Tema u fokusu

Fetahović: Pandemija će promjeniti svijest poslodavaca kada su u pitanju poslovi ugovaranje osiguranja


Prvo brokersko društvo u osiguranju u Bosni i Hercegovini, kompanija VIPOX d.o.o. Sarajevo u ovim kriznim vremenima prouzrokovanim pandemijom COVID-19 prioritetno želi zadržati stabilnost i likvidnost, te nastaviti smjerom sigurnog i održivog poslovanja.

Ujedno, žele i dodatno ojačati tim novim zaposlenicima i očekuju porast prihoda od cca. 16% u 2022. godini.

VIPOX d.o.o. je ekskluzivni zastupnik Aon Corporation za BiH već 15 godina i koristeći najnovije svjetske trendove, pruža nove mogućnosti za sve usluge koje nude svojim klijentima u oblasti brokerskih poslova u osiguranju i upravljanju rizicima.

Prema riječima Denisa Fetahovića, direktora VIPOX d.o.o. Sarajevo, djeluju na cijeloj teritoriji BiH i pružaju usluge u oba entiteta.

U proteklih 15 godina rada naša firma je posredovala u više od 25 miliona KM premije osiguranja, te ima rješenih preko 1000 odštetnih zahtjeva. Trenutno se na godišnjem nivou posredstvom naše firme ugovori više od 5 miliona KM premije osiguranja za različite industrije i vidove osiguranja“, naglasio je Fetahović.

I u 2021. godini ostvarili ste izvanredne poslovne rezultate. Možete li reći nešto o tome?

“Firma Vipox će i tekuću 2021. godinu zavšiti uspješno sa većim rastom od planiranog i predviđenog.

Očekivanja za 2021. godinu jeste da bi prihod od prodaje mogao biti za 20-22% veći, dok bi se neto marža mogla kretati na nivou 28-30% od godišnjeg prihoda od prodaje.

U načelu očekujemo dobre poslovne rezultate za 2021. godinu, a u narednoj godini i godinama koje slijede želimo postići siguran i stabilan rast poslovanja po svim ključnim finansijskim parametrima, te dodatno proširiti tim uposlenika i zadržati likvidnost i solventnost na najvišem nivou.

Želio bih se također kratko osvrnuti i na jaku kapitalnu osnovu, jer Vipox ima upisan i uplaćen kapital u iznosu od 150.000,00 EUR. Smatram da je to jedan od bitnih finansijskih pokazatelja koji ukazuje na ozbiljnu strategiju postavljenu od strane vlasnika društva, što ujedno našu firmu čini dugoročno sigurnim i stabilnim partnerom.”

I u proteklih 15 godina VIPOX d.o.o. je bilježio samo poslovni rast. Šta je Vaša najveća komparativna prednost?

“VIPOX brokersko društvo u osiguranju d.o.o. registrirano je 12.01.2006. godine za djelatnost brokerskih poslova u osiguranju i reosiguranju, a danas djeluje na cijeloj teritoriji BiH i pruža usluge u oba entiteta.

VIPOX je 01.12.2006. godine potpisao ekskluzivni korespondentni ugovor sa Aon Corporation, te je tako postao dio Aon-ove globalne mreže, odnosno Aon Exclusive Correspondent Partner za BiH..

Naša najveća komparativna prednost je fantastičan tim koji čine usko specijalizirani i kreativni profesionalci. VIPOX danas ima 6 stalno zaposlenih profesionalaca i saradnju sa externim partnerima iz različitih oblasti (advokati, pravnici, procjenitelji i vještaci iz raznih struka i sl.).

Posjedujemo veliko iskustvo, a kad saberemo godine iskustva naših uposlenika iz branše osiguranja to čini više od 60 godina kvalitetnog iskustva, pripremljenih i realiziranih različitih kompleksnih projekata osiguranja.”

Koliko u svom portfelju imate klijenata u BiH?

