Tema u fokusu

Pouzdanost 2020: Dogovorene nove poslovne saradnje


Peta sesija „Četvrtkom u podne sa bonitetno pouzdanim “ održana je, u hotelu Blanka na Vlašiću, u okviru projekta „Pouzdanost 2020“, koji organizuju LRC i Poslovne novine u partnerstvu sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH i uz podršku ekskluzivnog logističkog partnera Express Courier. Tom prilikom dodijeljeni su i certifikati bonitetne pouzdanosti.

Cilj projekta je umrežavanje i promocija bonitetno pouzdanih kompanija koje su bez obzira na ova teška vremena našle put kako raditi bolje, kako uprkos svemu izaći na strana tržišta, zaposliti nove ljude.

Jadranka Kuljanin, direktorica LRC-a u uvodnom izlaganju istakla je zadovoljstvo što su i u vrijeme pandemije opravdali povjerenje klijenata.

“Svakodnevno radimo na unapređenju postojećih i razvoju novih servisa, pa smo prije par mjeseci izašli i sa novom platformom za pristup podacima. LRC je zajedno sa Poslovnim novinama izgradio brend koji postaje prepoznatljiv i u regionu. Ovakvi susreti su značajni jer imate mogućnost da predstavite šta je ono što vi radite i nudite, a da unaprijed znate da su preko puta vas zaista kvalitetne bonitetne kompanije sa kojima možete sarađivati. I mi smo se povezali na ovakav način sa kompanija sa kojima nismo do sada radili, a koje su dio projekta Poslovnih novina. Upravo na ovakvim susretima prepoznali su da je to nešto što bi njima moglo olakšati svakodnevne poslovne procese i doprinjeti da donesu kvalitetniju i sigurniju poslovnu odluku pogotovo sada kada se pod uticajem pandemije stanje na tržištu mijenja. Činjenica je da će kompanije koje su bonitetno pouzdane manje osjetiti posljedice pandemije za razliku od onih koje to nisu.”

Rukovodeći se vlastitim iskustvom Mirza Bavčić, direktor Express Courier d.o.o. Sarajevo, tvrdi da certifikat bonitete pouzdanosti predstavlja konkurentsku prednost na tržištu, jer biti prepoznat kao pouzdan partner olakšava komunikaciju sa svim učesnicma u poslovnom procesu, uključujuću klijente, dobavljače i partnere.

„Tradicionalne vrijednosti kojima se rukovodimo upravo pozivaju na pouzdanost, stručnost, povjerenje, usklađenost u radu, te nas stavljaju u položaj jednog od najpoželjnijih poslodavca u ovoj branši, odnosno industriji“, tvrdi Bavčić.

Lider u naplati potraživanja sudskim i vansudskim putem u BiH, agencija LRC Inkasso, a kako je ovom prilikom istakla rukovoditeljica Mirela Parić, na mjesečom nivou akumuliraju i do pola miliona preuzetih predmeta na rad, koje klijenti nisu uspjeli sami naplatiti.

„Kroz naše baze podataka, sistematičan pristup u naplati, servise i know-how kojim raspolažemo, uspjevamo pomoći velikom broju kompanija na nivou cijele BiH“, istaknula je Parić, dodajući da po okončanju postupka fakturišu proviziju koja iznosi 10 posto, za potrživanja na terotoriji BiH.

Kompanija M&I Systems d.o.o iz Banja Luke koja se bavi informacionim tehnologijama, prisutna je u četiri države svijeta, ima preko 250 zaposlenih unutar grupacije i više od 400 klijenata, uglavnom velikih i srednjih preduzeća. Redovni su učesnici sesija „Četvrtkom u podne sa binitetno pouzdanima“, te prema riječima direktora Darka Spasojevića, tokom ovih susreta potencijalnim kupcima nude glavni proizvod s kojim nastupaju na tržištu, a to je ERP rješenje.

„Radi se o rješenju koje digitalizuje ključne poslovne procese, računovodstvo, finansije, nabavku, prodaju, proizvodnju, kao i održavanje skladišta. Nažalost, u BiH samo 10 posto kompanija koje primjenjuju ovaj sistem ima adekvatan i dobar ERP, koji im pomaže u poslovanju“, kaže Spasojević, dodajući da su prije dvije godine postali partner jedne velike japanske kompanije, koja radi napredno rješenje za planiranje poslovnih procesa.

Među privatnim poduzetnicima ovaj put sesiji je prisustvovao i određeni broj predstavnika javnih preduzeća koja imaju visoku ocjenu bonitetne pouzdanosti. Podijelili su svoja iskustva sa prisutnima.

