Tema u fokusu

Digitalizacija brojnim firmama uštedila milione KM


Bonitetno pouzdane kompanije ne propadaju, preciznije rečeno, samo 0,7 posto bonitetno pouzdanih kompanija u BiH je u posljednje tri godine imalo blokirane račune, pokazala je analiza koju je uradila najveća bonitetna agencija u BiH LRC.

Samim tim nameće se logičan zaključak da su bonitetno pouzdane kompanije poželjan poslovni partner, a čini se da nikada više nego danas nije bilo bitnije raditi sa solventnim i likvidnim kompanijama, istaknuto je na panel konferenciji „Pouzdanost 2020 – Digitalna transformacija“ koja je u organizaciji LRC-a i Poslovnih novina održana u hotelu Tarčin Forest & Spa MGallery. Upravo se na ovoj konferenciji govorilo o tome „Kako ostati bonitetno pouzdan u doba pandemije“.

Podsjetimo, u Bosni i Hercegovini ima 16 posto bonitetno pouzdanih kompanija, odnosno njih 5.632 od ukupno 34.000 koliko ih je predalo završne račune za 2019. godinu.

Kako biti bolji?

I u vrijeme pandemije COVID-19, bonitetno pouzdane kompanije i dalje nalaze put kako raditi bolje i uprkos svemu izaći na strana tržišta. Mnoge od njih su nastavile da zapošljavaju radnike i našle neke druge modalitete kako da posluju u ovo novo normalno vrijeme, istaknuto je na panel konferenciji koja je održana pod pokroviteljstvom Ziraat Bank BH d.d. Sarajevo, te uz podršku Vanjskotrgovinske komore BiH (VTK), logističkog partnera Express Courier – UPS i telekomunikacijskog partnera BH Telecoma d.d. Sarajevo.

Sve one se slažu u jednom – da im je digitalizacija pomogla da se prilagode novoj normalnoj situaciji uzrokovanoj pandemijom koronavirusa i iskoriste nove mogućnosti.
Najveća bonitetna agencija u BiH, LRC d.o.o. Sarajevo više je od 20 godina je pouzdan partner na bh. tržištu, posluje i u zemljama regiona, a ujedno je i pionir u digitalizaciji.

Prema riječima Jadranke Kuljanin, direktorice LRC-a, još 2003. godine uspostavili su prvi ekonomski registar na tržištu BiH, ali i u regionu.

„Samim tim, kompanijama smo nametnuli novi model poslovanja i pristup informacijama koje im je omogućilo sigurnije i lakše poslovanje. Prije šest mjeseci LRC je izašao s jednom novom platformom, koja obuhvata poslovne informacije iz BiH, ali i iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, Makedonije, a uskoro i iz Albanije. Zahvaljujući tome kompanije iz BiH imaju uvid u tržište regiona i obratno. Ova platforma obrađuje ogromne količine informacija, radi veoma složene analize i analitike, računa ocjene boniteta, dnevno prati na hiljade statusa transakcijskih računa. Korisnik bukvalno jednim klikom može dobiti profil industrije koja ga interesuje, komparativni izvještaj itd.“, izjavila je Kuljanin.

U LRC-u rade analize na osnovu deset posljednjih godina završnih finansijskih izvještaja koje preuzimaju od nadležnih državnih institucija BiH. Zahvaljujući podacima agencije LRC Inkasso, koja se bavi profesionalnim upravljanjem potraživanjima, raspolažu podacima i o nekreditnim dugovanjma u BiH.

„Radimo sa oko 5.000 klijenata u BiH. Korisnici naših usluga su banke, ministarstva, opštine, mala, srednja i velika preduzeća, nevladine organizacije i samostalni poduzetnici, što dovoljno govori da je platforma prilagođena svakom segmentu poslovanja u BiH. Činjenica da više od 95 posto bankarskog sektora koristi našu platformu, dovoljno govori o pouzdanosti takvih podataka. Pozivam sve kompanije koje nisu korisnici naših usluga da besplatno testiraju našu platformu i sami procjene koliko im to može olakšati poslovanje“, naglasila je Kuljanin.

Ključna konkurentska prednost kompanije Express Courier, licenciranog zastupnika za UPS i UPS SCS u BiH je diferencijacija na tržištu, bez obzira na ogroman broj privrednih subjekata koji imaju registrovanu djelatnost logistike, špedicije i prevoza.

