Novosti

Mladi opsjednuti ovom aplikacijom: Uskoro bi ‘veliku prijetnju iz Kine’ mogli koristiti više i od YouTubea


Vrijeme koje mladi provode na YouTubeu u blagom je padu, a jedan od krivaca za to je i TikTok, čija popularnost i korištenje strelovito rastu.

Za većinu mladih YouTube je najpopularnija aplikacija s kojom provode puno vremena i na kojoj gledaju crtiće, spotove, filmove ili prankove influencera.

Ipak, posljednjih godina iz Kine se pojavila velika prijetnja, aplikacija za dijeljenje kratkih videozapisa TikTok koja je osvojila djecu i mlade i koja je čak zaprijetila popularnosti YouTubea.

Posljednje istraživanje koje je objavila kompanija Qustodio, a provedeno je među djecom u dobi između 4 i 14 godina u SAD-u, Španjolskoj i Velikoj Britaniji, pokazuje da bi uskoro djeca dnevno mogla provoditi više vremena na TikToku nego na YouTubeu.

Prosječno djeca između 4 i 14 godina, pokazalo je to istraživanje, dnevno provedu 85 minuta gledajući sadržaj na YouTubeu, dok dnevno na TikToku provode 80 minuta.

Prošle godine, a pogotovo ove godine tokom karantene, zabilježen je veliki porast korištenja te aplikacije te se nastavak tog trenda očekuje i u budućnosti.

Zanimljivo je da se u odnosu YouTubea i TikToka u 2020. broj minuta koje djeca koriste YouTube smanjio u odnosu na godinu ranije za dvije do tri minute, a na Tech Crunchu kao jednog od krivaca za to vide upravo TikTok, koji je Googleu ukrao dječje minute.

Od prošlog maja do februara ove godine vrijeme koje su djeca koristila TikTok povećalo se za 116 posto u SAD-u (na 82 minute), 97 posto u Velikoj Britaniji (na 69 minuta) te 150 u Španjolskoj (60 minuta dnevno), a to se vrijeme, naravno, dodatno povećalo tokom karantene.

Što se YouTubea tiče, djeca danas na njemu gledaju dvostruko više videozapisa u odnosu na razdoblje prije 4 godine, pri čemu se ne obaziru na činjenicu da je taj videoservis u biti namijenjen korisnicima starijim od 13 godina, dok je za one mlađe namijenjena posebna aplikacija YouTube Kids.

Ipak, samo 7 posto mladih u SAD-u koristi dječju aplikaciju u odnosu na klasičnu aplikaciju za starije od 13 koju koristi 69 posto mladih.

U Velikoj Britaniji taj je odnosi 74 posto prema 10 posto, dok u Španjolskoj YouTube koristi skoro 90 posto mladih između 4 i 14 godina, a za YT Kids nema ni podataka.