Tema u fokusu

Establish d.o.o. Sarajevo – ERP rješenje Forspace plasirano i na eksterno tržište


Kompanija Establish d.o.o. Sarajevo, koja u svojoj ponudi ima širok spektar usluga i rješenja u domenu IT tehnologija, kao i računovodstvenih usluga, još jednom je pokazala da svoje korporativne vrijednosti zadržava i kada se nađe u situacijama, kakva je pandemija COVID-19.

Osim što je inicirala kampanju „Besplatno računovodstvo“ za 100 mikro kompanija u BiH na period od godinu dana, kompanija Establish će u narednom periodu okončati bitan projekat, koji donosi potpuno novo rješenje u segmentu računovodstvene funkcije i administracije poslovanja srednjih preduzeća.

Također, kompanija je početkom 2021. plasirala svoje vlastito ERP rješenje i na eksterno tržište, s obzirom da je prethodnih godina softver uspješno korišten u svim kompanijama ASA i Prevent grupacije.

Riječ je o ERP softveru pod nazivom Forspace, koji je već dugi niz godina korišten i razvijan u različitim industrijama, u sklopu ASA i Prevent grupacije.

Prema riječima Esade Karović, direktorice Establish, plasiranje Forspace-a na eksterno tržište, kompanijama koje nisu članice grupacije, već je aktivno na bh. tržištu, a uskoro i u zemljama regiona.

Uspješno smo godinama unazad centralno upravljali procesima unutar Grupacije preslikavanjem realnih procesa u digitalne i prilagođavali iste specifičnostima različitih kompanija. Svoja ekspertska znanja i razvijeni ERP softver smo od 2021. godine odlučili ponuditi i tržištu. Prioritetnom do kraja 2021. godine usmjereni smo na implementaciju poslovnog softvera – Forspace na bh. tržište, a uskoro će Forspace pronaći primjenu i u susjednim državama, na čemu već radimo“, istakla je Karović.

Predstavite ukratko kompaniju Establish d.o.o. Sarajevo?

Establish d.o.o. je osnovana 2000. godine, kao dio ASA Grupacije, koja u svojoj ponudi ima širok spektar usluga i rješenja u domenu informacionih tehnologija. Bavi se razvojem softverskih rješenja koja su podrška svim oblicima poslovanja u oblasti prodaje, administracije, finansija, marketinga i proizvodnje.

Danas, kompanija Establish broji 83 zaposlenika, a ovaj broj iz godine u godinu raste. Pored IT funkcije, Establish pruža finansijsko-računovodstvene usluge za sve oblike i veličine preduzeća. Prateći trendove i standarde u oblasti informacionih tehnologija i razvoja softvera, implementiramo provjereno uspješna tehnološka rješenja i razvijamo pouzdana vlastita rješenja, skrojena prema specifičnim potrebama svakog klijenta.

Šta u poslovnom smislu za kompaniju Establish d.o.o. donosi 2021. godina?

Kako sam Vam već spomenula, u 2021. godini Establish d.o.o. je na zadovoljstvo mnogih ponudio ERP poslovni softver Forcespace eksternom tržištu i plan je da do kraja uspješno realizujemo započete projekte i implementaciju na bh. tržištu, te da isti uskoro primjenu pronađe i u zemljama regiona. Posebno želim istaći da u narednom periodu ćemo okončati jedan veoma važan projekat na kojem radimo, a koji će sigurno donijeti nešto potpuno novo u segmentu administracije poslovanja kod malih i srednjih preduzeća u profesiji računovodstvene funkcije i vođenja poslovnih knjiga kompanija. Projekat se oslanja na automatizaciju poreskog sistema i evidentiranja putem našeg softvera, kao i kombinatorike poreskih rješenja integrisanih u softveru i prilagođenih pojedinačnoj državi. Očekujemo veliki iskorak u ovom segmentu u cijeloj regiji.

Establish d.o.o. se nalazi na rang-listi „100 najvećih u BiH“ Poslovnih novina u oblasti softverske industrije. Možete li otkriti koji je Vaš recept za uspjeh?

Svako poslovanje, između ostalih segmenata bitnih za održivost i razvoj, u pozadini mora pratiti kvalitetna IT podrška i finansijsko-računovodstvena funkcija. U našem spektru usluga oslanjamo se i podrška smo industrijama kojima naši klijenti pripadaju, poput modne i tekstilne industrije, industrije automotiva, namještaja, metalnih i plastičnih komponenti, zaštitne odjeće, zatim nautičkog sektora, proizvodnje medicinskih sredstava, te iz oblasti zdravstvenih usluga, usluga finansijskog konsaltinga, veleprodaje i maloprodaje i dr.

Dugogodišnja saradnja, te korektni i zdravi poslovni odnosi sa partnerima uvijek donose nove pozitivne poslovne priče. Progresija našeg poslovanja iz godine u godinu prepoznata je i od strane našeg partnera „Poslovne novine“, koji nam je pružio priliku da nastupimo i u jednom ovakvom projektu.

