Novosti

Novih 18 kilometara autoceste pozicionirat će BiH na međunarodno važnu kartu europskih prometnih pravaca


Bosna i Hercegovina dobiva novih 18 kilometara autoceste koja će je dodatno pozicionirati na međunarodno važnu kartu europskih prometnih pravaca.

 

Planovi se realizuju utvrđenom dinamikom na aktivnim gradilištima na jugu zemlje, i to na poddionicama Počitelj – Zvirovići, kao i Buna – Počitelj, te se u ovom trenutku može zaključiti kako proces prometnog povezivanja ide neometano svojim tokom.

 

Most Počitelj

 

Unatoč restrikcijama izazvanim pandemijom, sva gradilišta na jugu Hercegovine su aktivna, a na poddionici Buna – Počitelj radovi ulaze u završnu fazu, dok na poddionici Počitelj – Zvirovići teku planiranom dinamikom i njihov završetak očekuje se iduće godine.

Kada je riječ o poddionici Buna – Počitelj, radovi su u završnoj fazi. Kako je kazao Bože Talić, predstavnik JP Autoceste Federacije BiH, na izgradnji poddionice Buna – Počitelj geološki uvjeti su s jedne strane povoljni što se tiče stabilnosti, ali s druge strane otežavajući jer su se svi iskopi vršili na čvrstoj stijeni, isključivo miniranjem.

 

Radovi na gradilištu trenutačno su u završnoj fazi. Znači, na glavnoj trasi ostalo je uraditi samo habajući sloj, što će biti završeno za nekih mjesec dana. Trenutno se izvode asfalterski radovi na odmorištu Rotimski potok. Nakon toga zapravo ostaje pospremanje gradilišta, odnosno samo završni radovi“, objasnio je Talić.

 

Navedena dionica se s jedne strane veže na dionicu Počitelj – Zvirovići, koja je već u poodmakloj fazi realizacije i spoj na već izgrađenu cestu Zvirovići, dok se s druge veže na dionicu tunel Kvanj – Buna, za koju vrlo brzo predstoji potpisivanje ugovora za izvođenje.

 

Izniman značaj

 

Nešto južnije radi se na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići, a koja je od iznimne važnosti za cijelu Hercegovinu.

Vanja Podhratski, šef sektora za poddionicu Počitelj – Zvirovići, kazao je kako su u proteklom razdoblju izvršeni zemljani radovi, praktično, na cijelom potezu te poddionice, što je omogućilo prelazak u iduću fazu radova.

Na cijeloj trasi predstoje radovi na gornjem stroju, što podrazumijeva izvođenje posteljice, cemente stabilizacije i u konačnici postavljenje asfalta na dionici“, naglasio je.

 

Bitno je naglasiti kako je početkom godine i kolosalni most Počitelj počeo poprimati prve obrise. Bit će to najduži most na koridoru Vc sa svojih 945 metara i visinom od 100 metara, koji će spojiti dvije obale rijeke Neretve.

 

Dvije poddionice na kojima se aktivno radi bit će jedan od ključnih dijelova mozaika autoceste od Mostara prema jugu te će uvelike skratiti vrijeme potrebno za putovanje ljudi i roba. Za potpuno povezivanje potrebno je završiti dio autoceste od Bune do Mostara.

 

(Večernji.ba)