Ponosni smo na način na koji je Dom zdravlja Zenica odgovorio na zdravstvenu krizu

Ponosni smo na način na koji je Dom zdravlja Zenica odgovorio na zdravstvenu krizu

Naš edukativni centar je iznjedrio veliki broj doktora porodične medicine, a nastavna smo baza i za specijalizaciju iz porodične medicine, kažu iz ove zdravstvene ustanove.

Dom zdravlja Zenica odgovoran je za primarni nivo zdravstvene zaštite u ovom gradu, što podrazumijeva stalnu konzistentnost u pružanju usluga, kontinuirani rad na poboljšanju usluga krajnjim korisnicima, racionalizaciju i prioritiziranje. Proteklih osam godina na čelu ove javne ustanove Selvedina Sarajlić-Spahić, zahvaljujući kojoj je Dom zdravlja u Zenici i postigao veliki napredak u svom poslovanju i radu.

Cijeneći da su uposlenici ti koji u najvećoj mjeri doprinose prepoznatom statusu naše ustanove, JU Dom zdravlja Zenica je ulagao u naše uposlenike, ali i u infrastrukturu kako bi kvalitet radnog mjesta i kvalitet službi za pružanje usluga bio na dovoljno dobrom nivou. Da bi se postigli dobri rezultati bilo je neophodno obezbijediti dovoljno materijalnih sredstava, što u ovako teškim okolnostima po zdravstvo u Federaciji, a i cijelom regionu, nije bilo nimalo jednostavno. Od 2010. godine JU Dom zdravlja Zenica bilježi porast u poslovanju, koji je bio rezultat povećanog izlaska na tržište, prodajom usluga koje nisu u Osnovnom paketu zdravstvenih usluga koje od nas kupuje ZZO, racionalnom potrošnjom i planskim prijemom kadrova. Značajan rast prihoda ostvarili smo u zadnje tri godine, a sveukupan rezultat u periodu od deset godina u finansijskom smislu je saniranje deficita od blizu 4 miliona koliko je iznosio 2010. godine, do suficita od oko 1,3 miliona krajem 2019. godine, uz povećanje vrijednosti kapitala i ulaganja u kvalitet usluga i znanje uposlenika“, kazali su za Poslovne novine iz Doma zdravlja Zenica.

Potpuno spremni

Ono što posebno ističu kao uspjeh u poslovanju jeste informatizacija skoro svih procesa rada u JU Dom zdravlja Zenica. Od 2013. godine informatizirani su administrativni procesi rada upotrebom Biznis informacionog sistema. Nakon toga, uz pomoć Federalnog ministarstva zdravstva, započeta je informatizacija zdravstvenih usluga i procesa rada preko AIS-a (ambulantni informacioni sistem) i e-recepta koji je implementiran uz pomoć ZZO ZDK. JU Dom zdravlja je iz vlastitih sredstava obezbijedila LIS (LABORATORIJSKI INFORMACIONI SISTEM), PAKS – sistem koji omogućava digitalni prenos radiodijagnostičkog snimka, kao i stomatološki software za unapređenje rada ove službe.

Svi naši softweri, koji se odnose na zdravstvene procese, uvezani su sa konsultativno-specijalističkom službom KB Zenica i BIS (bolničkim informacionim sistemom), što omogućava uvid u zdravstveni karton pacijenta svakom od ljekara kod kojeg se pacijent javi zbog nekog zdravstvenog problema. Zahvaljujući primjeni ovih rješenja naši pacijenti imaju mogućnost zakazivanja termina i konsultaciju putem telefona kod ordinirajućeg doktora. Ordinirajući doktor putem e-uputnice zakazuje pacijenta kod odgovarajućeg specijaliste. Pacijentu se dodjeljuje prvi slobodni termin, te se na taj način postiže maksimalna transparentnost pri naručivanju ili proslijeđivanju e-uputnice u službu za laboratorijsku dijagnostiku u kojoj nema listi čekanja. Ukoliko se radi o pacijentu čije zdravstveno stanje zahtijeva neodložnu konsultaciju nekog od specijalista-konsultanata, ordinirajući doktor telefonskim putem zakazuje termin za pacijenta. Kada je u pitanju primjena e-recepta, to daje velike olakšice za naše pacijente sa hroničnim bolestima, jer mogu telefonskim putem ostvariti tu svoju potrebu“, istakli su iz ove ustanove.

Procedura ide tako da nakon dobijenog poziva, ordinirajući ljekar pristupa elektronskom kartonu, stekne uvid u kontrolu bolesti i onda putem e-recepta šalje recepte na realizaciju u ugovorne apoteke. Time se stiču uslovi da pacijent može preuzeti potrebne lijekove u nekoj od ugovornih apoteka.

Naše poslovanje je zaista na jednom zavidnom nivou. Želimo istaći i činjenicu da smo nekoliko godina bili jedini Edukativni centar porodične medicine koji je nastavio sa edukacijom doktora porodične medicine nakon što je taj projekt prestalo finansirati Federalno ministarstvo zdravstva. Naš edukativni centar je iznjedrio veliki broj doktora porodične medicine, a nastavna smo baza i za specijalizaciju iz porodične medicine. Zasluge za ovakav status JU Dom zdravlja Zenica pripadaju svim vrijednim uposlenicima ove ustanove“, kazali su.

