Od početka pandemije više od polovine kupaca češće kupuje putem interneta i više se okreće mreži u potrazi za vijestima, zdravstvenim informacijama i zabavom, pokazalo je istraživanje “covid-19 i internetska trgovina”.
Istraživanje je obuhvatilo oko 3700 ispitanika u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Italiji, Južnoj Koreji, Rusiji, Južnoafričkoj Republici, Švicarskoj i Turskoj, a UNCTAD ga je proveo s Netcomm Suisse eCommerce Assocationom, Brazilskim mrežnim informacijskim centrom i Inveonom.
Najveći rast online kupovine u Kini i Turskoj
Najveći je rast kupnje putem interneta zabilježen u Kini i Turskoj, a najskromniji u Švicarskoj i Njemačkoj, gdje je velik broj potrošača i prije pandemije kupovao na internetu.
Ljudi su na internetu više kupovali sve kategorije proizvoda, a najviše je poskočila kupovina elektroničke opreme, alata, lijekova, tečajeva, namještaja i kozmetike i higijenskih potrepština.
Najviše su se kupnji putem interneta u pandemiji okrenule žene i osobe s visokom stručnom spremom, a među dobnim skupinama rast je bio veći među potrošačima u dobi od 25 do 44 godine nego među mlađima.
U kategoriji malih trgovaca najspremniji su za prodaju putem interneta bili oni u Kini, a najslabije su pripremljeni oni u Južnoafričkoj Republici.
Pandemija je promijenila i prioritete potrošača i potaknula ih da dobro promisle prije no što otvore novčanik, pokazalo je istraživanje.