Tema u fokusu

Kliping BH – Prilagodbom i inovativnim rješenjima do uspjeha u vrijeme pandemije


Kliping BH, članica najveće međunarodne grupacije media monitoring agencija u Centralnoj i Južnoj Evropi – Newton Media Group, dočekala je spremno izazove uzrokovane pandemijom koronavirusa i uspješno se prilagodila zahtjevima tržišta.

Mada je pandemija COVID-19 imala negativan uticaj čak i u oblasti media intelligence industrije, vrijedni tim Kliping BH d.o.o. Sarajevo, organizacijski je poduzeo mjere kako klijenti niti jednog trenutka ne bi osjetili promjene u kvalitetu njihovih izvještaja i analiza.

Prema riječima Seana Ćorovića, direktora agencije Kliping BH, prilagodili su zahtjevima tržišta i svoje usluge, a broj medija koje prate se konstantno povećava.

Osim naše osnovne usluge – praćenja i analize sadržaja štampanih, elektronskih i internet medija, te društvenih mreža, našim smo klijentima ponudili i jedan specijalni izvještaj o ekonomskim posljedicama pandemije koronavirusa u BiH. Ovaj izvještaj distribuiramo i našim regionalnim partnerima, tako da su i u zemljama regiona informisani o tome šta se dešava u BiH”, kaže Ćorović

Metricom aplikacija

Također, svojim klijentima su omogućili i poboljšanu verziju Kliping BH alata za praćenje sadržaja na društvenim mrežama – Metricom. Metricom mobilni alat i desktop aplikacija za praćenje i analizu društvenih i online medija razvijena je u sklopu Newton Grupacije.

Nakon instalacije Metricom aplikacije, svi klijenti imaju mogućnost probnog besplatnog perioda od 14 dana, tokom kojeg mogu sami podešavati teme pretrage i praćenja sadržaja online medija. Rezultate pretrage / praćenja klijenti dobiju kroz notifkacije na njihovom pametnom telefonu ili kroz nekoliko vrsta izvještaja putem e-maila. Metricom aplikacija nudi i analitičke izvještaje, kao što su sentiment analitika, analitika influencera, analiza dosega, komentara, angažmana i druge.“, istaknuo je Ćorović.

Veoma važan segment usluga Kliping BH predstavljaju i analize medijskog sadržaja. Tim analitičara Kliping BH svakodnevno, po raznim parametrima, prati i analizira sadržaj tradicionalnih medija i društvenih mreža za potrebe njihovih klijenata.

Od ove godine uveli smo u našu ponudu i posebnu interaktivnu online analizu, koja nudi prikaz i podjelu podataka kroz mnoštvo interaktivnih vizualizacija i mogućnosti kombinacija istih. Pored statističkih, kvalitativnih i AVE parametara (kategorizacija objava po tipu medija, datumu, autorima, sentimentu, statusu, reklamnoj vrijednosti), klijent može dodatno filtrirati podatke i tako uticati na stalnu promjenu omjera podataka. Dakle, klijent ima mogućnost da sam dodatno vizuelno istražuje i analizira podatke, te da „klikanjem“ kako po samim podacima, tako i po grafovima i tabelama, dobija uvid u dinamičnost podataka u okviru ove analize“, naglasio je Ćorović.


Mini -analiza za sedam zemalja

U saradnji s kolegama iz Newton Grupacije, u Kliping BH dodatno su spojili Metricom i analitički servis, te napravili mini-analizu za sedam zemalja članica Grupacije (BiH, Hrvatska, Srbija, Slovenija, Makedonija, Češka i Slovačka).

Ova analiza prikazuje prosječan „engagement rate“ (interakciju, aktivnost) korisnika društvenih mreža za pet sektora, i to: bankarski sektor, FMCG, automobliski sektor, sektor osiguranja i javni sektor. Analiza je obuhvatila objave na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Ono što smo zaključili jeste, da su svi sektori zastupljeni na Facebooku, ali izuzev javnog sektora, koji je najprisutniji na Facebooku, svi ostali sektori su više aktivni na Instagramu, nego na Twitteru. Takođe, prosječan „engagement rate“ je veći na Instagramu, nego na Facebooku“, tvrdi Ćorović.

Agencija Kliping BH uspješno je poslovala u 2019. godini i ostvarila porast prihoda od 15% u odnosu na 2018. Tokom 2020. godine, a zbog uticaja pandemije COVID-19, Kliping BH bilježi pad prihoda u prosjeku od 10 do 15% u odnosu na 2019. godinu.

Ipak, to nas nije pokolebalo u realizaciji naših planova i ciljeva. Važno je istaći da, uprkos padu prihoda, Kliping BH nije otpuštao radnike niti smanjivao plate zaposlenih. Smatramo da je ulaganje u mlade ljude najbolja investicija, te smo uvijek spremni pružiti šansu ljudima s idejom i vizijom. Naša najveća snaga je jedinstvo i zadovoljstvo naših uposlenika, od kojih su mnogi preko 10 godina zaposleni u agenciji. U konačnici se to reflektuje i zadovoljstvom naših klijenata, koji prepoznaju i cijene naš rad, trud i inovativna rješenja“, kaže Ćorović.

Do kraja 2020. godine u Kliping BH planiraju završiti započete reorganizacijske i tehničke procese, a u 2021. godini će za svoje klijente pripremiti i neke nove alate i proizvode, koji su u procesu pripreme za bh. tržište.

Piše: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine