Tema u fokusu

Više od 5.000 pravnih lica u BiH koristi naše servise za podršku u poslovanju


Zahvaljujući najvećoj i najstarijoj bonitetnoj  agenciji u BiH, LRC  d. o. o. Sarajevo, već dvadesetak godina konstantno  unapređuje poslovanje bh. kompanija.

Od momenta kada je osnovana kao prvi kreditni biro na području jugoistočne Evrope 2000. godine pa do danas, kada je prerasla u LRC grupaciju, s pravom se može reći da agencija LRC kreira znanje za svoje klijente, jer posjeduju najveću bazu poslovnih podataka, najbolje analitičke alate i najpouzdaniju platformu.

O tome najbolje govori činjenica da danas oko 95% bankarskog sektora u BiH koristi usluge bonitetne agencije LRC i oslanja se na analize LRC BIS platforme.

Prema riječima Jadranke Kuljanin, direktorice LRC d. o. o. Sarajevo, servisi LRC-a podijeljeni su u tri segmenta i 12 analitičkih izvještaja koji služe za efikasnije poslovanje kompanija.

„Više od 5.000 pravnih lica u BiH koriste naše servise za podršku u poslovanju i upravo na osnovu naših analiza kreiraju poslovnu politiku u svojim kompanijama. Obradom podataka olakšali smo im niz procesa u njihovom svakodnevnom radu, od izrade plana kretanja prodaje, komparativnog izvještaja njihove kompanije i kompletne industrijske grane u kojoj posluju, do profila industrije i praćenja statusa transakcijskih računa poslovnih partnera. To su samo neki od servisa koji se najčešće koriste, a mi svakodnevno pratimo njihove potrebe, osluškujemo tržište i prilagođavamo svoje servise njihovim potrebama.Također, jako je važno napomenuti da nam preko 80 posto klijenata već više od 10 godina ukazuje povjerenje“, istaknula je Kuljanin.

Možete li detaljnije objasniti kako funkcioniraju LRC servisi?

„Naši glavni dobavljači su Finansijsko-informatička agencija (FIA), Agencija za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF), Poreska uprava Brčko distrikta, Centralna banka BiH, a pratimo i sve javno dostupne portale koji mogu biti od koristi našim klijentima. Na osnovu svih tih podataka koje obradi naš softver, kreiramo poslovne analize u vidu bonitetnih izvještaja iz BiH i regiona, monitoring statusa transakcijskih računa, zatim analitičke izvještaje kao što su profil industrije, komparativni izvještaj za odabranu kompaniju i industriju, analiza i segmentiranje tržišta po parametrima naših klijenata, odnosno izrada plana kretanja prodaje, monitoring objava o javnim nabavkama, monitoring stečajeva i likvidacija. Također, za potrebe naših klijenata imamo i posebno kreirane izvještaje prema njihovim potrebama, a to se uglavnom radi za posebne institucije kao što su ministarstva, općine, razne nevladine organizacije i sl.“

Na šta kompanije trebaju posebno da obrate pažnju, prema Vašem mišljenju, u vrijeme pandemije COVID-19?

„Potreba za informacijama u ovakvoj situaciji je veća nego ikad. Javlja nam se dosta novih kompanija koje žele da znaju šta se tačno dešava sa njihovim poslovnim partnerima. Stanje na tržištu se definitivno mijenja, to smo svi osjetili, i upravo zbog toga klijentima savjetujemo da putem naše platforme prate blokade računa, da se okrenu kompanijama koje su stabilnije i bonitetno pouzdane. Tako je veća šansa da će opstati i da će pandemija imati manji uticaj na njihovo poslovanje. Vrlo je važan monitoring statusa transakcijskih računa, gdje dnevno mogu pratiti situaciju sa postojećim klijentima.“

U kolikoj mjeri je pandemija uticala na poslovanje LRC-a i šta je cilj formiranja LRC grupacije?

