Tema u fokusu

Otvaranje još pet maloprodajnih objekata Konzuma do kraja 2021.


Trgovački lanac Konzum d.o.o. Sarajevo, koji u Bosni i Hercegovini uspješno posluje više od 15 godina, pokazao je da predstavlja mjerilo za kvalitet i profesionalnost u svim segmentima poslovanja, pa tako i u vrijeme pandemije COVID-19.

Jedan od prioriteta menadžmenta Konzuma u prethodnom periodu bio je intenzivno širenje mreže prodavnica i renoviranje značajanog dijela maloprodajne mreže, te unapređenje internih procesa i jačanje poslovnog sistema.

Također, nastojali su pružiti podršku i društvenoj zajednici, kroz zastupljenost domaćih proizvoda na policama i povećanje otkupa domaćeg voća i povrća kako bi pomogli, posebno male firme, kojima je zbog pandemije bio upitan dalji nastavak poslovanja.

Sa Imširović Nihadom, predsjednikom Uprave trgovačkog lanca Konzum d.o.o. Sarajevo, razgovarali smo o uticaju pandemije COVID-19 na njihovo poslovanje, aktuelnim investicijama i projektima, poslovnim planovima za 2021.

U kolikoj mjeri je pandemija COVID-19 uticala na poslovanje Konzuma u 2020. i u prvih šest mjeseci 2021.?

“Pandemija je uticala i značajno izmijenila kretanja u svim sferama poslovanja pa tako i u retail sektoru. Susretali smo se svakodnevno sa novim izazovima, kao što znate, u prvim danima pandemije je to bila ogromna potražnja koja je dovela do potpune nestašice jednog dijela asortimana, zatim su uslijedili izazovi sa uvozom robe, ograničenjem promjene maloprodajnih cijena što je bilo neophodno zbog značajnog rasta nabavnih cijena te zatvaranjem granica kao i novim režimom rada u prodavnicama uz stroge mjere lične zaštite. Cjelokupna situacija uticala je na promjenu kupovnih navika i dinamiku obavljanja kupovine. Ako govorimo o finansijskim rezultatima, mogu reći da smo u prvoj godini pandemije zabilježili pad kao i svi trgovci, a koji smo vremenom uspjeli ublažiti uz ogromne napore svih zaposlenika i sretan sam da smo godinu završili bolje nego što smo očekivali. U 2021. godinu smo ušli dosta spremniji, svjesni situacije i svih okolnosti, te mnogo bolje upravljamo procesima i prilagođavamo se tržištu. Vjerujem da će ova godina biti po svim parametrima bolja u odnosu na prošlu i da smo najteži period pandemije ostavili iza sebe.”

Konzum godinama drži prvo mjesto na rang-listi „100 najvećih u BiH“ Poslovnih novina u oblasti trgovine hranom, pićima i duhanskim proizvodima. Kako ste postigli taj uspjeh?

“Velika je čast biti u grupi najrespektabilnijih kompanija, a posebno biti vodeća kompanija u oblasti svog djelovanja. Vjerujem da niti jedan uspjeh ne dolazi preko noći, pa je tako iza onoga što Konzum danas predstavlja dugogodišnji planski proces razvoja. U zadnje tri godine koliko sam ja na čelu kompanije, nastojali smo u skladu sa postojećim tržišnim potencijalima u okolnostima koje su nas pratile, postići što bolji kvalitet ključnih aspekata poslovanja, ponuditi kupcima adekvatan asortiman sa prihvatljivim cijenama, osigurati dobru uslugu, investirati u širenje maloprodajne mreže na dostupnim i atraktivnim lokacijama, te dodatno ojačati partnerske odnose sa dobavljačima i poslovnim partnerima. Veći dio ciljeva koje smo postavili smo uspjeli ispuniti i na tome mogu zahvaliti predanom radu i angažmanu naših zaposlenika, koji su naša najveća snaga.”

Predstavite ukratko Konzum d.o.o. za naše čitaoce?

