Tema u fokusu

Jysk – Radimo na konceptu uređenja prodavnica u skandinavskom stilu


Prvu prodavnicu u Sarajevu kompanija Jysk otvorila je početkom 2010. godine, a ove godine ne samo da slave 10. rođendan, već i broje ukupno 26 prodavnica, uključujući i web shop, koji bilježi trend rasta.

Dio naše strategije je da budemo svim stanovnicima država u kojima poslujemo na dohvat ruke, a time se vodimo i na tržištu BiH, kaže Vesna Kukić Lončarić Country manager Jyska.

Donacija vrijedna preko 10.000 KM

„JYSK u BiH posluje sa vrhunskim rezultatima od samog ulaska na tržište pa tako i u 2020. bilježimo rast prometa što je još jedan dokaz da su kupci prepoznali sve naše vrijednosti, a prije svega kvalitet proizvoda uz odlične cijene, personalan pristup svakom kupcu, brigu za naše zaposlene i doprinos zajednici u kojoj poslujemo. Upravo je to jedan od razloga zašto se JYSK pojavljuje na listi top 10 poslodavaca BiH“, kazala je za Poslovne novine Vesna Kukić Lončarić, Country manager Jyska.

Da će ova godina biti ovakva, istakla je, niko nije očekivao niti je imao spreman scenario. Odluke su se donosile na dnevnoj bazi, a jedan od njihovih strateških ciljeva je bio maksimalno zaštititi uposlenike, te nisu donosili nikakve mjere koje bi uticale na njihovo zadovoljstvo, pa otpuštanje „čak i u ovom teškom periodu ne dolazi u obzir“. Tako niti jedna osoba zaposlena u Jysku, kaže Kukić Lončarić, nije dobila otkaz niti primila odluku o smanjenju plate.

„No, to ne znači da tu trebamo stati. Željeli smo proslaviti naš 10. rođendan u BiH i započeti novu finansijsku godinu na način da učinimo nešto lijepo za lokalnu zajednicu, te smo se tako odlučili za projekt donacije svojih proizvoda u vrijednosti preko 10.000 KM za deset ustanova i udruženja širom BiH. Donacije su usmjerene na pet kategorija ustanova i udruženja, tako da je fokus bio na pomoći domovima za nezbrinutu djecu, sigurnim kućama, javnim kuhinjama, domovima za osobe sa posebnim potrebama, te centrima za obrazovanje slijepe i slabovidne djece i omladine. Zahvaljujući toj inicijativi, preko 700 štićenika, korisnika domova i kuća dobili su pomoć, a predstavnici JYSK-a i sami su obišli svaku od ustanova kako bi lično uručili donacije, te tako štićenicima i korisnicima barem malo vratili osmijeh na lica. Jesen nam donosi nove izazove koji bi mogli biti nešto veći u novoj fiskalnoj godini u odnosu na ono što je bilo u prethodnoj godini. Međutim, činjenica je da se JYSK općenito iskazao kao vrlo čvrsto društvo u privrednim krizama, budući je dobro poznat kao mjesto izvrsnih ponuda“, kazala je Kukić Lončarić.


Uprkos tome što je većina Jyskovih prodavnica u BiH bila zatvorena tokom marta i aprila, finansijsku godinu završili su uspješno, te su ostvarili pozitivan rast u odnosu na godinu ranije. Posljedica je to, kaže Kukić Lončarić, kombinacije odličnih prodajnih rezultata prije širenja koronavirusa u Evropi kao i znatan rast broja kupaca u poređenju sa prethodnim periodom, nakon što su ponovno otvoriti prodavnice. Između ostalog, povećani promet rezultat je odluke mnogih građana BiH da ulože u svoje domove jer su se granice zatvorile i mnogi su se pripremili za ljeto kod kuće i boravak na balkonima ili terasama.

“Dio naše strategije je da budemo svim stanovnicima država u kojima poslujemo na dohvat ruke, a time se vodimo i na tržištu BiH. Trenutno smo u fazi pregovora u nekoliko gradova za otvaranje novih prodajnih mjesta, ali jednako tako velik je fokus na preuređenju postojećih lokacija prema predstavljenom konceptu 3.0. Radi se o konceptu uređenja prodavnica u skandinavskom stilu kojeg odlikuje potpuno drugačiji, minimalistički stil uz koji će svi naši kupci imati inspirativniji doživljaj kupovine. Osim atraktivnijeg načina izlaganja proizvoda, naglasak je na boljem osvjetljenju, ljepšim nosivim elementima, drvenim podovima i većoj preglednosti prodavnice“, najavila je Kukić Lončarić.

Odnos prema zaposlenicima

Trenutno je u Jysku zaposleno oko 200 radnika, a ta brojka se povećava iz godine u godinu, s obzirom na to da su i dalje u velikoj ekspanziji, te da konstantno otvaraju nove prodavnice. Ova kompanija našla je i na listi top 10 poslodavaca u BiH, a Kukić Lončarić kaže kako je jedan od ključnih razloga za to njihov odnos prema zaposlenicima.


“Posebno smo ponosni na naš JYSK razvojni program. Cilj nam je voditeljske pozicije popunjavati kroz interna napredovanja tako da su osmišljeni razvojni programi koji našim talentima omogućuju da kroz rad sa svojim mentorima i pohađanjem edukacija napreduju na više pozicije. Svake godine broj polaznika razvojnih programa raste i sada je već iza nas 6 generacija zaposlenika koji su svoju karijeru započeli kao prodavači, a danas su voditelji koji upravljaju svojim timovima. Postoji i cijeli niz benefita koje imaju naši zaposleni, a ono što nas izdvaja je da dva puta godišnje zatvaramo sve prodavnice. Dva su velika razloga: JYSK Party i Family day. Uz navedeno u JYSK-u smo jako ponosni na izražen takmičarski i timski duh. Organiziramo interna takmičenja u kojima najbolji timovi dobivaju nagrade poput spomenutih bonusa, te zajedničkih druženja u obliku putovanja i večera. Svake godine, najbolji voditelji prodavnica imaju mogućnost osvojiti i službeni auto na korištenje u poslovne i privatne svrhe, a svi zaposleni u prodavnici ostvaruju bonuse čiji iznos ovisi o rezultatu koji ostvari cijeli tim“, zaključila je Kukić Lončarić.

Piše: Minela Pamuk

Poslovne novine