Najveći lanac craft burger restorana u u ovom dijelu Evrope Submarine otvara restorane u hrvatskim gradovima Zadru i Splitu, čime se njihov broj penje na trinaest.
“Prošlu smo godinu završili s 45 miliona kuna prihoda. Ove godine namjeravamo ostvariti gotovo 70 miliona kuna prihoda. Uprkos krizi nastavljamo bilježiti rast. The Financial Times nedavno nas je uvrstio na popis hiljadu najbrže rastućih kompanija u Europi. Na tom smo popisu jedina firma iz jugoistočne Europe koja nije tehnološka. Po tome smo jedinstveni”, kazao je Dragoljub Božović, suvlasnik i glavni direktor Submarinea.
Od izbijanja pandemije novog koronavirusa, lanac je otvorio tri nova restorana u Zagrebu i jedan u Rijeci. Sada se lanac jača u Dalmaciji, a do kraja godine planira se i otvorenje jednog restorana u Osijeku. Dva restorana po franšiznom modelu uspješno posluju u Beogradu.
O tome kako je Submarine iz fizičkog prerastao u digitalni brend Božović kaže:
“Znali smo koji mali, tog trena privremeni, zaokret trebamo napraviti. On će sada postati integralni dio našeg poslovanja. Industrija hrane i pića u svijetu bilježi pad od 30 do 40 posto. Naša je priča utoliko simpatičnija jer smo iz branše koja je trenutačno desetkovana, a mi imamo rast.”
Osnivači Submarinea Aleksandar Lazinica i Dragoljub Božović otkrili su koncept „fast casual dining“ u Sjedinjenim Američkim Državama.
“Svijet se promijenio. Ljudi imaju sve manje vremena i „fine dining“ industrija je jako nastradala. Smanjio se broj restorana. Mi zato gostima nudimo kvalitetnu hranu, kvalitetnu uslugu i dobro iskustvo”, pojasnio je Božović.
Pri planiranju prvog restorana s burgerima Submarine se povezao s domaćim proizvođačima, pa su se okrenuli lokalnoj zajednici.
Luka Jureško, COO Submarinea, o odnosu s dobavljačima je kazao: “Imamo sreću da je velika većina naših proizvoda iz Hrvatske. Sada nakon sedam godina dobavljači su naši partneri. Oni rastu s nama, ali i mi rastemo s njima. Kako godišnje imamo rast od 20 posto, na kraju svake godine ih pitamo imaju li mogućnost pratiti nas.”
Zbog očuvanja radnih mjesta u Submarineu posljednjih godinu dana mnogo rade hranu za dostavu.
Danas su svjesni da za uspjeh u pripremi hrane uopće nije bitan restoran. Poduzetnici u to mogu zakoračiti zahvaljujući konceptu tzv. skrivene kuhinje (dark, ghost ili cloud kitchen). Za takvu pripremu hrane dovoljni su brend i radna stanica gdje se priprema hrana koja se daje na dostavu dostavnim službama.
U Submarineu prate gastronomske trendove. Jedan od najbrže rastućih je „plant-based“ prehrana. Ta biljna prehrana sve jače s tanjira istiskuje meso. U restoranima Submarinea trenutno „plant-based“ jela čine gotovo polovinu jelovnika.
(Jutarnji.hr)