Tema u fokusu

Atlantic Argeta d.o.o. Sarajevo – obaranje novih rekorda u proizvodnji i prodaji u 2021.


Kompanija Atlantic Argeta d.o.o. Sarajevo, koja posluje u sastavu Atlantic Grupe kao jedna od proizvodnji delikatesnog namaza Argeta, već je u prvih šest mjeseci 2021. godine oborila nove rekorde u proizvodnji i prodaji, uprkos otežanim uslovima poslovanja nastalim zbog pandemije COVID-19.

Osim toga, prema zvaničnom Nielsen istraživanju, njihov delikatesni namaz Argeta je od 2018. br. 1 mesna pašteta u Evropi, a od prošle godine je br.1 i njihova riblja pašteta.

Stoga, Enzo Smrekar, potpredsjednik Atlantic Grupe za Delikatesne namaze, Donat Mg i internacionalizaciju u 2021. godini najavljuje nove ambiciozne planove na proširenju kapaciteta, rastu prodaje od 7 posto i osvajanje novih tržišta.

Da li Atlantic planira u 2021. ponuditi  neku novu vrstu usluga  na  tržištu ili realizovati neke značajne investicije?

Naša posvećenost razvoju i napretku je dio naše poslovne politike, pa tako i ove godine planiramo velike investicije, kojima ćemo se pobrinuti za daljnje povećanje kapaciteta naše proizvodnje. Naime, mi  ne možemo proizvesti, koliko možemo prodati. Nije prošlo puno kako smo proslavili prvih 3.000 tona prodanih proizvoda samo na teritoriji BiH, a sada se polako bližimo i novom rekordu. Prošla godina je bila za nas rekordna, i tako svake godine obaramo rekord za rekordom. Zahvaljujući naporima 118 radnika uposlenih u Atlantic Argeti d.o.o. Sarajevo u 2020. godini proizveli smo 9.892 tone raznih proizvoda, što je u komadima 109 000 000 dozica. Naši su nam potrošači najbitniji i u stalnom su fokusu našeg R&D i marketing odjela, pa stalno smišljaju novitete, dodatne promjene i unapređenja proizvoda. Tako ćemo im i ove godine pored Kokošje paštete sa sudžukom, ponuditi još najmanje dva nova proizvoda, kako bi im uljepšali i upotpunili međuobrok, doručak ili večeru.

Predstavite ukratko  Atlantic Grupu, odnosno Atlantic Argeta d.o.o. Sarajevo?

Atlantic Argeta d.o.o. Sarajevo posluje u sustavu Atlantic Grupe, kao jedna od proizvodnji delikatesnog namaza Argeta. Osnovana je u maju 2005. godine, kada je počela izgradnja fabrike za proizvodnju Argeta pašteta. Investicija je vrijedila 23 miliona eura, a prva Argeta u fabrici u Hadžićima napravljena je 4.10.2006.. Do kraja 2006. godine je napravljeno cca. 70.000 komada paštete 95 gr, da bi danas dnevno proizvodili oko 450.000 komada. Atlantic Argeta d.o.o. Sarajevu bavi se isključivo proizvodnjom delikatesnih namaza samo iz komada čistog mesa, jer drugih proizvoda od mesa u svom asortimanu nema, što nas izdvaja od ostalih fabrika kada je u pitanju mesna industrija.

Kako je Argeta pozicionirana na evropskom tržištu?

Argeta je sa svojim proizvodima prisutna već u 33 zemlje, na četiri kontinenta, a najjača je upravo u Europi. U Atlantic Argeti d.o.o. u Sarajevu proizvodimo paštete od mesa peradi i ribe, kojima se, pored tržišta BiH, snabdijevaju tržišta Srbije, Kosova, Crne Gore, Makedonije, Albanije, UAE, Njemačke, Austrije i brojnih drugih zemalja. Prema zvaničnom Nielsen istraživanju, Argeta je od 2018. br. 1 mesna pašteta u Evropi, a od prošle godine i br. 1 riblja pašteta u Evropi. Najveći doprinos tome daju tržišta domaće regije, a u posljednjih desetak godina bilježimo visoku rast u Austriji i Švajcarskoj, gdje Argeta ima već preko 30 % tržišnog udjela, ali i u Njemačkoj, Švedskoj i Rusiji. Taj uspeh je rezultat dugogodišnjeg vrijednog rada i razvoja na svim područjima, te proučavanja potrošača i prilagođavanja njegovim zahtjevima i očekivanjima.

Recite nešto više o kvaliteti  proizvoda koje nudite na tržištu?

Iz tvornice u Sarajevu dolazi linija mesnih i ribljih pašteta vrhunskog kvaliteta, koje se na policama na svim različitim tržištima pridružuju proizvodima koji dolaze iz tvornice u Izoli. Napravljena je iz komada čistog mesa peradi i ribe, biljnog ulja i začina, bez ikakvih aditiva u smislu konzervansa, pojačivača okusa, boje i slično. Upakovana je u aluminijske dozice, koje se recikliraju, sa easy peal aluminijskom folijom za poklopac. Slobodno možemo reći da Argeta sa svojom kvalitetom podiže cijelu kategoriju delikatesnih namaza. Naša je Kokošja širom svijeta najbolja, najtraženija i najprodavanija, slijedi joj neodoljiva Tuna, te Kokošja Pikant s čili paprikom, kao i ostali lokalni okusi. Naime, već godinama se trudimo približiti ukusu naših potrošača i lansiramo jedinstvene okuse u pojedinačnim zemljama – kao na primjer, specijalno za BiH kreirane kokošije paštete sa suhim mesom, zatim sa ajvarom ili sa prženim lukom, kao i sa sudžukom.

