Tema u fokusu

Lidija Žigić: NLB Banka – jednostavno i efikasno poslovanje za 130.000 klijenata u BiH


Višedecenijski kontinuitet bankarstva, efikasne i asortimanom bogate usluge, njihov savremen način distrubucije, kao i educirani i ljubazni zaposlenici, samo su neki od kvaliteta NLB Banke u BiH, lidera u pružanju bankarskih usluga u BiH i regionu.

Temeljne vrijednosti na kojima NLB Banka bazira svoje poslovanje su transparentnost, povjerenje, stabilnost, jednostavost i odgovornost, što je prepoznalo više od 130.000 aktivnih klijenata, pravnih i fizičkih lica, među kojima je i znatan broj brzorastućih kompanija u BiH.

Naime, od ukupno 1.320 brzorastućih kompanija u BiH sa izvanrednim rezultatima poslovanja, koje minimalno tri godine uzastopno  bilježe rast svih ključnih pokazatelja i imaju složenu godišnju stopu rasta (CAGR) veću od 10%, njih čak 440 su klijenti NLB Banke.

Sa Lidijom Žigić, predsjednicom Uprave NLB Banke d.d. Sarajevo, razgovarali smo o podršci NLB Banke brzorastućim kompanijama u BiH, prednostima poslovanja s NLB Bankom, uslugama elektronskog bankarstva…

Kao članica najveće slovenačke međunarodne finansijske grupacije NLB Grupe, NLB Banka u BiH već treću godinu zaredom pruža podršku brzorastućim kompanijama. Zbog čega ste se odlučili na ovaj korak i u čemu se sastoji ta podrška? 

”Mi u NLB Banci vjerujemo da upravo brzorastuće kompanije čine motor razvoja privrede naše zemlje. Kompanijama koje u kontinuitetu bilježe rast svih ključnih pokazatelja želimo biti podrška za nove uspjehe i ispratiti njihov značaj za razvoj domaće ekonomije. Jako smo ponosni što možemo reći da su čak trećina brzorastućih kompanija u BiH klijenti NLB Banke. Stoga ćemo se sigurno truditi da i u budućnosti nudimo usluge i proizvode koji će biti prilagođeni potrebama upravo ovih kompanija i na taj način ćemo im pomoći da ostvare još bolje rezultate i podržati ćemo njihov daljnji brzi rast i razvoj.”

Klijentima ste omogućili izuzetno efikasno poslovanje zahvaljujući jednostavnom i sigurnom načinu korištenja elektronskog bankarstva. Možete li reći nešto o tome?

”Radi se o servisima NLB Klik za fizička lica i NLB Proklik za pravna lica, te Personal i Corporate E-bank. NLB Klik predstavlja paket uslugu koja obuhvata pristup računima putem web ili MBank aplikacije, uz dodatne notifikacije putem SMS poruka. Rješenje se bazira na modernom i intuitivnijem dizajnu pod nazivom RWD (Responsive Web Design), koja interakciju banke i krajnjeg korisnika čini jednostavnijom. Uz ovakvo elektronsko bankarstvo banka je dostupna 24 sata na dan i omogućava uvid u stanje računa, plaćanje obaveza platnim nalozima, pregled prometa na računu, te uvide u stanje proizvoda koje klijent koristi u Banci. NLB Proklik predstavlja nezaobilazan i savremeni način upravljanja platnim prometom, 24 sata, 7 dana u sedmici uz visok stepen zaštite podataka za pravna lica. NLB Proklik omogućava korisnicima, poslovnim licima, korištenje bankarskih usluga sa radnog mjesta, u vremenu koje im odgovara i uz primjenu najsavremenije tehnologije. Personal i Corporate E-bank su servisi elektronskog bankarstva isključivo namjenjeni poslovnim licima. Personal E-bank predstavlja jednokorisničku verziju programa elektronskog bankarstva (namjenjen za rad na jednom računaru). Corporate E-bank je višekorisnička verzija programa namjenjena istovremenom radu na više računara koji su povezani u lokalnu mrežu.”

Klijentima NLB Banke koji žele jednostavno i sigurno plaćati u BiH i inostranstvu na usluzi su kartice iz programa MasterCard i Visa. Koje su njihove prednosti?

”NLB Banka d.d. Sarajevo u svojoj ponudi ima raznovrstan izbor kartica iz programa MasterCard i Visa. Sve kartice su internacionalne, što znači da se mogu koristi u BiH i inostranstvu za plaćanje i podizanje gotovine na POS terminalima ili bankomatima. U ponudi se nalaze debitne, kreditne (revolving i charge) kao i business kartice (debitne i kreditne-charge) kako bi se klijentima omogućila najkvalitetnija usluga spram njihovih potreba.”

U ponudi NLB Banke od 2019. godine  je i usluga NLB Pay. O čemu se radi?

”NLB Pay je usluga bazirana na kartičnom plaćanju direktno preko aplikacije u mobilnom telefonu, a mobilni novčanik NLB Pay omogućava klijentima beskontaktno plaćanje na POS terminalima u zemlji i inostranstvu korištenjem NFC tehnologije. Plaćanja se mogu izvršiti sa NLB Mastercard platnim karticama NLB Banke, koje su digitalizovane u NLB Pay novčaniku. Moramo istaknuti da je način plaćanja jednostavan, brz i siguran, a da bi klijenti izvršili plaćanje, potrebno je samo da prislone svoj mobilni telefon na beskontaktni POS terminal, sačekaju zvučni signal i plaćanje je završeno.”

Kakva je, prema Vašem mišljenju, pozicija NLB Banke u BiH i u čemu se ogleda Vaša uspješna poslovna strategija?

”Svjesni ekonomske i političke situacije u zemlji, moramo istaknuti da smo zadovoljni pozicijom na bankarskom tržištu. S obzirom na veći broj banaka koje posluju na području FBiH i nivo konkurencije, mi u NLB Banci se trudimo izgraditi jedan snažan identitet, primarno naglašavajući transparentnost naših usluga, stabilnost, jednostavnost, povjerenje i društveno-odgovorno bankarsko poslovanje. Vjerujem da uspješna poslovna strategija NLB Banke leži u unaprijeđenju ukupnog poslovnog procesa, posebno stavljajući akcenat na digitalizaciju proizvoda i usluga, te svakako osluškivanje tržišta i fokus na zadovoljstvo naših klijenata. Ovakav pristup zaista predstavlja put ka pozitivnim poslovnim rezultatima.”

NLB Banka je postala sinonim za najpoželjnijeg poslodavca u BiH. Koliko ulažete u razvoj zaposlenih?

”Smatramo da NLB Banka nije samo finansijska institucija, već i kreativno okruženje za inovativne proizvode i usluge, produktivno okruženje za nove koncepte i ideje, te prijateljsko okruženje za odlične međuljudske odnose i prijateljstva. Prepoznali smo značaj promoviranja razvoja lokalnih i međunarodnih karijera podsticanjem naših zaposlenika na sticanje iskustva i u drugim bankama NLB Grupe. Svjesni smo da će bankarstvo u budućnosti biti sasvim drugačije i pripremamo naše zaposlenike za takve izazove kroz Talent program koji prati najbolje zaposlenike. Posebno bih istaknula našu saradnju sa IEDC Bled School of Management, gdje naši zaposleni imaju mogućnost proći kroz vrhunske edukacije”.

Razgovarala: Irena VASIĆ-DOBRIĆ