Novosti

Poznata evropska online modna platforma dolazi u Hrvatsku: Želi stvoriti novi marketplace


Zalando, najveći europski online trgovac dolazi u Hrvatsku. Kompanija sa sjedištem u Berlinu, osnovana 2008. godine, očekuje da će u ovoj godini podići prihod za oko 30 posto u odnosu na prošlu godinu, što znači da cilja bruto utržak od 13,6 do 14,1 milijardu eura. Usto očekuje između 350 i 425 miliiona eura neto dobiti. Osim u Hrvatsku, Zalando je najavio da se tokom ove godine planira proširiti i u Sloveniju, Estoniju, Latviju, Litvu i Slovačku, dok iduće godine kani ući i na tržište Mađarske i Rumunjske.

Plan Zalanda nije klasična online prodaja vlastite robe već i otvaranje prema domaćim trgovcima. Želi stvoriti novi marketplace, odnosno svojevrsni online trgovački centar preko kojeg bi prodavali različiti trgovci, što je status koji su u Hrvatskoj postigli igrači poput eKupi, Njuškala i Bazzara.

Robert Gentz, suosnivač Zalanda i jedan od izvršnih direktora kompanije kaže da je prošla godina za njih bila izazovna kao nijedna druga, ali naglašava da im je cilj ostao isti.

“Želimo biti ishodišna točka za modnu industriju te će zato u idućih nekoliko godina naš fokus u potpunosti biti na rastu i dugoročnim investicijama”, kaže Gentz.

Zalando je lani imao bruto prihod od 10,7 milijardi eura uz rast od 30,4 posto, dok je neto prihod porastao 23,1 posto na 8 milijardi eura. Rezultat je to pandemije koja je pozitivno djelovala na online trgovinu. No, isto tako i odličnog odaziva na Zalandov partnerski program Connected Retail, odnosno vlastito rješenje digitalne transformacije modne trgovine kroz koji se trgovcima omogućuje da svoje kupce iz fizičkih trgovina usmjeravaju na svoje online trgovine na Zalandu. Zahvaljujući svemu tome ovaj je marketplace uspio ostvariti operativnu maržu za sebe od 5,3 posto ili EBITDA od 420,8 miliona eura.

Rezultat takvih inovacija je i rast korisničke baze Zalanda, koja je lani porasla za 25 posto. Tako sada Zalando ima 38,7 milijuna aktivnih korisnika i drži više od 10 posto europskog modnog tržišta, ukupne vrijednosti 450 milijardi eura.

David Schneider, suosnivač i jedan od izvršnih direktora Zalanda kaže da se Connected Retail pokazao kao odličan primjer sinergije s trgovcima. U taj se program do kraja 2020. uključilo više od 2400 trgovina, a u prva tri mjeseca ove godine brojka je porasla na 3400 trgovina.

“Industrija se suočila s mnogim izazovima u proteklih godinu dana, a partneri Zalanda su se angažirali više nego ikad. Mi i dalje radimo na unaprjeđenju rješenja i podržavamo naše partnere koji traže načine da što efikasnije svoje poslovanje prenesu u online okruženje”, kaže Schneider.

Rubin Ritter, koji je prije 11 godina prešao iz McKinesyja u Zalando na funkciju jednog od trojice izvršnih direktora, naglašava da su prije tri godine predstavili strategiju održivosti do.MORE. Plan im je da u iduće dvije godine 25 posto ponude Zalanda budu održivi proizvodi. U 2019. došli su do 7 posto takve ponude, a lani su to podigli na 16 posto. Nije to jedini održivi cilj kompanije. Prije četiri godine tvrtka je u cijelosti prešla na obnovljive izvore energije, a emisije stakleničkih plinova smanjila je za 64 posto.

“Imamo priliku i odgovornost iskoristiti položaj Zalanda kako bismo potaknuli pozitivne promjene u modnoj industriji, a ako želimo biti ishodišna točka modne industrije i osvojiti srca potrošača, moramo biti dio rješenja s kojima se zajedno suočavamo”, zaključuje Ritter.

Jutarnji.hr