Mistral Technologies: Dobra poslovna praksa i radna atmosfera od Sarajeva i Mostara do Atlante, Amsterdama i Njujorka

Mistral Technologies: Dobra poslovna praksa i radna atmosfera od Sarajeva i Mostara do Atlante, Amsterdama i Njujorka

Na samom ulazu u prostor kompanije Mistral steknete osjećaj da ste dobrodošao gost. Topla, prijateljska atmosfera i osmijesi mladih lica odišu pozitivnim stavom koji vas prati i nakon sastanka, kada se vratite na sarajevske ulice.

Poslovne novine su prepoznale Mistral Technologies kao brzorastuću firmu u Bosni i Hercegovini po koeficijentu složene stope rasta (CAGR) koji za Mistral iznosi 342%. Firma nastavlja da raste iz godine u godinu i to se najbolje može vidjeti po broju zaposlenih. Na kraju 2018. godine Mistral je imao 129 zaposlenih, dok danas, samo u Bosni i Hercegovini, taj broj iznosi 193, a preko 200 globalno. Mlada grana industrije znači i relativno mlad kadar, tako da je prosjek godina u Mistralu 32. Jedna su od firmi koja nam pruža nadu da će mladi stručnjaci prepoznati vrijednost rada u svojoj domovini, u okruženju koje im pogoduje da stvaraju svjetski priznata rješenja, od kuće.

Mistral je osnovan 2010. godine kao odgovor na rastuću potražnju za softverskim rješenjima na globalnom tržištu i želje osnivača za stvaranjem bosanskohercegovačke kompanije koja pruža inspirativno okruženje sa fokusom na timski rad i profesionalni razvoj. U Bosni i Hercegovini se novouređeni prostrani uredi Mistrala nalaze u Sarajevu i Mostaru, dok se van naših granica uredi nalaze u Atlanti, Amsterdamu i Njujorku. Zajednica od 200+ vrhunskih stručnjaka i stručnjakinja, posvećenih razvoju najboljih softverskih proizvoda za globalne klijente, se nastavlja širiti u Bosni i Hercegovini, tako da je izgledno da će Mistral rado otvoriti urede u drugim gradovima Bosne i Hercegovine kako njihovi timovi budu dodatno rasli.

Mistral razvija softverska rješenja, posebno u području finansija i zdravstva, te pruža usluge iz oblasti digitalne transformacije i IoT-a, a klijenti su im neke od najvećih i najpoznatijih svjetskih kompanija u ovim oblastima.

Temeljne vrijednosti i organizaciona kultura

Od samog osnivanja, kompanija je posvećena praćenju trendova u digitalizaciji i pronalaženju najboljeg rješenja za klijente sa kojima rade. Istovremeno, prepoznaju i njeguju talenat svojih zaposlenika i zaposlenica, jer njihov profesionalni i lični razvoj uveliko utiče i na rast kompanije. Uvriježeno je mišljenje da u IT-u, kao i u ostalim industrijama, stagniranje znači nazadovanje, što se odnosi i na usluge i na ljude.

Vodeći principi Mistrala nisu toliko njihova vizija i misija, koji svakako imaju svoje mjesto, već vrijednosti koje su bile ključnem pri stvaranju kompanije. Mistralove vrijednosti su od samog osnivanja Ljudi na prvom mjestu (People First) i Kultura povjerenja (Culture of Trust), a 2021. godinu su počeli sa ispisivanjem i treće vrijednosti, koja je uvijek bila prisutna a sada i jasno artikulisana, a to je Želja za razvojem (Passion for Growth). Kompanija godinama gradi posebnu kulturu koja se zasniva na povjerenju, prijateljstvu, profesionalizmu i predanom radu, kako među zaposlenima tako i u radu sa klijentima.

Njihova najveća prednost je što su doista tim koji zajedno radi, profesionalno se razvija i raste, ali se i šale, zabavljaju i brinu jedni o drugima, bez obzira na broj zaposlenih. Napreduju tako što su veoma fokusirani da budu bolja verzija sebe, kao pojedinaca, ali i timova, a neminovni rezultat tog napretka je rast i razvoj same kompanije.

Polje njihovog djelovanja, razvoj softverskih rješenja i digitalizacija društva i privrede, je takvo da je sam rast ove privredne grane, pa tako i obima posla, neizbježan.

Uzimajući sve to u obzir kao i činjenicu da su veoma „svoji”, ne žele se porediti sa drugim kompanijama niti vole riječ „konkurencija”. Posla, kažu, ima dovoljno za sve, a organizacijske kulture su drugačije i svaka je dobra na svoj način. Svakako, ono što je odlika Mistrala i zbog čega su jako sretni je i činjenica da zaposlenici godinama ostaju dio kompanije (high staff retention rate).

Uticaj pandemije 

Pandemija COVID-19 uticala je na poslovanje svih kompanija, iako se to u digitalnom i informacijsko-komunikacijskom sektoru možda i najmanje osjetilo. Sve što utiče na ljude, utiče i na njihovo poslovno okruženje, i u Mistralu su također osjetili promjene izazvane pandemijom. Pred njima su se prvi put našli izazovi poput projekata na čekanju i izazov da osiguraju stabilnost i osjećaj sigurnosti za sve zaposlene. Transparentnost je i ovdje bila od ključne važnosti.

Iskreni i otvoreni razgovor između menadžmenta i svih zaposlenih kroz prezentaciju finansijske i poslovne pozicije kompanije na sedmičnoj osnovi je omogućio da svi zajednički zbiju redove i jedni drugima „čuvaju leđa” kako bi premostili novonastale izazove i kao zajednica izašli snažniji.

U 2021. godini ubiru plodove napornog rada iz prethodne godine te već u prvom kvartalu započinju nove projekte, što rezultira otvaranjem preko 50 novih radnih mjesta i stalnom prilivu novih zaposlenika.

Paragon Full Stack

Edukacijski tim Mistrala je 2020. vrijedno radio na razvoju inovativnog pionirskog koncepta usvajanja znanja iz oblasti programiranja, koji je počeo u aprilu ove godine. Paragon Full Stack je prvi sveobuhvatni program za početnike u programiranju i 56 polaznika trenutno hrabro pravi svoje prve korake u ovoj perspektivnoj karijeri. Mistralov tim ne miruje i trenutno, pored rada sa polaznicima Paragona, sprema još noviteta za sve one koji se žele okušati u IT industriji. Više podataka o Paragonu se može pronaći i na službenoj web stranici.

Fintech i nova tržišta 

O kontinuiranom unapređivanju i istraživanju novih tržišta svjedoči i činjenica da Mistral nudi i primjenu gotovih i polugotovih fintech rješenja za banke, osiguravajuće kuće i mikrokreditne organizacije. Tokom prošle godine osnovali su i specijalizirani tim za rad sa startupima, što je otvorilo vrata za saradnju sa biznis akceleratorima i investitorima koji ulažu u inovativne kompanije u regionu i svijetu.

Hibridni model rada

Vrlina posla u IT industriji je da se posao svakako odvija online, a s obzirom da su i prije pandemije imali opciju „remote” rada (rada na daljinu), Mistral se lako priklonio atmosferi rada od kuće. Međutim, ljudska bliskost je nešto što svakako nedostaje mnogima. Stoga, opet osluškujući savjete svojih zaposlenih, Mistral je uveo hibridni način rada. Pod tim se podrazumijeva da zaposlenici mogu raditi iz ureda, od kuće ili bilo koje druge lokacije. Timovi imaju autonomiju da se dogovaraju onako kako im najbolje odgovara.

Trenutno je aktuelna Mistralova kampanja „Work from Anywhere” i raduju se što, pored ekipa u Sarajevu i Mostaru, već imaju nove kolege iz Banje Luke, Bijeljine, Zenice i ostalih gradova u Bosni i Hercegovini.

Mjera uspjeha

Uposlenici Mistrala najbolje znaju zašto Mistral jeste i treba da bude primjer dobre poslovne prakse i radne atmosfere kojoj kompanije trebaju težiti. Zato su bili i ostaju najbolji ambasadori značaja ove firme i za širu zajednicu.

U ovoj godini, Mistralovci jednostavno žele biti bolji nego što su bili u godinama ranije, jer je Mistral, kakav je bio jučer, jedina konkurencija sa kojom se porede.

Piše: Irena Vasić Dobrić

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.