Tema u fokusu

Vesna Beganović – Za svaku buru morate imati brod i posadu spremnu na sve izazove


Kretivna energija, stručnost i marljivost, kao i želja da je uvijek u trendu u svijetu marketinga i businessa krase Vesnu Beganović, koja je već 22 godine na čelu Via Media agencije iz Sarajeva. Iza njenog tima stoje veliki domaći i internacionalni projekti, nagrade i priznanja, o čemu govori u intervjuu za Poslovne novine.

Iza Vas je preko 20 godina upravljanja agencijom Via Media. Kako gledate na taj periodni u kojem stepenu razvoja je agencija danas?

„Odlično je iskustvo pogledati u retrovizor, a još ljepše kada je vaš pogled okrenut ka budućnosti, novom, neistraženom i neostvarenom prostoru. Osnova kontinuiranog razvoja agencije Via Media je znanje, profesionalizam, etičnost, dosljednost i upornost. Agencija je prošla kroz transformaciju koja prati nove izazove tržišta, razvoja ljudi i tehnologije. Upravljanje kreativnim resursima, talentima i težnja da svaki projekat koji radimo bude iznad očekivanja, pomaže nam da Agenciju držimo u formi u kojoj su i svjetske agencije. Stvari se mijenjaju na dnevnoj bazi, a naš tim ima sreću da radi u jednoj od najdinamičnijih industrija, direktno uslovljenoj tehničkim inovacijama, u kojoj su i same mogućnosti tehnološkog razvoja nevjerovatne. To osjetimo svaki dan dok radimo, kada kreiramo nove načine na koje kreativnost i komunikacija mogu učiniti nešto dobro za brend, istovremeno koristeći aktuelna tehnička dostignuća. Zahvaljujući prijenosu znanja od briljantnih umova iz svijeta komunikacija, dotakli smo nova polja rada, poput biznis dizajna, upotrebe kreativnosti u rješavanju biznis problema, potrošačke psihologije, neuromarketinga, iskustvenog marketinga te produkcije inovativnog i brendiranog sadržaja. Upravo ta nova znanja i nove usluge otvorili su nam mogućnost rasta i na drugim tržištima.“

Šta najviše utječe na Vas u smislu strateškog upravljanja Agencijom? Na osnovu čega donosite odluke i da li ih (i kada) mijenjate?

„Nakon 22 godine stabilnog postojanja pokazali smo koliko je strategija važna za održivost. Prošli smo burne i olujne faze na tržištu. Ono što nas je osnažilo je činjenica da znamo kako bura uvijek može doći neočekivano i da za nju morate imati brod i posadu spremnu na sve izazove koje ona može donijeti. Sretna sam što odluke više ne donosimo samo moj partner i ja. Mi smo definisali gdje želimo stići i na koji način, a potom smo ukazali puno povjerenje našim saradnicima, account direktoru, strateškom planeru i finansijskom menadžeru, koji dalje, u saradnji sa kreativnim direktorom, direktorom produkcije i evenata, medija i digitale, slijede strateške smjernice i samostalno donose odluke utemeljene na postojećoj strategiji. Sjajno je imati nekog s kim možeš podijeliti dileme i doći do najboljeg rješenja. Donesenu odluku ne mijenjam nikad. To je djelimično zbog karaktera, ali uglavnom zbog toga što je većina mojih odluka promišljena i zasnovana na objektivnim argumentima.“

Radili ste sa mnogim kompanijama, razvijali brojne brendove. Koga biste posebno izdvojili kao najuspješniju priču iz Vaše perspektive?

„Puno ih je, to je upravo bogatstvo rada u Agenciji. Nekada i mali projekti postanu uspješne velike priče i ostanu zapamćeni. Nedavno smo odlučili svoje znanje i iskustvo investirati u mladi hercegovački brend prirodne kozmetike Gloria i sada istinski uživamo u razvojnom putu još jedne ideje u koju vjeruje cijeli naš tim. Svakako ne mogu ne spomenuti EBRD kao najveći i najznačajniji projekat koji smo radili. Na tom projektu smo stekli nemjerljivo bogato iskustvo i upoznali izuzetne ljude s kojima smo ostvarili značajnu konekciju. Pohvala predsjednika EBRD-a Sume Chakrabartija da je to bio najbolje organizovan Godišnji sastanak Odbora guvernera EBRD-a koji se održao van Londona i zahvalnica u vidu fotografije našeg i EBRD tima sa porukom The Art of Possible, nagrada su kao nijedna druga do sada.“

Koliko se kreativna industrija promijenila u posljednjih godinu dana?

„Imam sreću da sam uključena u svjetske tokove kroz najveće internacionalne festivale kao što su Dubai Lynx, Cannes Lions i ostali. Za nas je to fantastičan izvor informacija gdje imamo globalni pregled stanja klijenata, agencija i medija. Bogatstvo ideja koje se razmjenjuju nevjerovatnom brzinom i sloboda u pristupu informacijama utječu na kreativnu industriju koja je i do sada bila mulitidisciplinarna, ali sada se još više isprepliće i spaja sa drugim industrijama. Najbolje reklame ne izgledaju više kao reklame, nego kao sadržaj u kojem potrošači žele sudjelovati ali i u koji žele uključiti i druge.“

Šta možemo očekivati u narednom periodu od agencije Via Media?

„Dosta toga. Naša kreativna energija nikada ne miruje, trenutno sarađujemo sa jednom od vodećih bh. softverskih kompanija za koju razvijamo inovativnu recruitment kampanju, uvodimo na tržište Rotana hotelski brend. Posebno smo ponosni na dva domaća brenda, jedan iz beauty industrije kojem smo pomogli da u prvoj polovini godine udvostruči svoju prodaju i drugi iz FMCG kategorije prirodnih sokova za koji smo razvili novi brend i pakovanje koje bilježi izvanredne rezultate na tržištu BiH. Ono što nas posebno raduje jeste da radimo sada na sebi, novim uslugama i rebrandingu.“

Podijelite sa nama savjet koji može biti koristan kompanijama u ovom trenutku.

„Više nije dovoljan storytelling, važan je samo storydoing. Lojalnost je prošlost, a zdrav i angažiran brend je centar održivosti kompanije.“