JU Dom zdravlja Zenica trenutno ima 502 uposlenika i javna je ustanova primarne zdravstvene zaštite koja djeluje na području grada Zenice, te brine o 110.000 osiguranih lica. U svom sastavu ima 13 medicinskih službi koje su primarnog nivoa, dvije službe koje su servis medicinskim službama i upravu. Njihov Centar za mentalnu rehabilitaciju jedan je od prvih akreditovanih, reakreditivanih i certificiranih centara u Federaciji. Ponosni smo i na način organiziranja svih službi, a posebno službe porodične medicine, koja je organizovana tako da ide ka pacijentu i dostupna je korisnicima na 27 lokaliteta, odnosno ambulanti porodične medicine u kojima usluge pruža 56 timova porodične medicine. Prošle godine su uspješno akreditirali i certificirali šest timova porodične medicine, a dalje aktivnosti na ovom polju zaustavljene su zbog pandemije.

Od početka pandemije svi uposlenici JU Doma zdravlja Zenica su se u potpunosti stavili na raspolaganje, spremni i vrlo odgovorni u namjeri da na najbolji mogući način odgovore aktuelnoj situaciji. Primjer organizacije i funkcionisanja ove ustanove u uslovima pandemije preuzeli su brojni domovi zdravlja.

Vrlo smo zadovoljni i ponosni na način na koji je Dom zdravlja Zenica do sad odgovorio na zdravstvenu krizu. Potrebno je naglasiti da je prvi slučaj zaraze koronavirusom u Federaciji BiH zabilježen 09.03.2020. godine upravo u Zenici. U određenom momentu u Zenici je bilo skoro 2.000 osoba u samoizolaciji i pod posebnim zdravstvenim nadzorom, koje su zahtijevale određenu zdravstvenu brigu, što samo za sebe govori o težini problema s kojim smo se susreli. Kapaciteti i redovan rad naše ustanove prilagodili su se situaciji u skladu sa naredbama federalnog i kantonalnog kriznog štaba. Sve službe obavljaju svoj redovan rad. Intenziviran je koncept telefonskog savjetovanja gdje je isti moguć i pouzdan, kao i elektronsko propisivanje terapije hroničnim pacijentima. Pojačan je odlazak u kućne posjete onkološkim, hroničnim i pacijentima preko 65 godina, kako bi se smanjio rizik izlaganja potencijalnoj zarazi. Uposlenici u svim službama poštuju higijensko-epidemiološke mjere, vodeći se dodatno i posebno utvrđenim procedurama ustanove za rad u vrijeme pandemije. Uposlenici su obezbjeđeni i nose ličnu zaštitnu opremu također prema utvrđenoj proceduri“, ističu iz ovog doma zdravlja.

Poslovne vrijednosti

Dom zdravlja Zenica drugi je u djelatnosti po prihodu u Pouzdanosti u BiH, a to zahvaljuju promjenama u poslovanju. Svjesni su da novi trendovi poslovnog ponašanja postaju presudni za opstanak, rast i za razvitak današnjih organizacija, koje postaju sve manje hijerarhijski orijentisane, a sve više se oslanjaju na timski rad, dogovor i „ženski stil“ komunikacije i saradnje. Međutim, poručuju kako to ne znači da samo žene primjenjuju „ženski stil“ rukovođenja, već kako je to jedna dodana vrijednost.

U današnjem vremenu poslovanja nije dovoljno biti obrazovan i talentovan da bi ostvario poslovni uspjeh i održao pouzdanost u poslovanje. Biti pouzdan znači znati svoju vrijednost i vjerovati da će drugi to također prepoznati. Biti siguran u dobrobit onoga što radiš za zajednicu u kojoj djeluješ nam omogućava da budemo proaktivni i da ostanemo pouzdani partneri u zajednici u kojoj djelujemo. Ostati pouzdan u ovakvim društvenim okolnostima uz veliku odgovornost kakvu ima JU Dom zdravlja Zenica, biti odgovoran za primarni nivo zdravstvene zaštite u četvrtom gradu po veličini, podrazumijeva stalnu konzistentnost u pružanju usluga, kontinuirani rad na poboljšanju usluga koje se pružaju našim krajnjim korisnicima, racionalizaciju i prioritiziranje. Cijeneći da su uposlenici ti koji u najvećoj mjeri doprinose prepoznatom statusu naše ustanove, ulaganje u naše uposlenike, ali i u infrastrukturu kako bi kvalitet radnog mjesta i kvalitet službe za pružanje usluge bio na dovoljno dobrom nivou, je ključ za održavanje dostignutih poslovnih rezultata. Jer kvalitetan uposlenik je zadovoljan uposlenik, a zadovoljan pacijent je naša konačna misija“, poručili su iz Doma zdravlja Zenica.

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.