Novosti

Motivacija zaposlenika u doba krize


Stručnjaci konzultantske tvrtke Robert Half napominju da poslodavci u vrijeme nestabilnog gospodarstva čine nepotrebne pogreške koje negativno utiču na motivaciju i angažman zaposlenika

Upravljanje zaposlenicima nije jednostavan posao, a predstavlja poseban izazov kada su timovi obeshrabreni, a gospodarstvo nestabilno. Iako su mnoge prepreke s kojima se kompanije trenutno suočavaju potpuno nove, strategije kojima se potiče timski rad dobro svima su dobro poznate.

Konzultantska tvrtka Robert Half istaknula je pet najčešćih pogrešaka koje poslodavci čine u vrijeme nestabilnog gospodarstva, a sve se one mogu izbjeći.

Otvorena komunikacija

Poslodavci kao prvo, najčešće misle da zaposlenici ne mogu podnijeti istinu. Stoga se prema njima moraju odnositi kao prema poslovnim partnerima.

Sa zaposlenicima je potrebno otvoreno komunicirati i zajednički analizirati kako se gospodarsko okruženje odražava na poslovanje. Tako će i oni sami moći vidjeti da poslodavac ne brine samo o poslovanju već i onima koji izravno doprinose konkurentnosti tvrtke.

Kada voditelji odjela moraju zaposlenicima priopćiti loše vijesti, mnogi od njih ističu da odluka nije njihova. Kriviti isključivo visoki menadžment nikada nije preporučljivo jer, iako će se voditelji kratkoročno osjećati loše, zaposlenici dugoročno mogu steći dojam da njihov voditelj ne surađuje dovoljno s vodstvom tvrtke.

To svakako može biti demotivirajuće za zaposlenike. Stoga im treba iznijeti činjenice, objasniti koji je uzrok takvog stanja te što tvrtka planira učiniti kako bi prebrodila krizno razdoblje.

Zajednička suradnja

Poslodavci također griješe kada općenito misle da zaposlenici mogu biti sretni što uopće imaju posao. Iako dio zaposlenika time i može biti zadovoljan, menadžeri ne smiju zapostaviti nečiju želju za napretkom i potrebu za priznanjem.

Posebice se to odnosi na najproduktivnije članove tima, kojima treba posvetiti pozornost jer je njihov doprinos u vrijeme slabijeg poslovanja iznimno važan. Osim toga, najbolji zaposlenici su najčešće i spremni prijeći poslodavcu koji im ponudi bolje uvjete, pa tako i konkurentima.

Pri planiranju širenja poslovanja ili ugovaranja novih suradnji “obične zaposlenike” se najčešće ne pita za mišljenje. Poslodavci često zaboravljaju da zaposlenici mogu biti sjajan izvor ideja, pa ih je potrebno pitati na koji način mogu pomoći ostvarenju poslovnih ciljeva – bez obzira je li riječ o širenju neke već postojeće suradnje ili pokretanju novih poslova.

Briga o zaposlenicima

Zbog rezanja troškova i slabijeg intenziteta zapošljavanja, mnogim zaposlenicima se daljnje poslovanje može učinit kao nemoguća misija. Stoga zaposlenici i menadžment zajednički trebaju definirati koji su poslovi prioritetni.

Višak poslova se, ako je moguće, mora delegirati vanjskim suradnicima ili odgoditi dok se ne stvori povoljnije okruženje za daljnji rad. Na taj način poslodavci će zaštiti svoje zaposlenike od preopterećenosti poslom i “sindroma izgaranja”, što će pozitivno utiecati na njihovu motivaciju i produktivnost.

Izvor: (Robert Half )