Tema u fokusu

Četvrtkom u podne sa bonitetno pouzdanima: U krizi se trebamo oslanjati jedni na druge


Koncept ovogodišnjeg šestog po redu projekta „Pouzdanost 2020“ je usklađen sa epidemiološkom situacijom i nastavlja tradiciju promocije kompanija sa visokom bonitetnom ocjenom i što je najvažnije njihovog uvezivanja radi sklapanja novih poslova. Ovakvih kompanija je na našem tržištu tek 16% i tokom narednog perioda imaće priliku da se upoznaju kroz redovne sesije „Četvrtkom u podne sa bonitetno pouzdanim“ i razmjene iskustva i kontakte, te usvoje dobre prakse kako najbolje prebroditi krizu izazvanu pandemijom korona virusa.

Tako je juče uz poštivanje epidemioloških mjera održana i treća sesija, ovaj put u blizini Sarajeva na Ravnoj planini, u restoranu Gondola, na kojoj je bilo dvadesetak predstavnika kompanija iz BiH, koje su bile zainteresirane za B2B razgovore.
Projekt „Pouzdanost 2020“ i ove godine realizuje se u organizaciji Poslovnih novina i LRC-a, u partnerstvu sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH, uz podršku ekskluzivnog logističkog partnera Express Courier-a.
Kroz uvodna obraćanja istaknut je značaj ovakvih poslovnih događaja koji povezuju stabilne i solventne kompanije.
Emil Kučković, direktor Poslovnih novina i član Uprave LRC Group u pozdravnom obraćanju osvrnuo se na prethodne poslovne susrete na kojima je bilo konkretnih ugovorenih poslova. „Očekujemo da će kompanije koje su bonitetne izaći iz ove krize stabilne, možda i jače, jer analize su pokazale da ove firme ne propadaju.“


O važnosti bonitetno pouzdanih kompanija kojih je tek 16% u BiH Vjekoslav Vuković, predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, istakao je važnost njihovog izvoza koji je prošle godine premašio 3,2 milijarde KM, a zapošljavale su cca 124.000 radnika.
„Ključni partneri u vanjskotrgovinskoj razmjeni Bosne i Hercegovine ostali su i dalje Hrvatska, Srbija, Njemačka, Italija itd. Ipak proteklih devet mjeseci zbog pandemije izazvane korona virusom bilježimo ukupan pad izvoza od 13% i pad uvoza od 16%. Iako zemlje Europske unije najavljuju „lockdowne“, mogu reći da on neće biti kao onaj na početku godine. Ovaj put prekogranični transport će biti u funkciji, jer imamo već dogovorene protokole i koridore. Na žalost, najpogođeniji ostaju turizam i hotelijerstvo, gdje imamo problem sporih reakcija domaćih vladajućih struktura. Nismo zadovoljni ni mjerama koje se odnose na industrijski sektor. Mi smo insistirali da se uvedu različite mjere za različite industrije, kako se proizvodnja ne bi zaustavila potpuno. Ovakvi susreti pouzdanih gospodarstvenika omogućit će nam i dodatno sagledavanje situacije po branšama.“


Mirza Bavčić, direktor Express courier, jedinog licenciranog zastupnika za UPS i UPS SCS u BiH istakao je da je od značaja u poslovanju osloniti se na učinkovitost, stručnost, usklađenost i povjerenje koje ova kompanija gradi dugi niz godina u svom poslovnom procesu. „U ovim vremenima naša pouzdanost je došla posebno do izražaja kada su bile pokidane veze između ljudi, a mi smo uspjeli da ih povežemo “mostovima dopreme”. U krizi ne bismo trebali biti sami, nego se moramo oslanjati jedni na druge.  To je cilj i ovakvih susreta. “

Enisa Šljuka, predstavnica LRC-a istakla je važnost praćenja tržišta i analiza koje ova bonitetna agencija radi. Te istakla važnost provjere bonitetne ocjene klijenta iz BiH i regiona koje se mogu vršiti preko nove jedinstvene platforme koju je LRC Grupacija plasirala na tržište ove godine.

Iako je građevinarstvo osnovna djelatnost kompanije Majnex d.o.o. Pale usko su vezani za sektor turizma jer na Ravnoj planini grade veliki centar za rekreaciju koji će biti turistima i posjetiocima na raspolaganju tokom cijele godine, sa bogatom turističkom ponudom. Veljko Golijanin, vlasnik i direktor kompanije Majnex, prezentirao je planove izgradnje apartmana i hotela na ovom području, koji se odvijaju planiranom dinamikom. „Plan je spojiti žičani prevoz sa Ski-centrom Jahorina, urediti biciklističke i staze za šetnju, parkig prostor i garaže, poslovne prostore i još mnogo toga. Blizina grada i aerodroma stvara nam sve preduslove da budemo ozbiljno izletište i skijalište tokom cijele godine.“

O važnosti digitalne transformacije koja postaje najveći prioritet za većinu poduzetnika iz svih sektora govorio je Darko Spasojević, izvršni direktor kompanije M&I Systems iz Banja Luke. Spasojević je naglasio da više od dvije decenije omogućavaju digitalizaciju i unapređenje poslovanja u privredi u BiH i regiji. Partner su brojnim klijentima u 25 grana industrije, od kojih ih nijedan nikada nije napustio. I što, kako kaže, vole istaći niti jedan zaposleni nije napustio ovu firmu za sve ove godine.
“Softver nije ništa drugo nego nervni sistem preduzeća bez kojeg nije moguće efikasno funkcionisati. Okosnica ovog sistema su rješenja klase ERP, podržana dodatnim specijalizovanim rješenjima. Na žalost, tek 10% firmi u BiH koristi ERP, a u bliskoj budućnosti biće neophodan u poslovanju svima. Upravo, kroz ovakve susrete nastojimo edukovati ljude u kom smjeru treba da se digitaliziraju procesi rada u njihovim kompanijama”.

Goran Hadžić, direktor rent-a car kompanije Avis iskoristio je ovo druženje da predstavnicima kompanija pojasni zbog čega iznajmljivanje vozila u odnosu na kupovinu ima niz prednosti.
“Nema finansijskog učešća i jednokratnog velikog izdatka na početku najma, koji je neizbježan prilikom kupovine, odnosno leasinga. Početni, prilično veliki izdaci za osnovno osiguranje, registraciju vozila, kasko osiguranje, su jednokratni izdaci, koji su kod dugoročnog najma razvučeni na mjesečne rate i time prihvatljiviji i lakši za platiti u ratama, nego da je to slučaj plaćanja jednokratno.”
Prednost iznajmljivanja kako je pojasnio jeste taj da prema potrebama, povećanju i smanjenu broja zaposlenih možete unajmiti određeni broj vozila vrlo brzo i povoljno.


O svijetu tehnologije i svega što je vezano za mobilne aparate govorio je Mirnes Aganović, direktor StartTech iz Sarajeva, kompanije koja je u ovoj godini već ostvarila rast prometa od sto posto. S obzirom na to da su zastupnici svjetskih brendova saradnju sa njima iskazali su mnogi učesnici ovog skupa.


Još jedna pozitivna priča došla je iz firme Onogošt sa Sokoca, koju je ispričala direktorica Ljiljana Šuka. Naime, u „doba korone“ nisu smanjivali broj radnika i nisu smanjivali plate, čak su im davali jednokratne isplate bonusa za njihov trud.
I ovaj poslovni događaj potvrdio je da je interakcija i networking bonitetno pouzdanih privrednika, koji jedni drugima imaju šta ponuditi, itekako važna u vrijeme kada se poslovi prebacuju u digitalnu formu.

Poslovne novine