Tema u fokusu

Porsche predstavio novu generaciju modela Panamera


Ideja Panamere. Da li vizija može biti logična? Prije svega, smije li to biti? Rijetko.

Porsche je  sinoć održao službenu premijeru nove, Panamera , 2.9, V6, 330 KS koja će se moći pohvaliti dotjeranom vanjštinom, prostranijim interijerom, nižom masom te novom tehnologijom koja će ga učiniti još privlačnijim pa je za očekivati kako će nastaviti uspješnim stopama.  Panamera je sada dostupna i na bosanskohercegovačkom tržištu.

Na bosanskohercegovačko tržište stigla je nova Porsche Panamera. Govoriti o Porsche Panameri kao jednom modelu je kao ne reći ništa. Mora li jedna sportska limuzina uopće izgledati kao limuzina? Nova Panamera nanovo odgovara na ovo pitanje sa jednim jasnim i glasnim „ne“, jer ova sportska limuzina ima brojne verzije zahvaljujući kojima je u stanju udovoljiti najvišim zahtjevima.

Naglasak kod nove Panamere je na digitalnom umrežavanju i sistemima asistencije za sigurnost i komfor. Porsche Communication Management (PCM) obuhvaća dodatne digitalne funkcije i usluge kao na primjer poboljšano online govorno upravljanje Voice Pilot, Risk Radar za aktualne informacije o saobraćajnim znakovima i opasnostima, bežični Apple CarPlay i ostale Connect usluge.

Serijski će svi novi modeli Panamere 2020 imati serijski pomoćnih za zadržavanje u voznoj traci, prepoznavanje saobraćajnih znakova te Porsche InnoDrive uključujući tempomat za održavanje razmaka, sistem Night Vision Assist, asistent za promjenu traka, LED matrix prednja svjetla uključujući PDLS Plus, Park Assistent uključujući Surround View i head-up zaslona. Nudi se i opsežan izbor inovativnih sistema svjetala
U vrhu ponude je Panamera Turbo S uz 463 kW (630 KS) snažni četverolitreni V8 biturbo motor koji isporučuje 820 Nm okretnog momenta, što je 59 kW (80 KS) veća snaga i 50 Nm veći okretni moment nego što je nudio dosadašnji vrhunski motor s unutarnjim sagorijevanjem. U konačnici, Panamera sa Sport Plus načinom vožnje postiže 315 km/h, a s mjesta do 100 km/h stiže za samo 3,1 sekundu.

Za ovakve performanse su zaslužni i zračni ovjes s tri komore, Porsche Active Suspension Management (PASM) i sistem stabilizacije Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) uključujući Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Panamera 4S E-Hybrid s baterijom od 17,9 kWh ima do 54 km električnog dosega (WLTP mjerenje). Plug-in hibridni model koristi kombinaciju elektromotora snage 100 kW (136 KS) koji je integriran u PDK mjenjač s osam stepeni i 2,9-litarskog V6 biturbo agregata s 324 kW (440 KS). U konačnici, postiže se snaga sistema od 412 kW (560 KS) i maksimalni okretni moment sistema od 750 Nm.

U kombinaciji sa serijskim paketom Sport Chrono sprint uspijeva od nule do 100 km/h u 3,7 sekundi. Pri 298 km/h se postiže najveća brzina. Spomenimo da je pomoću optimiziranih ćelija bruto kapacitet baterije povećan s 14,1 na 17,9 kWh.

Sportsko vozilo za četvoro? Sa očaravajućim premofrmasama i velikim komforom? Sa Porsche tipičnom dinamikom a istovremeno sa visokom efikašnošću? „Nemoguće“ kažu jedni, „vrlo smjelo“ drugi.

Za sve Panamere dorađeni Porsche Active Suspension Management (PASM) pruža osjetno poboljšanje komfora prigušivanja, dok regulacija električnog sistema stabilizacije Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) osigurava veću stabilnost. Osim toga, koristi se nova generacija regulacije upravljanja i guma. Nova Panamera se, ovisno o pogonu, osim sportske limuzine može naručiti i kao Sport Turismo ili Executive s produljenim međuosovinskim razmakom. Kompletno novo prepravljeni prednji dio Panamere Turbo S razlikuje se većim bočnim dovodima zraka i novo oblikovanim elementima boje eksterijera koji svojim vodoravnim spojem pojačavanju dojam širine. Trake svjetala dvostrukih Turbo prednjih svjetala sada su jasno razdvojenije.

Na stražnjoj strani dorađena traka svjetala sada s prilagođenom konturom besprijekorno prolazi preko poklopca prtljažnika. Na taj način bez prekida spaja oba novo dizajnirana LED stražnja svjetla. GTS modeli serijski imaju nova zatamnjena Exclusive Design stražnja svjetla s dinamičnom funkcijom Coming / Leaving Home. Tri nove vrste 20-inčnih i 21-inčnih felgi nadopunjuju ponudu tako da je sada na raspolaganju sveukupno deset različitih dizajna.

Dugi međuosovinski radzmak, kratki prijelaz naprijed i nešto duži straga, naglašavaju optičku dinamiku. Snažno oblikovanje boka stvara tipičan Porscheov struk ali i lakoću.
Mnogo je toga što ovaj model čini avangardnim: nova generacija guma, sistemi asistencije, Porsche InnoDrive, Head-Up display…. a sada je dostupna i na bosanskohercegovačkom tržištu, nova Porsche Panamera dostupna je od 185.601 KM (Panamera, 2.9, V6, 330 KS).

Poslovne novine