Novosti

Njemačka auto industrija polako se oporavlja


Prodaja automobila u Evropi gotovo se zaustavila u aprilu i maju zbog pandemije, a zatim se počela poboljšavati, ali na polugodišnjoj je razini, prema ACEA, u zemljama članicama EU-a i EFTA-e, i dalje bila 38 posto niža nego u prvoj polovici 2019 godine.

U njemačkoj automobilskoj industriji raspoloženje se postupno popravlja, kako među proizvođačima automobila, tako i među njihovim dobavljačima.
Iako je raspoloženje njemačke automobilske industrije, mjereno Ekonomskim institutom Ifo u Münchenu, u julu iznosilo -68,3 boda, u augustu se popravilo na -34,8 boda. Za osjećaj kada je kriza bila najgora, ona je u aprilu iznosila – 87,2 boda, što je bilo čak i malo gore nego u julu2009., na vrhuncu prethodne finansijske krize. Kao što je sada živo slikovito rekao voditelj njihovog istraživanja Klaus Wolhrabe, “jače je osvjetljavala svjetlost u mračnom podrumu.”

Neki drugi pokazatelji u ovoj industriji daju inače pomalo pomiješane znakove. Buduća poslovna očekivanja neznatno su se pogoršala, pavši sa +40,9 bodova u julu na +37,4 boda, slično očekivanjima izvoza, i nešto nižim planovima proizvodnje. Ifo, s druge strane, govori o nešto poboljšanoj knjizi narudžbi, gdje je odgovarajući pokazatelj porastao s +25,9 u julu na +37,9 bodova.

Wolhrabe je komentirao da je došlo do smanjenja poreza na dodanu vrijednost, da su postavljene prethodno odgođene narudžbe, što je sve iz prethodnih zaliha. Dodao je da je situacija s zapošljavanjem i dalje izazovna i da kompanije koje su ranije planirale otkaze nastavljaju razmišljati u tom smjeru.

Kao što je poznato, dobar dio njemačke ekonomije posljednjih je mjeseci pribjegao radu s nepunim radnim vremenom.

Prodaja automobila u Evropi gotovo se zaustavila u aprilu i maju zbog pandemije, a zatim se počela poboljšavati, ali na polugodišnjoj je razini, prema ACEA, u zemljama članicama EU-a i EFTA-e, i dalje bila 38 posto niža nego u prvoj polovici 2019.

Brže se prodaja oporavlja u Kini, koja je vrlo važno tržište za njemačku automobilsku industriju, gdje je polugodišnji pad bio znatno manji. Naravno, očekuje se da će godišnji prosjek biti malo manje crven sa svakim mjesecom, ali na godišnjoj razini, barem je evropski deficit još uvijek oko petine.

Objavio BusinessMagazine.