“Kao što većina vaših čitalaca vjerovatno zna, Konzum je maloprodajni lanac koji u BiH uspješno posluje više od 15 godina. Trenutno naša mreža broji više od 170 prodajnih objekata uz kontinuirano širenje mreže, koje smo većim dijelom usmjerili na područja gdje Konzum nije bio prisutan poput Goražda, Nevesinja, Velike Kladuše i slično, te jačanja naše pozicije u gradovima gdje već poslujemo dugi niz godina. Kada je riječ o asortimanu, nastojimo osigurati dostupnost kvalitetnih i povoljnih proizvoda potrebnih većini domaćinstava, te u asortimanu imamo više od 35.000 različitih proizvoda. Posebnu pažnju pridajemo asortimanu svakodnevno svježih namirnica – voća, povrća, mesa, zatim pekarskih, mliječnih i delikatesnih proizvoda. U saradnji sa većinom domaćim dobavljačima razvijamo proizvode naših trgovačkih marki, koje kupci rado biraju na našim policama zbog provjerenog kvaliteta i svakako povoljnih cijena. Nastojimo kupcima osigurati što bolju uslugu o čemu se brine više od 2.000 zaposlenika u našim prodavnicama. Zajedno sa zaposlenicima u upravi i logistici, Konzumova velika porodica ukupno broji gotovo 2.200 zaposlenika.”

Da li ste uspjeli realizovati sve planirane projekte i investicije u 2020?

“U skladu sa prethodno planiranim, u 2020. godini smo uprkos pandemiji uspjeli otvoriti 12 novih prodavnica i renovirati značajan dio maloprodajne mreže, te raditi na unapređenju internih procesa i jačanju poslovnog sistema. Shodno postojećoj situaciji i širenju pandemije, nastojali smo pružiti podršku društvenoj zajednici u skladu sa našim mogućnostima i vrsti branše u kojoj poslujemo, te smo tokom 2020. intenzivno radili na povećanju zastupljenosti domaćih proizvoda na policama, a posebno smo povećali otkup domaćeg voća i povrća, te smo u sklopu te inicijative pokrenuli kampanju „Kupujmo domaće jer domaće se voli jače“. Zajednički interes nam je pomoći domaće proizvođače, posebno male firme, kojima je zbog pandemije bio upitan dalji nastavak poslovanja, samim tim i radna mjesta zaposlenika i izdržavanje njihovih porodica.”

Da li u 2021. godini planirate ponuditi  neku novu vrstu usluga na tržištu?

“I u 2021. nastavljamo dalje investirati u širenje maloprodajne mreže i mogu reći da smo do sada otvorili 7 novih prodajnih objekata, a još 5 nas očekuje do kraja godine, a uporedo i dalje radimo na renoviranju i preuređenju postojećih objekata. Nastojimo kupcima što je više moguće olakšati kupovinu, te smo nedavno sklopili ekskluzivni ugovor sa međunarodnom komanijom Glovo, koja robu sa naših polica dostavlja kupcima na kućni prag za manje od 45 minuta. Uporedo aktivno radimo na unapređenju naše internet prodaje koja predstavlja značajan benefit posebno u periodu pandemije. Početkom godine smo kupce nagradili vrijednim nagradama putem naše velike nacionalne nagradne igre, a pred početak nove školske godine započeo je veliki dječiji loyalty program Morsovci, koji će vjerujemo zabaviti naše mališane jednako uspješno kao prethodnih godina Zdravoljupci koje su djeca toliko voljela. Radimo na više polja uporedo, usmjereni smo na različite vrste projekata, i vjerujemo da malim koracima možemo napraviti značajne pomake.”

Šta u poslovnom smislu donosi  2021. godina, kakva su Vaša očekivanja, kao i daljnji planovi razvoja?

“Konzum nastavlja svoju misiju kao i do sada. Naš tim je spreman za sve izazove, uvjerili smo se kroz dosadašnje poslovno iskustvo da nas okolnosti mogu djelimično ugroziti, ali da u konačnici upornim i vrijednim radom istrajemo i vratimo se još jači i bolji. Lično gledam sa optimizmom na period koji je pred nama i vjerujem da će Konzum ovu godinu završiti sa više nego dobrim rezultatima i sa još respektabilnijom pozicijom na tržištu. Ostajemo okrenuti na prvom mjestu našim kupcima kao što je to bilo i do sada, te ćemo nastojati da u što većoj mjeri ispunimo njihova očekivanja.”

Piše: Irena Vasić-Dobrić