Tema u fokusu

Klijent mora dobiti kvalitetnu uslugu na vrijeme


Jedna od vodećih kompanija u pružanju usluga iz oblasti zaštite na radu, zaštite od požara i zaštite okoliša u FBiH, Tehnozaštita Mostar, iako je pretrpjela pad poslovanja od 20 posto zbog pandemije COVID-19, uspješno nastavlja rad na projektima u vezi sa obnovljivim izvorima energije.

Pod sloganom „Rad je pravo – zaštita na radu je obaveza“, kompanija sve što radi, već skoro 30 godina, radi sa ciljem sigurnosti radnika i imovine te očuvanja okoliša.

Prema riječima direktora Marina Udovičića, njihov trenutni fokus je na poslovima u vezi sa obnovljivim izvorima energije.

“Naša firma je bila uključena u sve veće projekte izgradnje vjetroparkova u FBiH (VE Mesihovina – prvi izgrađeni vjetropark, i VE Jelovača), koji su uspješno okončani, te VE Podveležje, čije se puštanje u pogon očekuje do kraja tekuće godine. Na navedenim i brojnim drugim projektima u vezi s izgradnjom hidroelektrana i solarnih elektrana sudjelovali smo i sudjelujemo u fazama projektiranja, nadzora i mjerenja“, kaže Udovičić.

Koji su novi projekti koje biste istaknuli?

“Želio bih istaknuti radove na projektu ‘YOUTH DRIVE – Program za podizanje svijesti o pravilnom gospodarenju otpadom i osnaživanje zakonodavaca za poduzimanje mjera’. Ovaj projekt ima za svrhu stvaranje situacije gdje prekogranična koordinacija i zajedničke aktivnosti poboljšavaju upravljanje i energetsku učinkovitost lokalnih vodoopskrbnih sustava, kao i sustava za upravljanje otpadnim vodama i čvrstim otpadom. Projekt teži postizanju većeg stupnja zaštite i očuvanja okoliša, a obuhvaća područje Zapadnohercegovačkog kantona u BiH te područje Boke Kotorske u Crnoj Gori.“

Na čemu se temelji uspjeh Tehnozaštite?

“Mi smo definitivno firma čiji djelatnici svoj posao obavljaju srčano i s jasnim zadatkom: klijent mora dobiti kvalitetnu uslugu na vrijeme. Iako se svakodnevno susrećemo s raznim izazovima i problemima, zajedno ih uspješno savladavamo. Stalo nam je do svakog klijenta. Danas, uz kvalitetu usluge koja se podrazumijeva, dolazi i poštivanje rokova, što smatram našom velikom kvalitetom koju klijenti itekako cijene. Zadovoljstvo nam je što imamo privilegiju surađivati s najuspješnijim firmama u državi. Tako da i ja, kad god mi se ukaže prilika, razgovaram s direktorima velikih firmi, upijam njihove ideje, strategije poslovanja, način razmišljanja… Neprocjenjivo!“


U kolikoj mjeri se pandemija COVID-19 odrazila na poslovanje Vaše kompanije?

“Negativne posljedice su ogromne u cijelom svijetu, a kakve će tek biti i do kada će sve ovo trajati, nezahvalno je prognozirati. Mi smo pokušali ovu situaciju iskoristiti na najbolji mogući način, prvenstveno da analiziramo neke manje dobre stvari, da ih otklonimo ili poboljšamo. Dosta smo radili na organizaciji i reorganizaciji firme. Osnovni cilj nam je prvenstveno zadovoljstvo naših djelatnika, jer se oni brinu za zadovoljstvo klijenata. Firma trenutno zapošljava 11 djelatnika, od kojih je 7 visoke stručne spreme. Svakom djelatniku pristupamo individualno, uvažavamo njihove privatne potrebe, što oni cijene i vraćaju nam na najbolji mogući način.“

Da li je zbog pandemije došlo do pada prihoda i dobiti kompanije?

“Kao i većina firmi, osjetili smo pad u poslovanju od 20 posto u prvom dijelu godine. Svjesni smo da kao i svi drugi trebamo uložiti dodatni napor, tražiti nova rješenja i prilagoditi se ovoj situaciji i opstati. Ne treba se nadati da će nam pomoći država ili netko treći. Treba se osloniti na sebe, aktivirati dodatne kapacitete, uložiti dodatni napor kakvo god da je vrijeme. Za stručnog i pouzdanog radnika koji ulaže u sebe će uvijek biti posla.


Kako se nosite s konkurencijom?

“Dok sam bio mlađi često sam slušao kako je konkurencija dobra stvar. Iskreno, to mi je tek danas jasno. Kada sam ušao u posao i upoznao ljude iz konkurentskih firmi ubrzo sam došao do zaključka da itekako imamo prostora za suradnju na obostranu korist. Posla ima dovoljno za sve nas. Također, kada vidim uspjehe drugih firmi, budući da sam cijeli život u sportu i natjecateljski nastrojen, to mi daje dodatni motiv da i mi uložimo dodatni napor u konstantan napredak i razvijanje.“

Koliko dugo radite u Tehnozaštiti i kojim načelima se rukovodite?

“U Tehnozaštiti d. o. o. Mostar radim od 2010. godine, a na direktorskoj poziciji sam od početka 2018. Magistar sam strojarstva, iako volim reći da sam u duši ekonomist. Predsjednik sam skupštine Udruženja za unapređenje zaštite na radu i član Udruge mladih poduzetnika LUX. Puno je to poslovnih obveza, ali mišljenja sam da je u životu najbitnije postići balans. Strastveni sam kolekcionar knjiga iz oblasti ekonomije, liderstva, investicija, inovacija, autobiografija poznatih i uspješnih ljudi i sličnih jer volim da učim od drugih. Sviđa mi se ova poruka Richarda Bransona i trudim se postupati po njoj: ‘Morate pronaći i zaposliti pametnije ljude od vas, podijeliti im odgovornosti i pustiti ih da rade. Zatim se fokusirati na kreiranje vizije i strategije’.“

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine