Američka avio-kompanija United Airlines namjerava da ove godine upotrijebi skoro 13 miliona litara niskougljeničnog avio-goriva napravljenog od otpada. Na ovom projektu čiji je cilj smanjenje ugljeničnog otiska i povećanje upotrebe ekološkog goriva, kompanija sarađuje sa firmama uključujući Nike Inc i Siemens AG.
Planirana cifra je mala u poređenju sa više od 16 milijardi litara koliko je kompanija potrošila u godini pred pandemiju, ali je značajna u poređenju sa nešto manje od 4 miliona litara ekološkog goriva koliko je godišnje koristila od 2016. godine.
United Airlines smatra da će na ovaj način doprinjeti stvaranju tržišta za ekološko avio-gorivo.
“Vidjećemo kako se projekat razvija. Vjerujem da postoji ogromna potražnja“, rekao je izvršni direktor kompanije Scott Kirby.
Do sada, avio-industrija se u smanjenju ekološkog uticaja letenja manje fokusirala na nove tehnologije, a više na kupovinu ugljeničnog ofseta. Riječ je o programu koji pojedincima i kompanijama omogućava da balansiraju svoj ugljenični otisak tako što će investirati u ekološke projekte koji čuvaju ugljen dioksid i na taj način kompenzovati sopstvene emisije gasova staklene bašte.
United Airlines, koji je ranije objavio da želi da smanji neto emisije gasova staklene bašte za 100% do 2050. i da želi da postane 100% zelena kompanija, takođe je kritikovao ove programe i najavio investicije u tehnologije za zarobljavanje ugljenika.
“Znamo da avioni nikada neće biti potpuno dekarbonizovani, ali nećemo upotrebljavati ofsete da postanemo 100% zeleni”, rekao je Kirby.
Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj IATA poručuje da emisije gasova staklene bašte iz ekoloških goriva mogu biti za 80% niže nego kod standardnog goriva i da su ekološka goriva jedina srednjoročna opcija za smanjenje rasta emisija, jer avioni još ne mogu da pređu na električne panele.