„Na početku pandemije moja najveća briga je bila kako sačuvati radnike, jer mi imamo radni kolektiv koji je dugo zajedno i teško nam je naći ljude sa iskustvom u ovom poslu. Mi ih nekako sami moramo „stvarati“ i zato mnogo ulažemo u edukaciju zaposlenih. Radni kolektiv je ono što čini jednu kompaniju. Na svu sreću, uz određene mjere uspjeli smo zadržati sve zaposlenike, organizovati rad od kuće i pokrenuti kampanju ‘zadržimo smirenost, upravljajmo rizikom’. Cilj kampanje je bio da za vrijeme trajanja pandemije obezbijedimo svim kompanijama besplatan pristup našim podacima. To je bila naša podrška svim privrednim subjektima u BiH, da im makar na neki način olakšamo situaciju u kojoj smo se svi našli. Kao rezultat podrške i mogućnosti raznih pogodnosti za naše klijente nastala je i LRC grupacija. Naime, u sklopu LRC-a posluje i agencija Inkasso koja se bavi profesionalnim upravljanjem potraživanjima, a povezano pravno lice je takođe i kompanija Poslovne novine. Pošto veliki broj kompanija koristi usluge LRC-a, Poslovnih novina i Inkassa, došli smo na ideju da formiramo grupaciju u kojoj ćemo upravo tim klijentima omogućiti niže cijene usluga i omogućiti im određene pogodnosti. Kao i sve domaće kompanije, osjetili smo posljedice pandemije, ali smo to vrijeme iskoristili da razvijemo nove projekte.“

Kakve će koristi imati kompanije u BiH i regionu od izrade nove platforme LRC-a?

„Nova platforma LRC-a ima prilagodljiv i moderan dizajn internetske stranice, vrlo lak i jednostavan za korištenje. Bonitetni izvještaji se mogu pregledati direktno na stranici ili importovati u pdf, na našem ili engleskom jeziku. Važna informacija je da klijenti sami mogu direktno na stranici raditi izvlačenje lista kompanija po gradovima, entitetima, transakcijskim računima te samostalno stavljati kompanije na monitoring transakcijskih računa. Omogućeno im je da mogu uređivati svoj profil na našoj platformi i direktno upitom prijavljivati i ažurirati određene podatke, kao i imati evidenciju koliko izvještaja su potrošili. Na novoj platformi u formi mini izvještaja prikazuju se podaci završnih finansijskih izvještaja u posljednjih 10 godina i takav prikaz nema niko u BiH. Zbog konstantnog zahtjeva naših korisnika, na novoj platformi imamo prikaz informacije o glavnom transakcijskom računu svake pojedine kompanije. Naravno, tu se i dalje nalaze naši analitički izvještaji kao i razne opcije analize i segmentiranja tržišta. Sa velikom pažnjom smo usmjereni na potrebe korisnika i trudimo se njihove sugestije i zahtjeve ukomponovati u platformu, kako bi dobili osjećaj da je ta platforma zaista tu radi njih i da je to njihov alat. Omogućili smo i besplatan testni pristup kompanijama koje nisu klijenti LRC-a.“

Kakvi su planovi LRC-a u narednom periodu?

„Krenuli smo kao prvi kreditni biro na području jugoistočne Evrope 2000. godine i promijenili sliku dostupnosti podataka u BiH. Već 20 godina smo tu i konstantno se razvijamo, rastemo, a prošle godine smo bili i u kategoriji brzorastućih kompanija. Međutim, sa određenim promjenama u menadžmentu, došlo je i do promjena u strategiji poslovanja i planovima. Cilj nam je da nastupimo i regionalno i već smo oformili kancelariju i počeli sa radom u Crnoj Gori, Hrvatskoj i Albaniji, a u toku je registracija u Srbiji, Sloveniji i Sjevernoj Makedoniji. Proces daljnjeg širenja je malo usporila pandemija, ali nas nije zaustavila. Smatram da mi iz BiH, pored ostalih dobara koja imamo, možemo izvoziti i naš intelekt i ideje.“

Možete li reći kakva su Vaša iskustva na rukovodećoj poziciji jedne od najvećih i najstarijih bonitetnih agencija u BiH?

„Ja sam neko ko je doslovno odrastao i sazrijevao zajedno sa kompanijom LRC, od momenata kada smo bili LRC kreditni biro do danas, kada smo prerasli u grupaciju. Prije 16 godina sam počela kao referent Sektora korisničke službe, zatim teleprodaje i terenske prodaje, bila sam key account menadžer, glavni operativni direktor a od 1. januara 2020. sam zvanično na poziciji direktora LRC-a. Radila sam u svakom sektoru LRC-a i to mi je pomoglo da shvatim kako diše ova kompanija, šta tačno zahtjeva svaka radna pozicija, stoga mi je lakše da danas vodim kompaniju. Stepenicu po stepenicu, jako sporo, ali trud i rad su se na kraju isplatili, a tome je doprinijela i ljubav prema ovom poslu, kao i stalna komunikacija sa ljudima. Iskreno, nije lako, bilo je tu i uspona i padova, ali treba biti uporan, hrabar, dosljedan i vjerovati u ono što radite.“

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine – Žene u biznisu