Primarijus dr. Nurdin Šatrović, direktora JU Dom zdravlja Travnik istakao je da s pravom može reći da su regionalni lider u usvajanju novih tehnika liječenja koje su na raspolaganju pacijentima, kao i nove tehnologije.

Na čelu najveće ustanove u Srednjobosanskom kantonu, je već deset godina, te naglašava kako nastoje promovirati efektivne, pravedne, pristupačne, integrirane, kao i troškovno efikasne zdravstvene programe i usluge za potrebe stanovništva SBK i šire.

Doktorica Selvedina Sarajlić-Spahić je u protleklih osam godina vodila JU Dom zdravlja Zenica, respektabilnu zdravstvenu ustanovu čiji je krajnji cilj siguran zdravstveni sistem, zadovoljni zdravstveni radnici i pacijenti. Prema njenim riječima, svi procesi rada u ovoj zdravstvenoj ustanovi u potpunosti su informatizovani.

„Osim kvalita zdravstvenih usluga, orijentisani smo i na ulaganje u edukaciju uposlnika i kao takvi smo prepoznati ne samo u BiH, nego i u region“, kaže Sarajlić-Spahić dodajući da prihod ove zdravstvene ustanove u segmentu pružanja komercijalnih usluga iznosi čak 12 posto.

Prema rezultatima poslovanja i organizaciji sistema rada JKP Vodovod i kanalizacija d.o.o. Tuzla spada u top pet vodovoda u BiH, a prema riječima direktora Aida Berbića, cilj im je da u naredne dvije godine budu top jedan vodovod u BiH.

„Naša kompanija je dokaz da i javni sektor može biti jednako uspješan u poslovanju, kao i privatni. Mjesečno izdajemo 49.000 računa, naplativost smo podigli iznad 90 posto i u potpunosti ispunjavamo kolektivni ugovor. Uložili smo preko 3 miliona KM u nabavku specijalnih vozila. Trenutno aktivno radimo na projektu dugoročnog vodosnabdijevanja grada Tuzle do 2036. godine vrijednom 13.500.000 eura“, kaže Berbić.

Tokom B2B susreta prisutnima se predstavio i Nedim Mujkić, direktor Tehnopetrol d.o.o. Tuzla, koji je istakao da su ostvarili bogatu poslovnu saradnju sa mnogim kompanijama, institucijama i preduzećima na prostoru BiH.

„Naša firma je razvojno orijentisna i izvozimo proizvode u Austriju i Njemačku. Pandemija COVID-19 nije uticala nas, jer smo izuzetno likvidna i solventna firma. Radimo iskljčulivo sa vlastitim finansijama. Naš slogan je „proizvodimo nešto da traje i to je suština uspjeha našeg poslovanja“, naglasio je Mujkić.

Reciklaža i zaštita okoliša danas su važniji nego ikad, istaknula je obraćajući se prisutnima Nejra Džanković, zamjenica direktora kompanije Aida commerce d.o.o. Ilidža.
„Aida commerce najveće je reciklažno dvorište u BiH, koje nudi spektar komunalnih i reciklažnih usluga. Već 25 godina gradimo naše poslovanje na principu održivog razvoja i sve što radimo usmjereno je na to da naše društvo usmjerimo ka procesu reciklaže“, naglasila je Džanković.

Preduzeće za informatički inženjering i automatiku EastCode d.o.o. Banja Luka je osnovano 2001. go­dine sa ciljem razvoja IT tehno­logija za poslovni sektor. Prema riječima Miroslava Matića, direktora firme, ono što karakteriše njihovo poslovanje je razvoj ERP-a.
„Naša vizija je zadovoljan klijent, koji svoje poslovne procese uspješno vodi i kontroliše uz primjenu najsavremenijih IT rješenja, prilagođena upravo njegovim potrebama. Iza sektora programiranja stoji veliko iskustvo u oblasti knjigovodstvenih aplikacija, stečeno kroz dugogodišnji razvoj poslovne aplikacije PROKONTIK. Imamo više od 20.000 zadovoljnih korisnika iz 10 povezanih oblasti poslovanja“, kaže Matić.

Zanimljivo predstavljanje je bilo Sadrudina Nezirovića, direktora firme Kuća enterijera d.o.o. Sarajevo, koja je osnovana prije deset godina, Kako je rekao zbog velikog interesa prošle godine otvorili su poslovnicu i u Hrvatskoj, gdje grade dva hotela u Makarskoj. „Nedavno smo napravili iskorak i na tržište Afrike, gdje novi projekt radimo u Ruandi za investicioni fond vlade Dubaia“, istaknuo je Nezirović.

I na ovim susretima bonitetno pouzdanih kompanija pored uspostavljanja kontakata, dogovorene su i nove poslovne saradnje.

Piše: Irena Vasić-Dobrić

Poslovne novine