Lifestyle

Novi digitalni val je pred vratima. Pripremimo se!


Danas, prije svega, kupujemo proizvode koji predstavljaju našu trenutnu potrebu. S izuzetkom osnovnih potrepština ostalo kupujemo na daljinu, s potpunom obustavom vladinih mjera, probudit ćemo nove kupovne navike. Oglašavanje u digitalnim medijima danas spada među ključne komunikacijske poruke sidrenja robne marke u svijest potrošača. Tu činjenicu će pandemija najvjerovatnije potisnuti i u te zadnje pore koje su se digitalizaciji i digitalnim oiblicima komuniciranja opirale.

Efikasnost digitalnog oglašavanja kao glavni motivator za izbor

Gotovo tri četvrtine donosioca odluka na području marketinga (u istraživanju iPROMa i Valicona iz godine 2019) tvrdi da je efikasnost ključni motivator za uključivanje digitalnog oglašavanja u strategiju tržišnog komuniciranja. Među važnije moivatore su uvrstili još i efikasnu evaluaciju rezultata, napredno ciljanje i, s tim u vezi, efikasnije dosezanje ciljnih skupina.

Sada, kada potrošač prati digitalne medije više nego ikada do sada, usmjereno nagovaranje ciljne javnosti je još važnije. Potrošača dosegnuti s pravom, relevantnom porukom, u pravo vrijeme, na pravom mjestu i preko prave naprave je ključno. IPROMova tehnološka platforma za centarlizirano upravljanje oglašivačkim kampanjama u digitalnim medijima, iPROM Cloud, omogućava različite oblike naprednog ciljanja, praćenje efikasnosti te prilagođavanje oglasnih kampanja u realnom vremenu.

Medijska potrošnja digitalnih sadržaja je rekordna

Martovska analiza medisjke potrošnje otkriva rekordno zanimanje za većinu sadržajnih kategorija u slovenskim digitalnim medijima. Dnevno je u drugoj polovini marta internet stranicama pristupalo 52 odsto više korisnika koji su dnevno pregledali u prosjeku 75 odsto više internet sadržaja nego u februaru.

Digitalno oglašavanje kompanijama i robnim markama omogućava efikasniju monetizaciju ulaganja. Zbog povećane digitalne medijske potrošnje pametno je da se poduzeća za marketinške aktivnosti prilagode i pobrinu za usmjereno komuniciranje s ciljnim javnostima. Sada je, recimo, šansa za investiciju u akumulaciju nepotencijalnih kupaca koje kasnije pzovemo na prodajna mjesta. Ad-tech u ovom trenutku nudi izuzetne mogućnosti. Privucite posjetioce na svoju internet stranicu, predstavite im ponudu, kada otvorite prodavnicu (fizičku ili virtuelnu), pomoću ponovonog ciljanja pozovite ih u nju. To je samo jedna od brojnih mogućnosti. U slučaju da tu mogućnost propustite, postoji šansa da će prostor u glavama vaših potrošača, pa s tim i tržišni udio, preuzeti vaša konkurencija.

Kupovanje preko interneta ide u nebo

Trenutno ne govorimo o krizi u tradicionalnom smislu te riječi, već o njenom atipičnom obliku. Ponuda na tržištu postoji, potražnja takođe, samo je pristup kupcima ograničen. Dodirne tačke su se, zbog mjera za zaštitu našeg zdravlja, promijenile. Preduzeća se ubrzano prilagođavaju te u novoj situaciji i dalje posluju. Neka čak i bolje nego prije vladinih mjera. Aktuelnu ponudu prilagođavaju potrebama kupaca, poslovanje sele na internet, organizuju se oko beskontaktne dostave. Internet trgovine bilježe rekordan rast, usluge povezane s poslovanjem na daljinu cvjetaju. Jedan od primjera sa slovenskog tržišta je Semenarna u Ljubljani. Isključivo uz potporu oglašavanja u slovenskim digitalnim medijima je u martu za dvije sedmice na području internet prodaje prevazišla prošlogodišnji promet.

Po ocjeni struke, nakon korona krize oko 90 odsto korisnika interneta će imati iskustvo kupovanja preko mreže. Očekuje se da će se dio novih kupovnih navika sačuvati.

Novi digitalni val je pred vratima. Pripremimo se.

Na osnovu iskustva iz prošle krize možemo predvidjeti da će se kupovne navike potrošača i ovaj put promijeniti. Današnji je potrošač više digitaliziran nego prije deset godina, čime su uslovi za brze promjene navika na dlanu. Uslovi za digitalna pretraživanja u svim starosnim kategorijama su dati i ovaj put smo na njih čak i prisiljeni. Kako potrošači, tako i robne marke, poduzeća i organizacije. Osmišljeno komuniciranje u krizi skraćuje oporavak nakon nje. Drugi digitalni val je pred vratima. Pripremimo se. Ovaj će biti veći i brži od onoga prije deset godina.

(Media Marketing)