Novosti

Sedma MEKST konferencija iz oblasti turizma i hotelijerstva održana u Novom Sadu


Hibridni oblik konferencije, izvanredni panelsti, digitalizacija i novi trendovi obilježili ovogodišnje izdanje.
Sada već tredicionalno, kraj mjeseca novembra je rezerviran za jednu od najvećih međunarodnih konferencija u oblasti turizma i hotelijerstva, MEKST. Konferencija se ove godine održala 28. i 29. novembra 2020. godine u Kongresnom centru Master, Novosadskog sajma.

Usljed okolnosti izazvanih pandemijom korona virusa, te u skladu sa mjerama koje je propisala Svjetska turistička organizacija UNWTO i mjerama koje je donjela vlada R.Srbije, 7 MEKST Konferencija se održala u hibridnom obliku. Ova forma je podrazumijevala dolazak govornika u Novi Sad i njihov nastup na licu mjesta, dok su učensnici imali mogućnost praćenja konferencije putem online platforme u realnom vremenu. Ono što je bitno naglasiti, jeste da su učesnici čitavo vrijeme konferencije imali priliku za ostvarivanje interakcije a za koju se koristila posebna aplikacija i na taj naćin nisu bili uskraćeni za komunikaciju sa predavačima.

Tematika ovogodišnjeg MEKSTA je bazirana na primjenu digitalnog marketinga u turizmu, uticaju pandemije COVID-19 na industriju turizma i hotelijerstva kao i nove trendove u hotelijerstvu.
Posebnost ovogodišnje MEKST konferencije, njenog drugog dana održavanja, je bio i online MASTER CLASS na temu ’’Uspješno bidovanje za međunarodne konferencije’’ a kojeg su vodili predavači Linda Pereira i Rob Davidson.

Izuzetni govornici i ove godine su sačinjavali program MEKST konferencije . Najaktuelnije teme iz obasti hotelijerstva i tuizma ove godine pripremili su eksperti iz ovih oblasti.
Luka B. Uskoković, Ekspert za digitalizaciju i online sisteme plaćanja, Ministarstva nauke, Vlada Crne Gore, govorio je o temi primjene digitalnog marketing u turizmu. O istoj temi svoju prezentaciju podijelio je i Adriano Požarić, glavni urednik Turizam Info iz Hrvatske.
O uticaju pandemije COVID-19 na industriju turizma i hotelijerstva govorili su Martina Lucič Čanak , osnivač i direktor Magic4Cluba iz hrvatske te Đorđije Vasiljević, vandredni profesor, Prirodno-matematičkog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu.

Uglješa Stankov, vandredni profesor na Prirodno-matematičkom fakultetu, Univerzitetu u Novo Sadu, prezentirao je temu o novim trendovima u hotelijerstu
Na ovu temu, novih trendova u hotelijerstvu i turzmu, povezanih sa uticajem COVID-19 pandemije, imao sam čast da prezentiram svoje opažanje i istraživanje.

Kroz prezentaciju su prikazani novi globalni trendovi u ovoj oblasti. Akcenat je stavljen na tri veoma bitna pojma koji dominiraju u ovom periodu nastale situacije COVIDa-19.
Prvi od njih je velika posvećenost održavanja higijene i čistoće unutar hotelskih objekata, kao i pooštrenim mjerama a koje se odnose na goste i osoblje hotela. Globalno, hotelski lanci su donjeli niz mjera ka sprovođenju higijenskih standarda i procedura uutar svojih objekata te prema statistikama i istraživanjima gosti pri putovanju se prije odlučuju posjetiti u ovom slučaju brendirani hotel. Na drugom mjestu se nalazi posvečenost ka održavanju socijalne distance unutar hotelskih objekata. Mnogi bi rekli, nemoguća misija kada je u pitanju hotelijerstvo, ali to je postala današnja stvarnost.

Prisutno održavanje razmaka unutar barova, restorana, bazenskih kompleksa, sala za sastanake, te u potpunosti reduciran i kontrolisan broj boravka gostiju u jednom prostoru postala je surova realnost hotelijera. Kako održati što manji kontakt, te ne ugroziti zdravlje kako uposlenih u hotelu a tako i gostiju predstavlja stalni izazov. Nastavno na ovo pitanje, pojavljuje se i treći aktuelni trend u hotelskoj industriji, a to je prisutnost tehnologija, self servicea i aplikacija u poslovanju hotelskih objekata.

Dominacija mobilnih aplikacija u hotelijerstvu a koje olakšavaju rad uposlenih i drže standarde propisane zakonom država o spriječavanju COVIDa-19 je brzorastući trend i skoro da nema polja unutar ove industrije a da prisutnost istih zabilježena. Od mobilnog rezervisanja smještaja, virtuelnog prikaza soba i odabira istih, mobilnog check in i check outa, mobilnih načina plaćanja računa, QR kodova za naplatu, naručivanje, promocije, menije, pa sve do digitalnih potpisa i SNAP kartica. Nove tehnologije u hotelijerstvu nisu nešto se treba desiti u budućnosti, one su u svojoj najvećoj ekspanziji i predstavljaju sadašnjost.

Statistički pokazatelji i istraživanja pokazuju zaista veliku spremnost konzumenata, gostiju, na putovanja po prestanku i ublažavanju mjera nastalih pandemijom i to je ono što predstavlja svijetlo na kraju tunela za hotelijere i turističke radnike.
Zaista ima nade za turizam i hotelijerstvo, i sve što predstoji, jeste da se borimo sa ovom pojavom i nastalom situacijom svim snagama i raspoloživim resursima.

Primjer takve borbe jeste i organizacija MEKST konferencije te zaista izvrstan rad na organizaciji iste. Cijeli tim ljudi okupljen oko osnivača MEKSTa, Nemanje Dimića te projekt menadžera Izabele Đermanov, kao i direktora programa Marine Maljurić, pokazali su i dokazali da unatoć svim novonastalim problemima upornost i predan rad uvijek pobjeđuju.

Piše: Enis Hadžimujić