Tema u fokusu

Raiffeisen Banka će „zalediti“ plaćanje rata tokom trajanja vanrednih okolnosti


O prilagođavanju načina rada i poslovanja sa Raiffeisen Bankom u ovim izazovnim vremenima govori Karlheinz Dobnigg, predsjednik Uprave.

Trenutno jedna od aktuelnih tema je moratorij na otplatu kreditnih obaveza. Koje su aktivnosti Raiffeisen banke po ovom pitanju?

“Izuzetno nam je važna primjena odluka bankarskih agencija kako bismo klijentima pomogli da prevaziđu ovaj izazovan period i uspostave održivi model poslovanja. Banka može odobriti jednu ili više posebnih mjera klijentima čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni. Našim klijentima uvijek nastojimo biti fer i pouzdan partner, a to ne znači samo u dobrim vremenima već i u teškom razdoblju kada se svako u svom segmentu mora reorganizovati i maksimalno potruditi s ciljem prevazilaženja ovog perioda.
Banka je već počela s odobravanjima privremenih moratorija kao jedne od mjera predviđenih odlukama entitetskih Agencija za bankarstvo, te je počela slati ponude klijentima čiji su zahtjevi odobreni.”

Možete li pojasniti šta klijenti trebaju učiniti da bi im otplata bila olakšana?

“Potrebno je najprije da klijenti podnesu Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci. Kako bismo minimizirali potrebu za kretanjem klijenata, Zahtjev je dostupan na našoj web stranici i klijenti ga mogu podnijeti online iz sigurnosti svog doma. Pri tome je neophodno da klijent u zahtjevu navede razlog zbog kojeg je njegova kreditna sposobnost pogoršana.
Sljedeći korak u procesu je razmatranje svakog pojedinog zahtjeva od strane Banke te donošenje odluke o najprimjerenijem modalitetu za rješavanje novonastale situacije. Ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka će klijentu dostaviti ponudu putem e-maila, SMS ili Viber poruke.
Ono što bih želio istaći je da smo u nastojanju da klijentima olakšamo pristup informacijama, te slijedeći princip transparentne i otvorene komunikacije, na našoj web stranici kreirali poseban dio gdje mogu pronaći više detalja vezano za proces podnošenja Zahtjeva, ali i druge aktuelnosti.”

Šta podrazumijeva privremeni moratorij i pod kojim uslovima se on odobrava?

“Privremeni moratorij je odlaganje plaćanja obaveza po glavnici i kamati s maksimalnim rokom trajanja do ukidanja proglašenja stanja „Prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine“.
U toku privremenog moratorija zaustavlja se obračun zateznih kamata. Također, banka će u ovom periodu klijentima kojima se odobri privremeni moratorij „zalediti“ plaćanje rata, kako glavnice tako i kamate.”

Da li se vaši klijenti već interesuju za moratorij i da li im izlazite u susret?

“Svakako, putem naših zvaničnih kanala komunikacije već imamo upite klijenata vezane za moratorij. Do sada je svoj Zahtjev podnijelo više od 5.500 klijenata a na svaki pristigli zahtjev Banka nastoji odgovoriti u što kraćem roku putem e-maila, Viber ili SMS poruke.”

Na koji način funkcioniše rad Raiffeisen poslovnica u vrijeme pandemije?

“Naš apsolutni prioritet je zdravlje zaposlenika i klijenata. Stoga se pridržavamo mjera nadležnih institucija i nastojimo da reagujemo u što kraćem roku. Redovno pratimo stanje i provodimo aktivnosti u skladu s našim planom za djelovanje u ovakvim situacijama. Naravno, sve u cilju minimiziranja rizika od zaraze kako zaposlenika tako i klijenata.
Ukoliko se ukaže potreba, poslovnice zatvaramo, uposlenike upućujemo u izolaciju te provodimo sve što je potrebno kada je riječ o dezinfekciji. Ovakav pristup, bez tolerancije na rizik po zdravlje se pokazuje ispravnim.
Također, blagovremeno preko naše web stranice www.raiffeisenbank.ba kao i ostalih sredstava informisanja obavještavamo naše klijente o promjenama u radnom vremenu poslovnica kao i aktivnostima koje banka sprovodi u ovoj situaciji.”

U aktuelnoj situaciji Karlheinz Dobnigg klijentima preporučuje da minimiziraju kretanje i posjete poslovnicama Banke kao i društvene kontakte, te da za poslovanje s Bankom koristite Raiffeisen digitalne servise, koliko je to moguće, a prilikom plaćanja u trgovinama preporučuje češće korištenje kartica kako bi kontakt s novčanicama, kao potencijalnim izvorom zaraze, bio što manji.