Atlantic Argeta d.o.o Sarajevo rangirana je kao prvoplasirana u projektu  “100 najvećih u BiH i regionu”. Kakva je Vaša poslovna strategija i politika kvaliteta?

U Atlantic Grupi stvaramo okuse koje potrošači vole. Predani smo vrhunskoj kvaliteti i svjesni smo da su uz naše zaposlenike i naše marke, potrošači ti koji su u središtu našeg poslovanja. Poslovni uspjeh je rezultat naše uspješne strategije, te konzistentnog i dugogodišnjeg rada na svim područjima. Ponajprije na modernoj i vlastitoj tehnologiji proizvodnje, koja ne zahtjeva aditive da bi se postigla trajnost naših proizvoda, zatim na stalnoj modernizaciji proizvodnih linija i na vrhunskom R & D odjelu. Osluškujući potrebe naših potrošača i tržišne trendove, stalno smo razvijali naš proizvod, lansirali nove okuse i proizvode, te nalazili inovativne načine komunikacije s našim kupcima, a to nastavljamo i dalje. Traže se proizvodi bez ikakvih aditiva, što prirodniji i od lokalnih sastojaka, zanimljivi novi okusi i pakiranja, a sve važniju ulogu ima i održivost.

Koje su prednosti  Argete u odnosu na veliku konkurenciju u BiH?

Argeta i nakon šest godina uspješnog poslovanja, oduševljava svoje ljubitelje novim, modernijim dizajnom. Novim dizajnom ambalaže odmakli smo se od industrijskog izgleda koji prevladava kod konkurenata u kategoriji, te smo dodali više boja hladnom dizajnu na koji smo navikli na proizvodima od mesa i ribe. Novi izgled Argetinih pakovanja obraća se našim ljubiteljima na drugačiji, uočljiviji način. Kao centralni element novog dizajna, ilustracija približava kupca karakteru i priči koja stoji iza svakog ukusa. Paleta proizvoda Argete je široka i omogućava svakome da pronađe svoj omiljeni okus. Novi vizualni dizajn ambalaže prati više od 20 različitih ilustracija. Ovaj bogati, ali istovremeno stilizirani izgled, sažima karakter i cijelu priču o individualnim okusima.

U kolikoj mjeri je pandemija COVID-19  uticala  na poslovanje Argete?

U Atlantic Grupi, čiji smo dio, pripremili smo strategiju koja se pokazala otpornom na događaje poput ove zdravstvene krize. Neke su kategorije i kanali prodaje bili pod pritiskom, ali drugi su nadoknadili taj nedostatak. Prošle smo godine povećali prodaju Argete za 15 posto, a ove godine nastavljamo s rastom prodaje od oko 7 posto. Što je najvažnije, imamo vrlo angažirane zaposlenike, bez kojih ovo ne bi postigli.

Kakvi su finansijski pokazatelji Atlantic Grupe u prvih šest mjeseci 2021. i u 2020.?

​Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2020. ostvarila 327,9 miliona eura prihoda od prodaje, što na usporedivoj osnovi predstavlja pad od svega 0,9%. Normalizirana dobit iz poslovanja (EBIT) u tom razdoblju iznosila je 31,6 miliona eura i bila je niža za 5,5 posto. Polugodišnji rezultati za 2020. dodatno su opterećeni s 4,6 miliona eura jednokratnih troškova, koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije i druge troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije na tržištima gdje Atlantic Grupa posluje. Pošto dionice Atlantic Grupe kotiraju na burzi, o ovogodišnjim polugodišnjim rezultatima još ne mogu pričati, ali – nisu loši.

Da li ste uspjeli realizovati sve planirane  projekte i investicije u 2020.?

Sve planirane investicije smo uspješno realizovali. Među brojnim projektima, najvažniji je bio redizajn ambalaže kako Argete Core, tako i Argete Junior. Na Junioru segmentu za naše najmlađe potrošače smo dodatno unaprijedili recepturu naših proizvoda, koji su u potpunosti bez aditiva, odnosno bez konzervansa, bez pojačivača okusa, bez umjetnih bojila i glutena. U okviru projekta „Spread Good“– „Širimo dobro“ u 2020. smo zajedno s organizacijom Pomozi.ba podijelili 6.000 toplih obroka ljudima širom BiH.  I ove godine nastavljamo tim pravcem, pa smo upravo u suradnji sa dvije velike bh. kompanije uradili društveno odgovoran projekat, koji se također odrazio u društveno odgovornom lokalnom bh proizvodu Kokošja sa sudžukom, koji je upravo lansiran u prodajnim mjestima BINGA i kojim pokušavamo zadržati radna mjesta i radno stanovništvo u BIH.

Šta u poslovnom smislu za Vašu kompaniju donosi  2021. godina, kakva su Vaša očekivanja, kao i daljnji planovi razvoja Vaše kompanije?

U poslovnom smislu 2021. nam donosi još bolje poslovne rezultate i nove izazove na svim tržištima sa skokovitim rastom cijena sirovina. Očekujemo obaranje novih rekorda u proizvodnji i prodaji u 2021. Daljnji planovi su proširenje kapaciteta, rast prodaje na starim i osvajanje novih tržišta. Slijedit ćemo naše obaveze definirane u Izvješću o održivosti brenda Argeta. Kao društveno odgovorna kompanija prvenstveno se trudimo da unaprijedimo zajednicu preko brige za naše zaposlenike i njihove porodice. Dodatno se brinemo i za šire društvo i radnu okolinu preko sve boljih proizvoda i preko što manjeg uticaja na okolinu, koristeći zelenu energiju u svim našim fabrikama.

Piše: Irena Vasić Dobrić