Mahmut Galijašević: Većina naših investicija u 2021. namjenjena je povećanju kapaciteta u proizvodnji

Mahmut Galijašević: Većina naših investicija u 2021. namjenjena je povećanju kapaciteta u proizvodnji

Da BiH ima izuzetno uspješne poslovne subjekte koji su se prilagodili novim okolnostima poslovanja u vrijeme pandemije COVID-19, najbolje pokazuje primjer kompanije Mann+Hummel BA d.o.o. Tešanj, lidera u proizvodnji filtera za automobilsku industriju.

Osim što je na rang listi 100 najvećih izvoznika iz BiH, Mann+Hummel iz Tešnja prvoplasirana je u svojoj djelatnosti i nalazi se među 100 najvećih kompanija po dobiti.

Rekordni promet u iznosu od 80 miliona KM , koju je Mann+Hummel ostvarila u 2020. , najveći je do sada ostvaren u historiji ove kompanije.

Prema riječima Mahmuta Galijaševića, direktora Mann+Hummel BA (MHBA) d.o.o. Tešanj, osim rekordnog prometa u prošloj godini, oborili su i druge rekorde.

Jedna od najuspješnijih godina za našu fabriku bila je 2020.-ta, kada su ostvareni rekordi u prometu i to od preko 80 miliona KM, 9 miliona KM investicija i imamo preko 730 uposlenih“, rekao je Galijašević.

Osim rekordnih rezultata poslovanja, prije nešto više od četiri mjeseca otvorili ste i novi logistički centar?

“Novi logistički centar je naša najveća investicija od osnivanja fabrike. Sama investicija je koštala preko 4 miliona eura i trajala je punu godinu. Radi se o modernoj zgradi sa visoko-regalnim skladištem površine preko 5000m2. Ova investicija predstavlja preduslov daljnjeg širenja našeg poslovanja u Tešnju. Pored skladišne namjene, osiguran je i novi proizvodni prostor što je zapravo bio i glavni cilj ove investicije.”

Mann+Hummel nalazi se na listi 100 najvećih izvoznika u BiH, među 100 najvećih kompanija je po dobiti, a prvoplasirana je u svojoj djelatnosti. Koji faktori utiču na ovako visoko pozicioniranje Vaše kompanije?

“Činjenica je da kao dio velike grupacije koja je lider u industriji filtriranja imamo pristup tržištima širom svijeta. MHBA izvozi 96% svog asortimana na tržišta Sjeverne i Južne Amerike, Europe, Azije i Afrike. Preko 100 kupaca nalazi se u našem portfoliju. Biti dio naše grupacije donosi i mnoge druge benefite kao što je jednostavan pristup modernim tehnologijama, ali i drugim organizacionim faktorima koji pozitivno utiču na našu kokurentsku prednost. S druge strane, M+H grupacija može crpiti svoju globalnu konkurentsku prednost sa povoljnim proizvodnim footpirntom koji uključuje i našu lokaciju u BiH sa svim komparativnim prednostima ”Best cost country”.”

Predstavite ukratko kompaniju Mann+Hummel BA (MHBA)?

“Kompanija MANN+HUMMEL BA postoji još od 1974. godine. U to vrijeme je u sklopu firme „Pobjeda“ Tešanj formiran novi proizvodni pogon gdje su se proizvodili filter elementi za automobilsku industriju pod licencom tadašnje MANN+HUMMEL grupacije. U međuvremenu, ovaj dio proizvodnje prerastao je u nezavisnu firmu pod nazivom „UNICO FILTER“. Godine 2005. firma je privatizovana i postala je dio grupacije koja nastavlja svoje egzistiranje pod nazivom MANN+HUMMEL Bosna i Hercegovina, odnosno MHBA. Od tada je prošlo više od 15 godina njenog intezivnog razvoja. Danas je MHBA jedna moderna MANN+HUMMEL lokacija, koja je svojom organizacijom i procesima identična drugim u zemljama EU i Amerike. Za razliku od prometa od 25 miliona KM i 420 uposlenika ostvarenom u 2005., kada je kompanija privatizirana, MHBA je 2020. godinu završila je sa oko 730 uposlenika i ukupnim prometom od oko 80 miliona KM, od čega se 97% proizvodnje plasira na inostrano tržište.”

 

U ćemu se sastoji osnovna misija i vizija Vaše kompanije ?

“Misija kompanije je odvajanje/filtriranje lošeg od dobrog, a naša vizija je liderstvo u oblasti filtracije. Osim činjenice da smo kroz svoju historiju postali lideri u proizvodnji dijelova za automobilsku industriju, MHBA kao grupacija pravi značajne pomake kroz inovativne proizvode, namjenjene održivom razvoju za čišći zrak i vodu. Sve dok postoji potreba za filtriranjem, mi ćemo biti tu.”

Negativne posljedice pandemije COVID-19 uspjeli ste pretvoriti u svoju korist?

“Da, osim rasta prometa, u 2020. Godini zabilježili smo i rast dobiti naše fabrike. MHBA je zaista uspjela iskoristiti izazove uzrokovane pandemijom COVID-19. Primarno smo osigurali radna mjesta naših uposlenika, te održali kontinuitet proizvodnje. Disciplinom i fleksibilnošću smo kao tim pokazali pravi karakter, te iskoristili šanse koje su se stvorile pred nama. Rast prometa nam je omogućio i rast broja uposlenih, te smo u Corona godini taj broj takođe značajno povećali.”

Da li ćete u 2021. godini ponuditi  neku novu vrstu usluga  na  tržištu ili realizovali neke značajne investicije?

“Za Mann+Hummel ova godina donosi nove izazove. Oni se trenutno ogledaju u globalnoj nestašici osnovih materijala, kao što je čelik i druge neophodne komponente za našu proizvodnju. Bez obzira na činjenicu da je trenutna situacija sa pandemijom puno bolja u odnosu na prethodni period i dalje smo veoma oprezni. Uprkos rizicima, mi nastavljamo investirati u širenje našeg poslovanja. Većina naših investicija u 2021. godini namjenjena je povećanju kapaciteta u proizvodnji. U međuvremenu, tema digitalizacije je vrlo aktuelna za čitavu M+H grupaciju. Također, u 2021. planiramo nekoliko projekata koji će osigurati digitalno okruženje, čime će se poboljšati transparentnost, kvalitet i osigurati lakše upravljanje poslovanjem.”

Piše: Irena Vasić-Dobrić

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.