Tema u fokusu

Kako je Tesla iz Viteza uz pomoć baklave i sira pobijedio svjetsku konkurenciju?


Kada je Denis Kraljević sa ekipom 1. februara tekuće godine započeo priču o gradnji brodova u Bosni i Hercegovini, u proizvodnoj hali u Vitezu bila su -4 stepena, a nije bilo vode ni struje?! Već na prvu zvuči kao nemoguća misija, a i prvo dvoje radnika definitivno je pomislilo da se radi o ‘skrivenoj kameri’.

Ipak, 25. maja kompanija Derubis Yachts predstavila je svoju 12-metarsku jahtu na najzahtjevnijem sajmu nautike u Evropi – u njemačkom Hamburgu. Priča o prvoj bosanskohercegovačkoj jahti koja je napravljena u Vitezu obišla je domaće, regionalne, ali i evropske i svjetske medije. I novinari i struka za Denisa su rekli da je Tesla među brodograditeljima.

”Možda je i bolje da niko ne zna kako nam je bilo to ostvariti. Ipak, najvećim uspjehom smatram to da smo stvorili zadovoljne i cijenjene radnike, osigurali im odlične radne uvjete i evropske plaće. Zahvaljujući njima, mi danas gradimo brodove”, ponosno je istaknuo Kraljević, koji će 27. novembra biti jedan od govornika na velikoj poslovnoj konferenciji ”Pouzdanost 2019” u sarajevskom hotelu Hills.

Putovanje na najveći svjetski sajam nautike nije bilo uzaludno, već iznad očekivanog uspješno. Bh. kompanija postigla je upravo ono što je i željela – predstavila se svijetu nautičkog turizma kao ozbiljna firma koja ima kvalitetan proizvod i bez kompleksa male države može stati uz bok velikanima u toj industriji.

”Ono što je na početku izgledalo kao nastup bob ekipe Jamajke na zimskoj olimpijadi, pretvorilo se vremenom u ozbiljan inženjerski poduhvat i jedno od najljepših predstavljanja BiH u svijetu visoke tehnologije. Nikada neću saznati da li je tome doprinijelo pet apsolutnih noviteta, hibridni pogon broda ili činjenica da smo jedino mi na sajmu imali štand sa mezom i pićem ispred broda. Red tehnike, red domaće baklave i vlašićkog sira, bili su prejaka kombinacija za nespremnu konkurenciju”, kazao je Kraljević.

Možda i najveći uspjeh ovog vizionara leži u činjenici da je mnogim Bosancima i Hercegovcima zapravo otvorio oči. Ako on može u Vitezu organizovati i proizvoditi jahtu vrijednu pola miliona eura i izvoziti je na najbogatija tržišta svijeta, zar onda postoji proizvod kojeg naši vrijedni i sposobni ljudi ne mogu prodati cijelom svijetu?

Kraljević je zasigurno argument istrajnosti, ali i mogućnosti bh. tržišta koje, ukoliko imamo znanje, ideju i cilj, možemo itekako iskoristiti, a ovo je samo jedna od nekolicine fantastičnih priča koje ćemo imati priliku čuti na predstojećoj konferenciji. Osigurajte svoje mjesto i družite se sa pouzdanim partnerima!

(Alen MEHANOVIĆ)