Novosti

Novalić: Automobilska industrija u BiH ima dugogodišnju tradiciju


Automobilska industrija, njene perspektive, te trendovi i mogućnosti ove privredne grane bile su centralna tema IV Poslovnog foruma Privredne komore FBiH, koji je održan 3. decembra u Sarajevu.

Predsjednik PKFBiH Mirsad Jašarspahić istakao je da u ovoj industriji u BiH aktivno posluje više od 50 kompanija kao poddobavljači, a mnoge od njih su pouzdani partneri vodećih svjetskih brendova automobilske industrije.

“Devedeset posto proizvodnje ovog sektora se izvozi, dok je u njemu zaposleno 11.000 ljudi. Cilj Privredne komore FBiH je da se BiH regionalno pozicionira kao mjesto gdje će se svake godine održavati događaji posvećeni upravo ovoj privrednoj grani, obzirom da je riječ o industriji sa izraženim potencijalom”, kazao je Jašarspahić.

Podsjetio je da je PKFBiH prije nekoliko godina osnovala Grupaciju automobilske industrije pod svojim okriljem te otvorila ured u Wolfsburgu u svrhu promocije i pozicioniranja bh. automobilske industrije.

U uvodnom dijelu, učesnicima Foruma se obratio direktor Programskog odjela USAID BiH Kent Larson sa riječima podrške ovoj potentnoj grani BiH industrije, koja vuče razvoj i predstavlja integrativni faktor za sve druge industrije.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić naglasio je, u uvodnom obraćanju, kako automobilska industrija u BiH ima dugogodišnju tradiciju, te da bez obzira na razaranja u ratnom periodu ovaj sektor karakteriše dinamičan razvoj i snažna izvozna orijentacija.

Napomenuo je da je automobilska industrija pogodno tlo za primjenu svih dostignuća četvrte industrijske revolucije.

Premijer Novalić je također uzeo učešće u prvoj panel diskusiji organizovanoj u sklopu Foruma, na kojoj je bilo riječi o privlačenju novih značajnih investicija.

U panel diskusiji su također sudjelovali Nina Pobrić iz Agencije za unapređenje stranih investicija BiH, Edin Čaušević iz firme Mercedes Benz, Mahmut Galijašević iz kompanije Mann + Hummel BA, Enes Pehlić iz firme Cromex d.o.o. Prijedor, te Aida Soko kao moderator.

Na Forumu je predstavljena studija UNDP-a Analiza bosanskohercegovačke industrije – trendovi, izazovi i razvojne prilike, koja je osnova za dalji razvoj ove grane industrije.

Zamjenik rezidentne predstavnice UNDP-a Sukhrob Khoshmukhamedov istakao je da su tehnonološke promjene u automobilskoj industriji jedan od važnih segmenata pomenute Studije, kao i primjena istih u BiH.

Studiju je predstavio Szymon Zielinski iz Price Waterhouse Cooper.

Tokom druge panel diskusije o stanju automobilske industrije i njenoj budućnosti, istaknuto je da domaća industrija mora pratiti svjetske trendove te da će u ovoj oblasti biti potreban značajan broj inženjera i stručnjaka u narednom periodu.

U tom smislu, naglašen je značaj dijaloga između obrazovnog i privrednog sektora, ali i saradnje velikih igrača sa manjim firmama, kako bi se mogle usvojiti nove tehnologije.

Učešće u ovom panelu uzeli su Enes Hadžiahmić iz firme Prevent CEE, prof. dr Dževad Bibić ispred Mašinskog fakulteta Sarajevo, Omar Veledar iz kompanije AVL List Graz, Szymon Zielinski iz Price Waterhouse Cooper Poljska, direktor firme TMD Group Gradačac Adem Hanić, te Armin Hodžić iz Privredne komore FBiH kao moderator.

Pametne tehnologije, a posebno njihova primjena u automobilskoj industriji te mogućnosti koje one nude za društvo predstavljene su u trećem dijelu Foruma, kroz uvodnu prezentaciju  Aleksandra Mastilovića, stručnog savjetnika u Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH.

Nakon prezentacije, održana je panel diskusija o temi „Smart grid, smart city, e-mobility – šanse za BiH“.

Tokom prezentacije i diskusije, istaknuto je da primjena smart tehnologija može imati izrazito pozitivan uticaj na sigurnost u saobraćaju odnosno na ukupni kvalitet života, dok korištenje električnih vozila donosi benefite za okoliš.

Međutim, da bi se pozitivni efekti ostvarili, u BiH je prijeko potrebno da zakonski okvir koji reguliše ovu oblast prati i brzo usvaja novine na tržištu.

Haris Muratović, predstavnik Porsche BH i predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri PK FBiH naglasio je kako neregulisanost oblasti elektromobilnosti u domaćim propisima dovodi do toga da korisnici električnih vozila plaćaju takse po najvišim stopama, dok se električni automobili tretiraju kao vozila sa Euro 6 normom, uprkos tome što ne stvaraju nikakve štetne emisije.

U tom kontekstu, Privredna komora FBiH odnosno Udruženje na čijem je čelu su do sada pokretali brojne inicijative da se ovakvo stanje izmijeni, te će nastaviti da djeluju u tom pravcu.

Tokom ove panel diskusije, posebno je istaknut primjer firme Core d.o.o. iz Sarajeva, čije je poslovanje fokusirano na razvoj i konstrukciju automobila te usluge u oblasti IKT.

Pored uspješnog poslovanja u BiH, Core d.o.o. posluje i na njemačkom tržištu, putem svoje rastuće firme u Minhen.

U panel diskusiji su pored predstavnika firmi Porsche BH i Core d.o.o. učestvovali Fikret Seferagić iz kompanije Hager Bosnia, Muamer Hasanović iz firme Shell, Adnan Kahriman iz kompanije Tesla te Aleksandar Mastilović kao moderator.