Inditex grupa, čija je Zara glavna robna marka, planira da zatvori između hiljadu i 1,2 hiljade uglavnom manjih trgovina.
Inditex ima najviše gubitaka u trgovinama brendova starijih od Zare.
Osim Zare, posjeduje i brendove poput Bershke, Pull & Beara i Masimo Dutija.
Zatvaranje trgovina očekuje se najviše u Aziji i Evropi.
Guardian piše da će se zatvoriti najmanje 107 prodavnica širom Velike Britanije.
Iz Inditexa su poručili da će broj zaposlenih ostati stabilan, a radnicima je ponuđena druga uloga unutar kompanije, kao što je priprema robe za on-line prodaju.
Ukupan broj trgovina smanjiće se sa 7,41 hiljadu na između 6,7 hiljada i 6,9 hiljada nakon reorganizacije, što će uključivati i otvaranje 450 novih trgovina.
Inditex, jedan od najvećih prodavača odjeće u svijetu, teško je pogođen tokom pandemije jer je prodaja od 1. februara do 30. aprila, prvog tromjesečja finansijske godine, pala 44 odsto.
Kompanija je u kvartalu iskazala neto gubitak od 409 miliona EUR.
Skoro četvrtina njenih trgovina ostala je zatvorena do 8. juna.
Međutim, rast on-line prodaje nadoknadio je neke slabosti.
Internet prodaja porasla je 50 odsto, a u aprilu je bila veća 95 odsto.
Inditex, koji kontroliše njegov osnivač Amansio Ortega, planira da potroši milijardu EUR na svoju internet ponudu do 2022. godine i dodatnih 1,7 milijardi EUR u trgovinama kako bi omogućio bolje integrisanje s veb stranicama za brže isporuke i praćenje pošiljki u stvarnom vremenu.