Prema riječima Mirze Bavčića, generalnog direkotra Express Couriera, zahvaljujući diferencijaciji uspjeli su i u vrijeme pandemije COVID-19 da se prilagode novim uslovima na tržištu i ostvare pozitivan efekat i u operativnom i finansijskom smislu.

„Pouzdanost kao kategorija koja je sažeta i u sloganu naše kompanije, također predstavlja našu konkurentsku prednost, jer u interakciji sa svim poslovnim stakeholderima, uključujući i klijente i partnere, kao i zaposlene, jako je bitno da ste pouzdan partner i da na vas mogu računati“, naglasio je Bavčić, dodajući da u 2021. planiraju rast svih finansijskih i fizičkih pokazatelja od 10 posto, a ogromne investicije, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou usmjeriće u health care sistem.“

Kako dalje ističe Bavčić, oko milijardu dolara godišnje ulažu u digitalnu transformaciju na nivou UPS korporacije, a najbolji primjer digitalne tranformacije je urađen u transportnom sektoru.

„Prelazak sa dostavne na tehnološku kompaniju, UPS je obilježio integracijom Orion sistema. Dostavno vozilo su opremili kao pokretni kompjuter opremljen mnoštvom senzora, koji u svakom mogućem trenutku prati djelovanje vozača na terenu i na taj način šalje signale IT timu koji odlučuje o tome koje su to tačke na kojima može doći do značajnog poboljšanja. Rezultat integracije takvog sistema je bio da je jedna minuta, koja se utvrdila kod vozača širom svijeta kao višak, dovela da korporacija ostvari uštedu od 14,5 miliona na godišnjem nivou. Broj stopova ili zaustavljanja prilikom dostave pošiljki sa dotadašnjih 90 je premašio broj od 130. Znači naši vozači širom svijeta upotrebom Orion sistama su u mogućnosti da dostave 130 pošiljki na dnevnom nivou.“, istaknuo je Bavčić.

Tvornica cementa Kakanj je među 20 posto kompanija u BiH koje imaju ocjenu boniteta 5 u posljednjih pet godina zaredom, a već duži niz godina su među TOP 5 ili TOP 10 kompanija po neto dobiti u BiH.

„Nije lako biti u vrhu, međutim DNK naše kompanije krasi odgovornost, kako prema svim stakeholderima, tako i prema uposlenicima, dioničarima, partnerima, kupcima itd. Zadovoljan sam što smo i pored pandemije COVID-19 u ovoj godini zadržali sve naše kupce u BiH i u regionu. Prvi smo u grupaciji koja broji 60.000 uposlenika usvojili „Office 365“, što nam je pomoglo da se svi naši procesi odvijaju transparentno, brzo i efikasno, bez ikakvih zastoja u poslovanju“, istaknuo je Branimir Muidža, generalni direktor Tvornice cementa Kakanj.

Zvijezda bonitetne pouzdanosti

Dobitnik priznanja Zvijezde bonitetne pouzdanosti, Tvornica cementa Kakanj je u 2020. prvi put nakon 11 godina proizvela i prodala više od 600.000 tona cementa.

„Očekujem da ćemo time ostvariti treći rezultat u povijesti TC Kakanj, što je jako dobra poruka i za ostale pripadnike industrijskog sektora. Imamo jako puno investicijskih planova i prije svega želimo uticati na daljnje smanjenje CO2 emisije, kako bi relizirali sve naše ciljeve održivog razvoja. Mogu najaviti da ćemo u sljedećoj godini realizovati nekoliko projekata i širenje naših poslovnih kapaciteta u segmentu proizvodnje gotovih betona“, istaknuo je Muidža.

Iako je pandemija koronavirusa, prema riječima Maje Knežević, operativne direktorice “Nativ-Engineering & Consulting“ iz Banja Luke, znatno uticala na poslovanje njihove kompanije, uz pomoć cijelog tima uspjeli su da što bezbolnije prebrode krizu.

Ova eminentna kompanija jedna je od najmlađih dobitnika Zvijezde bonitetne pouzdanosti, osnovana prije dvije godine sa idejom da kao član NATIV grupacije, upotpuni stručan tim koji se u tri evropske zemlje bavi projektovanjem i izgradnjom baznih stanica u oblasti telekomunikacija.

Piše: Irena Vasić-Dobrić