Tema u fokusu

Uspjeh bh. firme: TMD Group iz Gradačca preuzima nova tržišta u Evropskoj uniji


Lider u proizvodnji djelova za najveće svjetske kompanije u automobilskoj industriji, TMD Group iz Gradačca, uprkos globalnoj krizi zbog pandemije COVID-19, očekuje isti nivo prihoda kao u 2019. i planira akviziciju novih kupaca u EU.

Prema riječima Adema Hanića, generalnog direktora TMD Group iz Gradačca u ovom momentu nastoje da iskoriste priliku restruktuiranja globalnih lanaca dostave i preuzmu dodatna tržišta, koja su prije krize izazvane pandemijom COVID-19 pokrivali dobavljači iz Azije.

„U oktobru 2020 očekujemo potvrdu pozitivnih trendova, na bazi kojih će se investicioni ciklus ponovo pokrenuti, a koji se odnosi na nove proizvode i kupce. Kontinuirano radimo na pripremi širenja postojećih kapaciteta s obzirom da će doći do preseljenja lanaca dostave iz Kine i Indije, to jeste, nakon prestanka pandemije COVID-19 u Evropi će doći do povećane tražnje“, kaže direktor TMD Group.

U pripremi novi projekti

Iako je TMD Group započela značajne investicije u 2019, one su trenutno zaustavljene, osim investicija u Hrvatskoj.

„Investiranje u Hrvatskoj predstavlja značajan iskorak za nas u smislu širenja poslovnih aktivnosti, jer ćemo na ovaj način imati i proizvodnju u EU. Iako smo zaustavili investicije u BiH i usporili investicije u Hrvatskoj, bitno je istaći da kontinuirano pripremamo investicije u opremu za nove razvojne projekte“, istaknuo je Hanić.

Na početku krize izazvane pandemijom COVID-19, TMD Group je prepoznala potrebu za razvijanjem ventilatora domaće proizvodnje i trenutno se finalizira slanje prototipa na testiranje od licencirane laboratorije u Velikoj Britaniji.

„Osim tradiconalnih industrijskih rješenja, TMD Group je investirala u resurse kako bi bila spremna da učestvuje u lancima dostave i za novu generaciju električnih vozila, što je rezultiralo saradnjom sa Mitsubishijem i proizvodnjom dijelova za električni motor“, naglašava Hanić.

TMD Group je od osnivanja 2004. godine kontinuirano širio mrežu klijenata i uspostavio blisku saradnju sa vodećim svjetskim kupcima koji predstavljaju OEM kao što su: Schaeffler, SKF, NTN/SNR, Bentler, Hoeribeger, Ducatti, BSP, Mahle Elektrika, Van Leeuwen Pipe and Tube Group i drugi.

„Na dobrom smo putu da potpisemo ugovor sa Magnom, i preko nasih partnera isporucjemo proizvode za prvu ugradnju za vodece svjetske brandove: VW, Volvo, Renault, PSA, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Bosch, itd.“, tvrdi Hanić.

TMD Group u svom asortimanu nudi proizvode od metala i rješenja za proizvodnju istih, kroz primjenu raznih naprednih tehnologije kovanja i mašinske obrade.

„Ovi metalni proizvodi imaju različite industrijske primjene i koriste se u prvoj ugradnji ili aftermarket prodaji u teretnom segmentu, odnosno, kamionima, vagonima, putničkim automobilima i industrijskim mašinama“, objašnjava Hanić.

Konkurencija im svjetske firme

Zbog toga što svoje proizvode primarno izvozi na zahtjevna trzista EU, TMD Group je direktno izložena globalnim kretanjima i trendovima.

„Naša konkurencija nisu firme iz BiH i mi se borimo za tržišno učešće sa firmama iz cijelog svijeta. Ključni faktor očuvanja naše liderske pozicije je orijentiranost na potrebe kupaca i isporučivanje proizvoda u zahtjevanoj kvaliteti i kvantitetu. Činjenica da od kupaca kontinuirano dobijamo najviše ocjene i zadržavamo rejting u klasi najboljeg dobavljača, omogućava nam da zadržimo konkurentost, što se odražava na činjenicu da smo i lider u svom segmentu u regiji“, istaknuo je direktor TMD Group.

U TMD Group su i prije pojave pandemije COVID-19, pokrenuli aktivnosti koje se odnose na optimiziranje poslovnih aktivnosti, smanjenje troškova i zaustavljanje pojedinih investicija.

„Pad prihoda od preko 20 posto koji se desio kao rezultat COVID-19, bio je kontrolisan i što je najbitnije, uspjeli smo da održimo ekonomsku stabilnost poslovanja i kontinuiranu proizvodnju. Očekujemo da ćemo u 2020. postići nivo proizvodnje koji smo imali u 2019. kada smo ostvarili prihod od 103 miliona KM, što predstavlja pad od deset posto u odnosu na 2018. i rezultat je negativnih kretanja u globalnoj automobilskoj industriji posljednjih godina“, rekao je Hanić.

Piše: Irena Vasić-Dobrić