Tema u fokusu

Dream Care uskoro otvara poslovnu jedinicu u Sarajevu i zaposlit će veći broj radnika


Naš osnovni program čine proizvodi za zdrav san – od madraca sa karbonskom mrežom protiv svih vrsta zračenja, preko deka od čiste runske vune, bambusa, kašmira, sibirskog kedra, pa do anatomskih jastuka koji su među rijetkima na tržištu koji se mogu održavati pranjem na 90C, kaže Novaković

Kompanija “Premium International” je nastala kao dio grupacije “Satelit Premium Group” iz Srbije – kao njena firma kćerka u Bosni i Hercegovini, nakon što su, na isti način, zaživjele njihove firme u Makedoniji, Grčkoj i UAE. Na tržištu BiH postoji već četvrtu godinu, a tokom prošle godine su otvorili još jednu firmu “Dream Care”, koja se bavi prodajom tekstilnih proizvoda sa “Woolmark” licencom.

Pogodnosti za penzionere

Dragan Novaković, vlasnik i direktor firmi Premium International i Dream Care, za Poslovne novine kaže da, kako su sličnu priču prethodno prošli u više zemalja, to im je omogućilo da lakše prebrode “porođajne muke” u BiH, uz sve specifičnosti koje su sreli na ovom tržištu.

„Naš osnovni program čine proizvodi za zdrav san – od madraca sa karbonskom mrežom protiv svih vrsta zračenja, preko deka od čiste runske vune, bambusa, kašmira, sibirskog kedra, pa do anatomskih jastuka koji su među rijetkima na tržištu koji se mogu održavati pranjem na 90C. Pokazalo se da nas osjećaj, analize i spremnost na nove izazove nisu prevarili i da se tržište BiH pokazalo kao “gladno” kvalitetnih i originalnih proizvoda, da je kao i svako drugo tržište žedno i željno proizvoda koje smo im učinili dostupnim. Naime, smatrali smo da postoje dvije vrste klijenata: oni koji nikada nisu čuli za naše proizvode i oni koji su čuli, ali su mislili da su im teško dostupni. Na oba izazova smo odgovorili nenametljivom edukacijom potencijalnih klijenta, kao i uslovima koje ovo tržište, mislim, ne pamti od vremena komunizma“, kaže Novaković.

Stepen patrijarhalnog vaspitanja, običaja “čuvanja čistog obraza”, držanja date riječi, personalizovanog društva, smatra on, na ovom prostoru je znatno viši od onog u drugim državama gdje su radili „ovo mogu reći punog srca, baš iz razloga što dolazim iz Beograda“. Sa ovim uvjerenjem povukli su poslovno rizičan potez i omogućili penzionerima da dođu do njihovih proizvoda na desetine rata, bez ijedne marke učešća, dakle, na riječ.

„Proizvodi su im dostupni odmah, a prva rata nama pristiže tek poslije 40-50 dana. Da, bilo je teško izdržati taj pritisak bez pomoći finansijskih institucija (bili smo nova firma na tržištu), tako da smo sami sebi bili banka, na neki način. I nakon nekoliko mjeseci žestokog pritiska koji je trebalo podnijeti i izdržati, prilivi su se stabilizovali i mogli smo da idemo samo naprijed. Vjerovali smo našim klijentima, a oni su nam uzvratili. Pametniji ljudi od mene su rekli da je u životu jako važno znati razlikovati tešku situaciju od problema“, istakao je Novaković.

Na tešku situaciju, kao što su poplave, zemljotresi, prenaseljenost planete, pa i ova pandemija, niko ne može uticati. Probleme, smatra on, možemo rješavati, a ukoliko se ova dva pojma izjednače, dolazi do teških frustracija kod čovjeka.

„Tako smo se od marta 2020. godine i postavili: zbili smo redove, preraspodijelili zaduženja u odnosu na novu raspodjelu karata na tržištu, držali redovne obuke i edukacije zaposlenih i što bi se sportskim žargonom reklo “tempirali smo formu” za vrijeme kada bi se iole normalno moglo ponovo raditi. U junu smo “ušli u pucanj” i maksimalno iskoristili period nakon prvog talasa. Smanjili smo trenutna očekivanja, ali ne i dugoročne vizije. Pripremili smo se da u tom periodu radimo više za manje novca, što nas sada vodi u izvjesniju budućnost kompanije. Ovom prilikom bih se zahvalio i svim saradnicima, bez izuzetka, koji su, zajedno sa mnom, vjerovali u zajedničku misiju. I to će nam se svima dobrim vratiti. Kad smo kod ove teme – na zidu u mojoj kancelariji, ali i u svakom mom djelovanju je stav Ričarda Brensona: ‘Klijenti nisu na prvom mjestu, nego zaposleni. Ukoliko su zadovoljni vaši zaposleni, oni će učiniti da zadovoljni budu i vaši klijenti’. Vjerujem da je mnogim kompanijama u ovo vrijeme bilo teško zadržati sve zaposlene – mi smo to nekako uspjeli“, kaže on.

Povjerenje klijenata

Od izuzetne važnosti u ovim kriznim vremenima bilo im je povjerenje, klijenti su, bez obzira na promijenjene okolnosti, nastavljali da redovno plaćaju svoje obaveze, pa su tako i oni svojim dobavljačima mogli sve izmirivati na vrijeme.

Tok novca nije prekinut ni u jednom trenutku. Novaković kaže kako je to jedna od najvažnijih lekcija i za budućnost, jer pandemija koronavirusa izvjesno nije posljednji veliki izazov sa kojim ćemo se morati suočiti. „
Moramo biti spremni, jer ko nije svjestan mraka, taj neće ni tražiti svjetlo“, poručio je.

Što se planova za naredni period tiče, u ovoj kompaniji ga interno zovu “after Covid party”.

„Ljudi su se zaželjeli ljudi, kontakata, žive riječi… Već se spremamo za preseljenje u nove, veće prostorije, planiramo za april plasman nove kolekcije, ali i novih proizvoda u našem asortimanu, pokretanje online prodavnice, otvaranje poslovne jedinice u Sarajevu, a samim tim i zapošljavanje većeg broja novih ljudi, uglavnom u Federaciji. Uslov svih uslova je, naravno, pobjeda čovječanstva nad pandemijom, što se već uveliko naslućuje. Stoga vjerujem da ćemo, sličnim povodom, i naredne godine u ovo vrijeme razgovarati o ovim temama, jer su pred nama dobri dani, mjeseci i godine“, poručio je za kraj razgovora Novaković.