poslovne rezultate.

Ove informacije su temelj i projekta „Pouzdanost 2019”, koji već petu godinu zaredom najveća bonitetna kuća u Bosni i Hercegovini LRC realizira u saradnji sa Poslovnim novinama, jer predstavljaju objektivan, stručan i nezavisan okvir za formiranje bonitetnih ocjena.

Certifikat bonitetne pouzdanosti LRC dodjeljuje samo onim pravnim licima koja ostvaruju natprosječne pokazatelje uspješnosti i zadovoljavaju jasno i precizno definirane kriterije uspostavljenje po uzoru na iste najvećih globalnih agencija, a koji se sastoje iz nekoliko grupa finansijskih pokazatelja.

Certifikat Pouzdanost nosiocima osigurava konkurentnu prednost i ugled u odnosu na ostatak industrije i na taj način u velikoj mjeri olakšava poslovanje.

Vrlo je bitna činjenica da u samom procesu ne postoji mogućnost proizvoljnog definiranja ocjena jer se one izračunavaju automatski po unosu finansijskih izvještaja i drugih poslovnih informacija, u potpuno kontroliranom okruženju, bez mogućnosti bilo kakve manipulacije podacima.

Na taj način osigurana je puna objektivnost, relevantnost, neovisnost i, što je možda i najbitnije, pouzdanost dobijene ocjene na koju se poslovni partneri u potpunosti mogu osloniti.

Ovogodišnjom analizom 33.097 završnih računa iz 2018. koje su u roku predali privredni subjekti nadležnim državnim agencijama APIF-u i FIA-i, došlo se do podatka da je broj bonitetno pouzdanih kompanija porastao za 16%.

Prošle godine ih je bilo 4.512, dok je ove godine taj broj porastao na 5.214.

Ovi lideri izvrsnosti moraju imati posebno mjesto u poslovnom svijetu, jer biti bonitetno pouzdana kompanija znači biti stabilan oslonac svojim kupcima, dobavljačima i partnerima, a poslovna konferencija koja će biti održana u Sarajevu 27. novembra namijenjena je upravo njima.

LRC i Poslovne novine je organiziraju s ciljem isticanja važnosti sinergije između najboljih praksi iz oblasti rukovođenja i najboljih poslovnih rješenja.

To je mjesto na kojem se govori o važnosti liderstva i razgovara o biznisu, mjesto gdje se nude ideje kako biti još uspješniji, kroz primjere najboljih praksi lidera u Bosni i Hercegovini, regiji i svijetu, i mjesto gdje se najboljima uručuju certifikati i zvijezde bonitetne pouzdanosti.

(Piše: Alen MEHANOVIĆ)