Smatram da se uspjeh upravo krije iza našeg slogana „Mi ne radimo za Vas, mi radimo sa Vama“, jer nastojimo kroz svoje poslovanje biti istinski partneri našim klijentima.

Poznati ste po tom sloganu. Recite koji su Vaši prioriteti u poslovanju?

Suštinski slogan predstavlja svakodnevnu vodilju uposlenika naše kompanije u radu sa našim klijentima. Kvalitet usluge i zadovoljstvo klijenata našim uslugama i proizvodima je prioritet u našem poslovanju. Digitalizacijom poslovnih procesa uz naš ERP softver Forspace, želimo omogućiti da klijenti efikasnije vode svoje kompanije, te kontinuirano prate, planiraju i kontrolišu poslovne aktivnosti u svakom momentu, i tako preventivno djeluju i sprečavaju greške koje bi dovele do komplikacija u poslovanju. Sve to u cilju donošenja pravovremenih i kvalitetnih odluka i ostvarivanja što boljih poslovnih rezultata. Implementacijom softvera troškovi poslovanja znatno su reducirani jer se digitalizacijom poslovnih procesa za izvršavanje svih poslovnih aktivnosti utroši znatno manje vremena, a predviđeni resursi alociraju na druga poslovna polja. Naša poslovna strategija je usmjerena ka tome da radimo zajedno sa našim klijentima kao partnerima i fokusiramo se na timski rad, nudeći klijentima cjelovitu podršku, od savjeta do rješenja. Krajnji cilj je da klijentu ponudimo više od usluge. Naše opredjeljenje je pronalazak i implementacija rješenja za naše klijente i partnere, i to rješenja koja stvaraju potrebnu vrijednost za klijente i obuhvataju njihov poslovni razvoj.

Svoje korporativne vrijednosti zadržavate i kada se nađe u nemilim situacijama, kakva je i pandemija koronavirusa?

Establish bilježi intenzivan rast u zadnjih šest godina poslovanja kroz uvođenje novih usluga i implementacijom novih rješenja i projekata. Što se tiče 2021. godine, svakako je pandemija COVID-a 19 odigrala svoju ulogu, ali samo u jednom segmentu, dok, s druge strane, obzirom da su informacione tehnologije naša specijalnost, svakako smo u ovoj situaciji nastojali stvoriti nova rješenja i pogodnosti za naše sadašnje i buduće klijente, sa kojima smo krenuli u implementaciju početkom godine. Sigurno da je pandemija koronavirusa uticala na sve industrije kao i na partnere, kojima smo mi kao kompanija bitna podrška, bilo da govorimo o finansijskom ili IT aspektu poslovanja. Kroz svoje poslovanje pokazali smo apsolutno razumijevanje stanja u kojem su se našli, a sve u cilju solidarnog pristupa, podrške i očuvanja poslovanja naših partnera. Ipak, samo stabilan partner može osigurati stabilnost i naše kompanije, koja predstavlja jednu stranu zdravog partnerskog odnosa.

Pozitivne efekte pandemije bilježite i kroz implementaciju novih rješenja i projekata?

Da, pozitivne efekte pandemije, ukoliko se to može tako reći, smo zabilježili u nastajanju novih ideja i razvoja rješenja na kojima smo intenzivno radili tokom 2020., a koje u 2021. godini implementiramo. Sva rješenja su produkt inovativnosti našeg tima, spojenog znanjem, kreativnošću i timskim radom različitih profesija na jednom mjestu. Sa takvom formulom, pozitivni rezultati su neizbježni. Sve su to ideje koje smo ocijenili potencijalima u budućnosti i pravcima razvoja tehnologija u svijetu, primjenom vještačke inteligencije u procesima poslovanja.

Primjer ste društveno odgovorne kompanije, što svjedoči i kampanja Besplatno računovodstvo, koju ste plasirali početkom 2021. ?

Korporativna filantropija je izuzetno važan segment u poslovanju naše kompanije i Grupacije općenito. Svjesni izazova sa kojima se suočavaju mala i srednja preduzeća u poslovanju uzrokovanim pandemijom koronavirusa, u Establish-u smo pokrenuli inicijativu dodjele besplatnih računovodstvenih usluga za 100 mikro kompanija na period od godinu dana. Projekat doprinosi unapređenju preduzetničke kulture u BiH, jer mikro kompanijama i obrtima obezbjeđuje platformu za profesionalne poslovne procese i prelazak na digitalno poslovanje. Digitalizacijom njihovih procesa uz FORSPACE-ov ERP program, želimo omogućiti da efikasnije vode svoja preduzeća, te kontinuirano prate, planiraju i kontrolišu poslovne aktivnosti u svakom momentu i s tim u vezi, preventivno spriječe greške koje bi dovele do komplikacija. Sve to, u cilju donošenja pravovremenih i kvalitetnih odluka i ostvarivanja što boljih poslovnih rezultata. 

Piše: Irena Vasić Dobrić