Tema u fokusu

Trudimo se da u svakom momentu opravdamo slogan „Kupovina sa osmijehom“


Znali smo da uspjeh ne može doći preko noći, pa smo naš posao gradili polako, korak po korak, na sigurnim i čvrstim osnovama, kaže Ljiljana Šuka, direktorica firme Onogošt.

 

Firma Onogošt osnovana je 1996. godine, kao malo porodično preduzeća sa samo tri uposlena radnika. Desilo se to kada je osnivač i vlasnik firme odlučio da napusti siguran posao u sokolačkoj gimnaziji, te da započne privatni posao. Od samog osnicanja do danas, pretežna djelatnost firme je trgovina na malo prehrambenim i neprehrambenim proizvodima.

Moderno uređene radnje

„Bile su to godine izazova, učenja i savladavanja prepreka, koje su posljedica dešavanja na našim prostorima. Znali smo da uspjeh ne može doći preko noći, pa smo naš posao gradili polako, korak po korak, na sigurnim i čvrstim osnovama. Danas smo vodeći lanac trgovina na području sarajevsko-romanijske regije. U godinama iza nas napravili smo nekoliko savremenih maloprodajnih objekata, funkcionalan magacin veleprodaje, kao i modernu upravnu zgradu, kao krunu dosadašnjeg rada“, kazala je za Poslovne novine Ljiljana Šuka, direktorica firme Onogošt.

Postignutim rezultatima su itekako zadovoljni. Iz godine u godinu ova firma povećavala je broj marketa, a samim tim povećavao se i promet i broj radnika. Sve to je praćeno digitalizacijom, ulaganjem u pouzdan poslovni softwer, u digitalni marketing, vozni park i sotalu opremu koja pomaže efikasnom radu preduzeća. Njihov moto je „Malim koracima do velikih rezultata“.

„Onogošt trenutno posluje u 20 maloprodajnih objekata, u 5 opština istočnog dijela Republike Srpske. Trudimo se da su naše radnje moderno uređene, sa širokim asortimanom, pristupačnim cijenama, vrhunskim kvalitetom i ljubaznim osobljem. Takvim radom stekli smo povjerenje državnih i lokalnih javnih ustanova i preduzeća, tako da trenutno više od 150 takvih kupaca snabdjevamo robom iz svog asortimana. Redovno izmirujemo obaveze prema državnim institucijama i dobavljačima, podržavamo humanitarne, sportske i kulturne manifestacije. Sa našim dobavljačima izgradili smo odnose pune povjerenja, jer se uvijek pridržavmo postignutih dogovora i rokova, tako da smo sa mnogim od njih u partnerskim i prijateljskim odnosima. Trudimo se da u svakom momentu opravdamo naš slogan „Kupovina sa osmijehom“, da se naši kupci ugodno osjećaju, da iz iz naših radnju izađu zadovoljni i da se ponovo vrate“, poručila je Šuka.

Trgovina kao grana privrede, kaže, nije direktno ugrožena pandemijom, ali se osjeti smanjena potražnja za nekim artiklima, tako da to sve utiče na promet i otežava rad. Do sada su uspješno odolijevali tim izazovima, međutim, pojedine planirane aktivnosti su morali da odlože i one će biti završene sa zakašnjenjem.

Planovi

„U toku je gradnja novog poslovno-stambenog objekta u Istočnom Novom Sarajevu u kojem će biti smješten jedan savremeni makret sa pratećim sadržajima. Želimo prije svega da što bolje i savremenije uredimo postojeće markete na našoj regiji, da bismo onda pristupili ostalim krajevima Republike Srpske. Do kraja godine imamo u planu da renoviramo i osavremenimo dvije postojeće radnje. Planove za naredni period ćemo uskladiti i prilagoditi novonastalim okolnostima vezanim za pandemiju, ali sigurno ćemo raditi na širenju maloprodajne mreže i podizanju kvaliteta naših usluga“, istakla je Šuka.

Onogošt trentno zapošljava 190 radnika. Iako je vrijeme krize, trude se da zadrže sadašnji promet i postojeći broj radnika. Ponosni su na činjenicu da je veliki broj radnika sa njima skoro od samih početaka, kao i na to da imaju drugu generaciju zaposlenih iz iste porodice. Svake godine konkurišu za program Vlade Republike Srpske za prijem pripravnika sa završenom VSS. Svi oni su i nakon isteka pripravničkog staža ostali da rade u ovoj firmi.

„Uspjeh se ne može postići preko noći. Na tome se mora godinama predano raditi. Zbog složenosti odnosa unutar BiH postoje određeni propusti kada je u pitanju uvoz i porijeklo robe. Pojedini proizvodi ulaze u našu državu nelegalnim tokovima, uvozi se roba sumnjivog porijekla i lošeg kvaliteta sa niskim cijenama. Sve to predstavlja izazov i otežava poslovanje. Problemi sa radnom snagom zbog odlaska ljudi iz zemlje, kriza uzrokovana pandemijiom, dodatno komplikuju stvari. Međutim, stvari treba posmatrati tako da je se sa istim problemima suočava cjelokupno tržište, a uspješan je onaj koji pravovremeno odgovori i pronađe adekvatna rješenja u što kraćem roku“, zaključila je Šuka.

Minela Pamuk

Poslovne novine