Tema u fokusu

Kako reagiraju brendovi u digitalnom okruženju


Komunikacijski stručnjaci govore kako u aktualnoj neizvjesnoj situaciji ne treba prestati komunicirati i sakriti se, jer će ljudi zapamtiti one brendove koji su bili tu kada je bilo teško. Izdvojili smo tekst koji je napisala Iva Bolta, direktorica digitalne strategije i kreative agencije Bruketa&Žinić&Grey, a prenosi ga Media Marketing.

Od pojave koronavirusa, postali smo dio ubrzane digitalne transformacije društva pa trenutno svjedočimo scenarijima koje nismo mogli niti naslutiti, poput održavanja digitalne školske nastave. Strategije brendova i njihov doprinos zajednici značajno se mijenjaju jer se moraju brzo i gotovo neprimjetno prilagođavati novonastaloj situaciji. Publika i potrošači su i dalje tu, a s obzirom na činjenicu da većinu vremena provodimo kod kuće, content je više nego ikad u fokusu i glavni znak prepoznavanja brendova. Moglo bi se reći da je to istovremeno inspirativno i motivirajuće. Ako ste oduvijek željeli naučiti crtati, dizajnirati, kodirati, plesati, otvoriti svoju prvu e-trgovinu, puno toga sada možete besplatno pokušati naučiti online.

Uz pomoć naših social media menadžerica, Tee Stipan i Mije Matijević, izdvojila sam nekoliko primjera kako su brendovi u digitalnom okruženju reagirali na nova pravila života.

Besplatne usluge

Prva pohvalna reakcija nekih brendova bila je omogućavanje besplatnih proizvoda i usluga koje ljudi u trenutnoj situaciji trebaju. Među prvima je reagirao Google, najprije s besplatnim pristupom naprednih postavki svog videokonferencijskog alata (Google Hangouts), a zatim je u partnerstvu s brojnim muzejima omogućio virtualne ture i online izložbe. Slack i Microsoft Teams su također „otključali“ svoje premium usluge, dok su popularne platforme za e-learning (Ivy League, Codeacademy, LinkedIn ili Amazon) ponudili besplatne edukacije iz svih područja.

Možda je najviše odjeknuo potez Pornhuba koji je građanima Italije omogućio besplatno korištenje. S druge strane, aviokompanije i ugostitelji koji su među izravno najviše pogođenima, ukinuli su naknade za promjene i otkazivanje rezervacija pa je sada zapravo idealan trenutak ako želite uhvatiti povoljne avionske karte za bolja vremena. Besplatno korištenje omogućile su i mnoge aplikacije za rad od kuće, narudžbu hrane, tjelovježbu i druge.

Društvene mreže

Društvene mreže su u trenutnoj situaciji doslovno postale zamjena za „stvaran“ društveni život. Facebook i Instagram su najpopularniji za live chat i live stream, dok TikTok donosi razonodu u obliku raznih izazova koji su ga preplavili. Posljednjih dana najveći su hit Dalgona Coffee Challenge i Tootsie Slide.

No svjesne su društvene mreže i svojih slabih točaka, ali ih nastoje minimalizirati pa se primjerice Twitter udružuje s relevantnim zdravstvenim autoritetima kako bi spriječio širenje lažnih vijesti, a Facebook ne dopušta prikazivanje oglasa s proizvodima za prevenciju covid-19.

Što se pak tiče ponašanja brendova na društvenim mrežama, dobar primjer je da su se neki nadovezali na aktualne social trendove i „izazove“, poput recimo Netflixa, iskoristivši popularan alat WashYourLyrics koji omiljene stihove pretvara u memove za pranje ruku ili Oreo keksa s Fill The Jars memeom.

Drugi pak koriste mogućnosti društvenih mreža kao zamjenu za fizička događanja, gdje mnoge produkcijske kuće održavaju virtualne koncerte ili DJ setove. Dobar je i primjer Absolut Vodke koja je organizirala live stream s lokalnim DJ-ima na kineskoj aplikaciji Douyin i ponudila mogućnost dostave votke.

Novi kanali

Novi načini komunikacije i druženja u fokus su stavili i alternativne kanale komunikacije. Tako, kao što znamo, rapidno raste korištenje videokonferencijske platforme Zoom pa su brendovi već reagirali kreirajući vlastite brendirane pozadine koje korisnici mogu aplicirati dok obavljaju poziv.

Iako sami po sebi nisu digitalni, neki brendovi gledaju kako u ovoj situaciji po prvi put iskoristiti dostupne digitalne alate pa je tako Mercedes Benz u Kini pokrenuo kampanju za novi model automobila koja je omogućila pregledavanje unutrašnjosti vozila 360 kamerom kroz aplikaciju WeChat (podsjećam kako je 360 online pregled vozila na ovim prostorima prvi uveo AutoZubak Neostar). A brend sredstava za čišćenje Lysol lansirao je novu funkciju za Alexa uređaje koja upozorava na količinu prehlada i gripe u bližem okruženju, uz savjete i razne dodatne alate za pomoć u održavanju higijene.

Ovo su samo neki od primjera koji će s vremenom zasigurno potvrditi upozorenja komunikacijskih stručnjaka kako u aktualnoj neizvjesnoj situaciji ne treba prestati komunicirati i sakriti se, jer će ljudi zapamtiti one brendove koji su bili tu kada je bilo teško, a njihovu će lojalnost izgubiti oni koji su propustili pomoći na bilo koji način. (Media Marketing)