“Trenutno u našem portfelju imamo preko 150 klijenta, pravnih lica. Povjerenje su nam ukazale mnoge kompanije i korporacije, gdje su neke od njih vodeće na tržištu BiH iz branši: distribucije goriva i maziva, IT industrije, građevine, prehrambene industrije, farmaceutske industrije, drvne industrije, metalne industrije, proizvodnja piva i sokova, maloprodaja i veleprodaja, logistika i transport itd.. Također u našem portfelju su i neke od vodećih komercijalnih Banaka i mikrokreditnih društava.”

Recite nešto više o vrstama usluga koje pružate klijentima?

“Registrirani smo za obavljanje poslova posredovanja u svim vrstama životnih i neživotnih osiguranja. Usluge koje pruža naša firma iz domena osiguranja su: analiza postojećeg stanja osiguranja (audit aktivnih polica), GAP analiza, prijedlog i priprema prilagođenih programa osiguranja po segmentima osiguranja, provedba tendera za osiguranje, analiza ponuda osiguravajućih društava i neovisno stružno mišljenje brokera, benchmarking lokalnog tržišta osiguranja i sl..

Osim ovog tzv. prodajnog postupka (postupka procjene i ocjene rizika i ugovaranja osiguranja) i procedure, za nas i klijente vrlo je bitan tzv. postprodajni dio (paket usluga nakon ugovaranja osiguranja), gdje našim klijentim pružamo punu podršku kod prijave i rješavanja odštetnih zahtjeva, administriranja postojećih polica u smislu dopuna/korekcija i sl.. Također, pripremamo razne tzv. vertikalne i horizontalne analize i izvještaje po zaključenim policama osiguranja. Za klijente također kreiramo tzv. „Tailor made“ police osiguranja tj. posebno skrojene police osiguranja za potrebe naših klijenata.”

Pomenuli ste da pružate usluge procjene rizika, kako bi ste klijentima pružili još kvalitetniju i kompletniju uslugu, te usluge reosiguranja?

“Upravo tako. Ono što bi posebno izdvojio, a što je vrlo interesantna i jedinstvena usluga koju pruža naša firma, je Procjena i ocjena rizika za potrebe ugovaranja osiguranja i usluge pribave reosiguravajućeg pokrića na inostranim tržištima.

Procjena i ocjena rizika u našoj branši je više poznata kao Risk Survey, a rezultat toga je Izvještaj o rizicima (Underwtiring report). Procjenu i ocjenu rizika na lokaciji klijenta radimo u skladu sa najvišim standardima osigurateljne struke i Risk Menadžmenta (upravljanju rizicima iz osnova osiguranja), a prema unaprijed definiranom setu pitanja i upitnika.Procjena rizika daje stvarnu sliku i pregled rizika kojima su firme najviše izložene u svom poslovanju. Čitavim ovim procesom, našim klijentima osiguravamo optimizaciju odnosa osiguravajućeg pokrića i premije osiguranja.

Kad je u pitanju reosiguranje, posredstvom naših partnera iz Aon mreže u mogućnosti smo izaći na ino tržište osiguranja/reosiguranja, te direktno od određenih vodećih renomiranih društava pribaviti reosiguravajuće pokriće za određene specifične vrste osiguranja, koje lokalni osiguravatelji nisu u mogućnosti ponuditi ili pribaviti.

U posljednje dvije godine vrlo često imamo upite od strane postojećih i novih klijenata za razne vidove osiguranja: Odgovornosti za proizvod, Profesionalna odgovornost, Cyber osiguranje, D&O i slično. To je pretežno zastupljeno u branšama koje izvoze svoje proizvode ili usluge na druga razvijena tržišta Evrope ili USA, te im partneri u ugovornom odnosu zahtjevaju ova pokrića. U takvim slučajevima naš tim može reagirati vrlo brzo, koncipirati program osiguranja, definirati sve bitne stavke, te krenuti u proceduru pribave kvotacije reosiguranja.”

Koje inovativnosti u poslovanju su vam pomogle da prebrodite krizu izazvanu pandemijom COVID-19?

