Tema u fokusu

Digitalizacija Fonda PIO RS uz podršku kompanije M&I Sistems pun pogodak


U što kraćem roku podići ažurnost, ekonomičnost i produktivnost svakog pojedinca, institucije i kvalitet pruženih usluga na najviši nivo. Ovo je bio razlog zašto smo se odlučili za digitalizaciju, kaže Mladen Milić, direktor Fonda penzijsko- invalidskog osiguranje Republike Srpske. Zajedno sa našim partnerima kompanijom M&I Systems Banjaluka krenuli smo u digitalnu transformaciju Fonda prije deset godina da bi taj proces završili nakon četiri godine.

Primjera radi, prije potpunog osavremenjavanja sistema digitalnom tehnologijom, u oktobru 2011.  na rješavanje zahtjeva po različitim osnovama 30 000 lica čekalo je mjesecima, pa i godinama. Takođe, na čekanju je bilo 80 000 zahtjeva za potvrdu o stažu, obračunu penzije, žalbi, ističe Milić. Danas, nekoliko godina od  primjene integrisanog informacionog sistema potpomognutim integrisanim sistemom menadžmenta  uz podršku kompanije  M&I Systems Banjaluka zauzimamo sam vrh među penzijskim fondovima na prostoru bivše Jugoslavije, dodaje Milić.

Fond PIO RS , kao i mnogi drugi fondovi, javna i privatna preduzeća, za partnera u procesu digitalizacije izabrao je kompaniju M&I Systems Banjaluka. Zašto?

U to vrijeme najkonkretniju ponudu u rješavanju naših projektnih zadataka nakon provedenog postupka u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama dobili smo od kompanije M&I Systems. Otvoreni međunarodni postupak ponudio nam je više opcija, ali nakon evaluacije kvalifikovanih ponuda kao najpovoljnija i najprihvatljivija izabrana je ponuda kompanije M&I Systems. Svakako da je podrška kompanije M&I Systems bila od velikog značaja i sasvim sigurno da ne bi ostvarili zacrtane ciljeve da je ona izostala i Fond ne bi bio institucija sa pokazateljima poslovanja i ocjenama zadovoljstva korisnika naših usluga koje smo dostigli danas. 

U čemu se ta podrška ogledala?

Realizujući projekat IIS (ERP, BI, Ključni moduli specifični za rad Fonda) na osnovu postavljenih projektnih zadataka koje dostavio Fond, od strane M&I Systems-a smo imali krajnje otvorenu saradnju koja se očitovala između ostalog i u korekciji naših zahtjeva u kvalitativnom i svakom drugom smislu i predlaganju najboljih  rješenja u tom momentu, čija implementacija nam je dala za to vrijeme neslućene mogućnosti u poslovanju. Ponuđen je i za nas posebno dorađen u pojedinim segmentima MIS2Open ERP imajući u vidu našu specifičnu djelatnost, i na kraju kao kruna svega DMS koji je integrisan sa ERP i Ključnim modulima. Kompanija M&I Systems u to vrijeme ponudila nam je najsavremenija programska i aplikativna rješenja koja su se nalazila na IT tržištu. Neka od rješenja smo mijenjali tokom realizacije projekta u hodu kako bi se pojavljivala novija i bolja rješenja, tako smo ih i ugrađivali kao kompomemte u naš budući integrisani informacioni sistem.

Šta je konkretno time dobila vaša kompanija odnosno koji su benefiti digitalizacije?

Fond PIO Republike Srpske dobio je mnogo, a kroz to mnogo su dobili osiguranici, uplatioci doprinosa, korisnici prava, građani i društvo. Nekoliko godina nakon implementacije integrisanog informacionog sistema i u otežanim uslovima ne samo poslovanja, već i života uopšte izazvanih pandemijom virusa korona Fond je u potpunosti ažuran sa ekonomičnim poslovanjem i veoma visokom ocjenom zadovoljstva korisnika našim uslugama. Mi danas imamo potpunu kontrolu svih poslovnih procesa u Fondu, a preko 100 različitih izvještaja menadžmentu omogućava da analiziranjem istih donosi pravovremene i kvalitetne poslovne odluke koje će obezbijediti nesmetano provođenje poslovne politike i ostvarenje planiranih ciljeva. 

Imate li konkretne podatke koji govore o uspješno provedenoj digitalizaciji?

Kao primjer potvrde naprijed navedenog navodim podatak da na dan 30.11. ove godine u radu imamo svega 1.842 zahtjeva za ostvarivanje prava što je 15- 16 puta manje, nego što smo imali neposredno prije digitalizacije. Kada su u pitanju ostali zahtjevi u okviru prvostepenog rješavanja u radu imamo svega 1.693 zahtjeva što je 47 puta manje nego što smo imali prije digitalizacije. Napomenuću samo da mi na mjesečnom nivou rješavamo u prosjeku 2.200 zahtjeva za ostvarivanje prava na penziju, a kada su u pitanju ostali prvostepeni zahtjevi oko 6.000. U svakom momentu znamo gdje se i kod koga nalazi bilo koji predmet, pratimo učinak svakog pojedinca na svim radnim mjestima na kojima je moguće mjerenje, pratimo i kontrolišemo zakonske rokove vođenja upravnih postupaka, kontrolišemo troškove itd. Stanje poslova u situaciji kada imamo potpunu ažurnost, ekonomičnost i efektivnost u poslovanju direktno utiče na veoma visoku ocjenu zadovoljstva korisnika naših usluga koja je dostigla 4,85 od mogućih 5. Uz ogromno zalaganje i nas u Fondu, ali i uz nesebičnu podršku i pomoć kompanije M&I Systems Banjaluka, našeg partnera u ovom procesu digitalne transformacije, imamo ovakve rezultate.

Da li nastavljate saradnju sa kompanijom M&I Systems Banjaluka?

Svakako da nastavljamo saradnju sa kompanijom M&I Systems. Tim koji pobjeđuje ne treba mijenjati. Mi ne stojimo, idemo dalje, unapređujemo svakodnevno naše poslovanje. Nastojimo koliko god je to moguće da u skladu sa raspoloživim finansijskim mogućnostima pravimo i primjenjujemo najsavremenija dostignuća digitalizovanog poslovanja.

Više o kompaniji na: https://www.mis-bih.com/

Poslovne novine