Tema u fokusu

Chronos d.o.o. Zenica: Naša formula je E=mc²!


Inovativna kompanija Chronos d.o.o. Zenica, koja već duži niz godina radi na pružanju računovodstvenih i revizijskih usluga, finansijskog konsaltinga i edukacije, prije dvije godine proširila je svoj biznis novom djelatnošću.

Riječ je o prometu medicinskih sredstava u oblasti stomatologije, koju obavljaju kroz poseban organizacioni dio kompanije pod nazivom Dental Servis BiH.

Da je ovo bila mudra odluka slažu se Sanela Agačević i Neven Miličević, koji su svojevrsni zaljubljenici u svoj posao i imaju dugogodiše profesionalno iskustvo, a za Poslovne novine govore.

Izlazak iz zone komfora

Prema riječima magistrice ekonomije Sanele Agačević, vlasnice kompanije Chronos d.o.o. Zenica, sve je počelo kada je svjetski lider u proizvodnji stomatološke opreme, kompanija Planmeca Oy iz Finske, ponudila saradnju njenom kolegi Nevenu Miličeviću.

Osnovni motiv što smo krenuli i u ovom drugom pravcu biznisa je želja da učimo od najboljih i dobijemo priliku za kontinuiranu edukaciju, te radimo sa vrhunskim svjetskim kompanijama. Osim toga, htjeli smo da izađemo iz zone komfora“, tvrdi Sanela.

Vođeni istim interesovanjem prema obje vrste biznisa s kojim su se bavili, ovo dvoje ljudi  ne samo da  je razvilo svoju poslovnu ideju, nego ju je i realizovalo.

Vjerovali smo u svoje ideje i uspjeh i kroz networking podizali i Chronos i Dental Servis BiH. Zanimljivo je da je jedan od najjačih alata koji smo koristili u našem biznisu ISO standard, kojem se na našim prostorima ne posvećuje dovoljna pažnja“, kaže Agačević.

Sa razvojem tržišta, širenjem ponude i povećanjem broja kupaca, kako ističe Neven Mličević, CEO u kompaniji, biznis je počeo  rasti. Danas je Dental Servis BiH zastupnik različitih brendova poput: Planmeca Oy, LM Dental Oy, Planmed Oy, Cattani s.r.l., Fotona d.o.o., NSK Italy s.r.l., Medentis Medical GmbH, SSWhite, Troll Dental, itd.

Ova tačka gdje smo sada je rezultat sinergije dva različita biznisa: računovodstva, konsaltinga i finansija i veoma zahtjevne trgovine medicinskim sredstvima. Raditi više djelatnosti smanjuje rizike u poslovanju i daje širinu biznisu“, kaže Miličević.

Paralelno sa ulaskom u novi biznis, u Chronosu su otvorili i novu kancelariju u Sarajevu, koja ima funkciju centra za male radionice i workshopove za sve djelatnosti kompanije.

U 2019. smo probno uradili dvomjesečnu edukaciju na temu Računovodstvo pravnih lica, a od ove godine planiramo edukacije iz oblasti Digitalna stomatologija. To je novi val uveliko prisutan u razvijenim zemljama, koji ćemo prenijeti i našim klijentima. Osim toga, radićemo i edukacije na temu CAD / CAM tehnologije“, istaknuo je Miličević.

Planiraju rast profita 15 posto u 2020.

Kompanija Chronos osnovana je kao obrt 1997. godine, a od 2003. godine je prerasla u pravno lice. Bilo je potrebno vrijeme da se dokažu na tržištu, kao kompanija koja pokreće druge biznise i koja inovira svo je poslovanje.

Našim klijentima kažemo ‘dobrodošli u Chronos, u vrijeme koje tek dolazi’, jer samo ime naše kompanije znači vrijeme. Godine iskustva na tržištu učvrstile su Chronos i konstantno poticale da ide naprijed, što pokazuju i naši poslovni rezultati“, nadovezuje se Agačević.

Prihod koji je Chronos ostvario u 2018. godini povećan je za četiri puta u odosu na 2017.,  što je bilo očekivano, jer su ušli u novi biznis. U 2019. su takođe zablježili rast od 10 posto.

U 2020. planiramo rast profita od minimalno 15 posto, što ovisi i o rashodima i trenutnoj situaciji. Naši najveći troškovi su takse koje plaćamo Agenciji za lijekove i medicinska sredstva BiH. Osim toga i proces registracije traži značajan angažman ljudi i vremena. Kada se tome doda sporost u rješavanju predmeta, onda se može steći prava slika“, objašnjava Agačević.

Međutim u Chronos-u smatraju da se vrijednost i rast kompanije ne treba mjeriti samo financijskim pokazateljima, nego i time koliko ulažu u usavršavanje kadrova. Danas imaju 12 zaposlenih, od čega njih tri u poslovnoj jedinici u Sarajevu i 9 u upravi u Zenici.

Naša većinska pokretačka snaga su žene, koje su svoje znanje obogatile kroz dugogodišnje iskustvo na posebno zahtjevnim zadacima. Pomoć u edukaciji žena u biznisu i projekti pomognuti od strane države, podstakli su nas da među prvima u BiH kreiramo vlastitu platformu za e-learning sistem i na ovu uslugu smo posebno ponosni“, naglasila je Agačević.

Ključni faktori rasta i razvoja ove kompanije su networking i proširenje djelatnosti, ali i upornost, educiranost, strpljivost  i snalažljivost zaposlenih, te ljubav prema poslu.

Glavna odlika naše poslovne strategije je kreativnost. Radimo na sebi, učimo od najboljih i posmatramo konkurenciju, ali je ne kopiramo. Smatramo da je naša najveća snaga znanje“, tvrdi Agačević.

Vizija  razvoja Chronos-a je da budu sinonim za društvo koje stalno postavlja više standarde  u poslovanju i sa izazovom gleda na sve promjene, koje mogu poboljšati poslovanje.

Naš primarni cilj je da nas naši kupci, poslovni partneri i lokalna zajednica prepoznaju kao stručnu, pouzdanu i kvalitetnu kompaniju, koja kontinuirano unapređuje svoje poslovanje“, istaknula je Agačević.

Jedan od prioriteta zaposlenih u kompaniji Chronos je da budu društveno odgovorna kompanija, što realizuju kroz različite aktivnosti.

Istaknuo bih digitalizaciju poslovanja koja štedi papir i čuva šume, zatim humanitarne aktivnosti stipendiranja djece sa intelektualnim poteškoćama, aktivnosti sa SOS dječijim selom, kao i donacije kroz Rotary Club Zenica, čiji je član Sanela Agačević. To je mali, ali ipak dovoljno veliki doprinos izgradnji društvene odgovornosti u BiH“, rekao je Miličević.

Piše: Irena VASIĆ-DOBRIĆ