“Obzirom da smo prilično modernizirana firma, koja koristi najmodernije aplikacije i softvere koji su ključni u procesu pružanja naše usluge, kvalitet naše usluge ni u jednom momentu nije pao, već smo naprotiv biti na raspolaganju klijentima 24/7, što je najbitnije pogotovo u trenucima kriznog stanja.

Zanimljivo je da smo imali dosta pitanja da li je COVID- 19 pokriven u nekim polisama osiguranja u kontekstu zaštite biznisa, te nam se činilo da su svi u jednom momentu počeli čitati police osiguranja, pitati za nova pokrića i rizike koji ih nisu ranije zanimala itd.. Pandemija će zasigurno promjeniti svijest mnogih poslodavaca, te će uticati i na njihovu percepciju kada su u pitanju poslovi ugovaranja osiguranja.”

Koji su osnovni principi kojim se rukovodite u svom poslovanju?

“Budući da je primarni zadatak naše firme izgraditi i zadržati povjerenje klijenata, tom procesu pristupamo vrlo profesionalno i odgovorno, te se držimo slijedećih principa: posvećenost klijentu, brzina rada i maksimalna fleksibilnost; visok nivo stručnosti i praktičnog iskustva; poslovna izvrsnost kao koncept upravljanja; poslovanje u duhu win-win koncepta i uz to glavni moto je „can do & must do“.

Ljudi vole raditi s nama, jer osjete da cijenimo njihovo vrijeme i njihove projekte, a naš uspjeh u velikoj mjeri počiva na odnosu koji uspijevamo izgraditi sa klijentima.

U ovim složenim i vrlo nepredvidivim vremenima, važno je imati stručnog partnera za osiguranje u kojeg se možete potpuno pouzdati. Detaljna analiza, te stručna i objektivna procjena i ocjena rizika kojima su klijenti u poslovanju izloženi, rezultira kvalitetnijom policom osiguranja.”

Četiri godine zaredom ste bonitetno pouzdana kompanija. Kako to uspijevate?

“Mišljenja sam da je ključ uspjeha upravo u znanju, organiziranosti, tehnlogijama koje koristimo i iskustvu koje svi skupa posjedujemo. Također, izuzetno je bitno ići u korak sa novim trendovima, predlagati klijentima, a i osiguravateljima bolja i fleksibilnija rješenja.

VIPOX je firma koja se zalaže za edukaciju kadrova iz različitih oblasti i vještina. Također, kao dio Aon-ove mreže imamo mogućnost da prisustvujemo seminarima na razne teme. Osim edukacije naših zaposlenika, mi smo morali educirati i klijente i tržište. Na neki način to traje i danas, iako je danas puno jasnije da mi kao posrednici ne povećavamo cijenu usluge, već pružamo dodanu vrijednost i to zahvaljujući našem predanom i temeljitom radu.”

Koje investicije planirate uskoro realizovati ili započeti u 2022. godini?

“Ukoliko budu odgovarale poslovne prilike, moguće su određene akvizicije određenih manjih subjekata u cilju širenja poslovne mreže.

U narednoj 2022. godini imamo u planu značajnu investiciju u poslovni prostor, kako bi isti prilagodili našem biznisu i vremenu koje dolazi. Želimo napraviti moderniji ambijent, gdje će se naši uposlenici, a i klijenti/partneri osjećati kao kod kuće.

Kakvi su Vaši planovi i očekivanja u narednom periodu?

U vremenima koje predstoje, mišljenja sam da će na tržištu osiguranja, brokerska društva imati jedan bitan zadatak i funkciju, te da će doći vrijeme kada će klijenti sami tražiti profesionalca za osiguranje tj. Brokera osiguranja, koji će preuzeti odgovornost za organizaciju i rukovođenje procesima osiguranja i upravljanja rizicima.

U tom kontekstu pretpostavljam da će se otvoriti i neke nove tržišne niše, novi proizvodi koje kao broker želimo kreirati zajedno sa osiguravajućim društvima, a krajnji cilj je da svim našim klijentima ponudimo optimizirana i inovativna rješenja, te napravimo uštede u vremenu i novcu.”

Piše: Irena Vasić Dobrić