Tema u fokusu

Studio Moderna intenzivno radi na kreiranju novih proizvoda


Kompletno poslovanje kompanije Studio Moderna u prošloj godini, kako je za Poslovne novine kazala Nermina Aziraj, direktorica kompanije, zbog pandemije koronavirusa vraćeno je nekoliko koraka unazad. Okruženje u kojem su poslovali postalo je, kaže, jako zahtjevno sa mnogo novih izazova sa kojima su se morali dodatno boriti.

Prihodi od prodaje u odnosu na 2019. godinu su nam pali za 11 posto, a godinu smo nažalost završili negativno. U jeku pandemije bili smo prinuđeni obustaviti rad u 25 poslovnica. Pošto smo specijalizirani za neprehranu, a potražnja u najvećim maloprodajnim lancima u BiH je bila fokusirana na prehranu, bili smo primorani smanjiti obim poslovanja. Kraj prvog i kompletan drugi kvartal su obilježeni činjenicom da je veliki udio prihoda u našoj kompaniji bio potpuno u blokadi. Krajem godine pandemija je gubila snagu pa smo i mi vraćali svoj ritam, međutim to nije bilo dovoljno da nadoknadimo izgubljeno iz prethodnih kvartala. U svakom slučaju nismo nezadovoljni jer smo abnormalnim snagama sa izostankom kvalitetne pomoći uspjeli ostati na nogama i vrlo brzo se stabilizirati”, kaže Aziraj.

U periodu potpunog lockdowna ova kompanija ušla je u crvenu zonu poslovanja, međutim, agilnim pristupom rješavanju novonastalih problema uspjeli su naći način, dodatno educirati uposlene, proširiti kapacitete i mogućnosti rada na drugim kanalima prodaje i okrenuti situaciju u svoju korist.

Kupci su prepoznali naš brzi preobražaj i odlučili su probati nove modele kupovine poput Virtual Shop ili Virtual Call Centar modela. Naši uposleni su u vrlo kratkom roku dobili mogućnost da razgovaraju sa kupcima iako su bili primorani ostati kod kuće ili su putem video poziva iz naših trgovina imali priliku pokazati cjelokupni asortiman našim kupcima”, istakla je.

Zbog obustave poslovanja na nekoliko kanala, fokus im je bio na online prodaji, gdje su postigli impozantan rast. Još od 2006. godine, kaže direktorica, njihove online trgovine su u funkciji i svake godine bilježe dvocifren rast, a pandemija je doprinijela bržem razvoju i uduplala promete u odnosu na prethodnu godinu.

Nije realno očekivati da se ti trendovi nastave u momentu stabilizacije epidemiološke situacije, otvaranja trgovina i povratku na klasičnu kupovinu, ali je kod kupaca promijenila način razmišljanja o online kupovini, razbila predrasude i ohrabrila ih na taj potez što će u budućnosti donijeti mnogostruke benefite”, kazala je Aziraj.

Prvom polovinom ove godine, dodala je, zadovoljni su. Uspjeli su se reorganizovati i vratiti na postavke koje zahtijeva njihov biznis model. Iako se i dalje svakodnevno suočavaju sa određenim izazovima, Aziraj kaže kako ih uspješno rješavaju, rastu u prihodima, pozitivno posluju i imaju stabilnu situaciju i čvrstu poziciju na tržištu.

Studio Moderna sa svojim brendovima Dormeo, Delimano, Rovus, Topshop, Walkmaxx i Wellneo uvijek teži ka nečemu novom i kreiranju dodatnih vrijednosti za naše kupce. Intenzivno radimo na kreiranju novih proizvoda, usluga i uzimamo učešće u društveno korisnim projektima. Trenutno ne mogu javno govoriti o novim projektima, ali sigurna sam da ćete uskoro primjetiti dosta noviteta koje ćemo kao kompanija plasirati na tržište”, najavila je Aziraj.

Dosadašnji uspjeh, kaže, postigli su zahvaljujući timskom duhu i odnosu prema klijentima. Studio Moderna svoj biznis zasniva na omnikanalnom pristupu, što u praksi podrazumijeva da koriste različite kanale prodaje, kako bi njihovi kupci imali lak pristup do proizvoda, ali i da imaju potpuni ugođaj prilikom kupovine.

Radimo na lojalnosti naših kupaca, pratimo njihove navike kupovine i prilagođavamo se njihovim potrebama. U prodaji je kupac centar svijeta, a kada još imate priliku da upoznate svog kupca onda je to zaista prilika za razvoj biznisa u svim pogledima. Svoje kupce slušamo i promtno reagujemo kako u smjeru razvoja novih proizvoda koji su u skladu sa novim trendovima, tako i u smjeru načina komunikacije i usluga koje pružamo. Komunikaciju s kupcima vršimo putem svih dostupnih komunikacijskih sredstava i vjerujem da smo raritet na tržištu”, poručuje Aziraj.

Dalji planovi ove kompanije usmjereni su ka rastu i razvoju, što podrazumijeva, najavila je, da će imati potrebu i za zapošljavanjem. Planiraju i nastavak razvoja maloprodajne mreže, što će dovesti do otvaranja novih radnih mjesta.

Piše: Minela Pamuk