Priče bonitetno pouzdanih

MonetizeAd iz Sarajeva: Nužno kvalitetnije online biznis okruženje u BiH


Bosna i Hercegovina kao država treba učiniti mnogo toga, pogotovo kada je u pitanju zakonsko uređenje koje se odnosi na digitalni marketing, kako bi domaće kompanije iz ove oblasti mogle biti konkurentnije na globalnom tržištu.

MonetizeAd je vodeća agencija za digitalni marketing u BiH, s rapidno rastućim regionalnim i globalnim prisustvom, a upravo su inovativnost i mladi bile povod začetka kompanije.

Industrija kojom se ova kompanija bavi je jedna od novijih industrija kada je u pitanju internet i marketing, a većinom u njoj trenutno dominiraju mladi inovativni i kreativni ljudi.

Pored korištenja klasičnih platformi za oglašavanje i društvenih mreža, razni inovativni formati reklamiranja iz dana u dan se ističu i razvijaju u digitalnom marketingu.

Inovativnost i kreativnost su bile pokretač tih ideja i danas su presudne u daljem razvoju i uspjehu. Sama industrija ‘iskače’ iz okvira klasičnog marketinga i krasi je upravo taj slobodni pristup gdje kreativnost i razmišljanje van okvira standardnog dovodi do uspjeha. Iako kod nas u modelima klasičnog marketinga nije još uvijek zastupljeno korištenje svih načina oglašavanja koji se koriste širom svijeta, još je manja zastupljenost performance marketinga”, pojašnjava Ajdin Brković, direktor MonetizeAd.

Performance marketing odgovornost upravo stavlja u ruke “kreativaca” i “media buyera” koji bivaju odgovorni za distribuiranje i pravljenje reklamnog sadržaja kojima se određeni proizvodi ili usluge reklamiraju.

Performance marketing kao što i sam naziv kaže ima jasne pokazatelje uspjeha o kojima na kraju naravno ovisi i profit kompanije. Marketing u tom slučaju dobija jasnu i preciznu kvalitativnu i kvantitativnu vrijednost, a kada je u pitanju MonetizeAd i digitalni marketing te vrijednosti se prate u “real-timeu”, što je velika prednost.

Naši timovi koji se bave media buyingom i kreativni timovi tako imaju priliku da učinak svoje kreativnosti i inovativnosti odmah vide kroz statistiku. Takva dinamična radna atmosfera zahtijeva mlad kadar, koji uz prethodno istaknute vrijednosti ima veliku želju za učenjem, i nije stavljen u okvire nekog prethodno stečenog znanja i iskustva”, kaže Brković u razgovoru za Poslovne novine.

Zadovoljstvo uposlenika kao ključ uspjeha

MonetizeAd poduzima niz koraka kako bi uposlenici bili zadovoljni, a samim tim i produktivni. Često organizuju porodične događaje, posjeduju game room, a uposlenicima su dostupne i mnoge druge pogodnosti.

Naša filozofija se svodi na to, da najbolji radnik, ukoliko je nezadovoljan svojim okruženjem i atmosferom koja vlada na radnom mjestu nikada nije u stanju dostići svoj puni potencijal. Štaviše, vremenom njegova želja za radom opada što i doprinosi lošim rezultatima. Nasuprot tome, zadovoljan radnik s pozitivnim okruženjem je konstantno u potrazi za novim znanjima i voljan je poboljšavati sebe kako bi doprinio boljitku kolektiva”, ističe Brković.

Shodno tome, uposlenicima su obezbijedili game lounge, vanjski objekat (Lounge) i aplikaciju na kojoj mogu naručivati proizvode u kuhinji sa širokom ponudom.

U susret nam trenutno dolazi zajednička proslava nove godine, kao i paketići, čemu se iznimno radujemo uzimajući u obzir da nam je koronavirus ove godine poremetio sve planove za grupna okupljanja“, kaže Brković.

Nepostojanje fizičkih prepreka kao najveća prednost digitalnog marketinga

Prednosti digitalnog marketinga kao i svih drugih online industrija su te što pružaju jednaku priliku bez obzira iz kojeg dijela svijeta dolazite. Mogućnosti su iste za sve, a samo znanjem i konstantnim radom moguće je napredovati bez ograničenja.

Kao najveću prednost bih istakao nepostojanje fizičkih prepreka u poslovanju. Radnike možete tražiti i upošljavati po čitavom svijetu, i sva tržišta su vam otvorena ukoliko imate želje i mogućnosti da njima pristupite sa vašom uslugom ili proizvodom”, rekao je Brković.

Govorio je o izazovima koje donosi digitalni marketing.

Izazovi se ogledaju u tome što je online = globalno, tako da morate biti stalno u kontaktu sa partnerima i pratiti najnovije trendove, jer konkurencija nikada ne spava i trendovi kao i tehnička rješenja se moraju pratiti u satima, jer nekad dan razlike između vas i konkurencije može biti presudan”, ističe direktor MonetizeAd.

Digitalni marketing u našoj državi, najviše trpi u pogledu zakona koji nisu jasno definisani i nisu prilagođeni ovoj vrsti poslovanja u kojem često trpe freelanceri, odnosno pojedinci koji se bave ovim poslom.

BiH još uvijek nema sluha za digitalnu industriju, a čini nam se ni znanja potrebnog da takve ljude zadrži ovdje i omogući im nesmetano djelovanje, o olakšicama da i ne pričamo”, smatra Brković.

Ističe kako su kompanija koja nema klijenata kada je marketing u pitanju, ali svakodnevno dobijaju upite za pružanje marketinških usluga.

Kada je u pitanju bh. tržište većina usluga se odnosi na promovisanje na društvenim mrežama i održavanje prisutnosti na njima. Jako malo biznisa je ozbiljno shvatilo ulogu digitalnog marketinga u poboljšanju poslovanja, tako da i usluge koje traže nisu zahtjevne”, rekao je Brković.

Očekivanje kvalitetnijeg online biznis okruženja u BiH

Smatra kako nije moguće uporediti svjetske brendove s domaćim, u njihovom online prisustvu i ugođaju koji pružaju kupcu na svojim web stranicama, online shopovima ili o samoj količini informacije koje su dostupne na internetu.

Naše tržište je naviklo na ‘brick and mortar’ biznise, koji usluge i proizvode kupcima nude na nekoj fizičkoj lokaciji ili licem u lice. U posljednje vrijeme, pogotovo nakon uvođenja mjera uzrokovanih koronavirusom, sve više biznisa otkriva pogodnosti online poslovanja s kupcima, što je najviše izraženo u modnoj industriji i ugostiteljstvu. Svjedočili smo uspostavljanju i brzom rastu par servisa za dostavu hrane na području čitave BiH, kao i naglom porastu online kupovine u modnoj industriji. Druge industrije će se morati vremenom prilagoditi tome, tako da u budućnosti definitivno možemo očekivati bogatije i kvalitetnije online biznis okruženje u BiH”, izjavio je Brković.

Govoreći o planovima za budućnost, dodao je kako planiraju pokretanje par novih projekata i novih platformi koje će pratiti te projekte.

Proširit ćemo našu platformu za nativno oglašavanje i dodati još jednu platformu, koja će koristiti drugim marketinškim agencijama ili pojedincima da reklamiraju svoje proizvode”, rekao je Brković.

Planiraju i proširiti svoj poslovni prostor u Sarajevu, jer imaju stalnu potrebu za novim uposlenicima.

Na tržište izlazimo i sa jednim projektom koji će biti posebno zanimljiv za gamere, a to je monad games, sa nestrpljenjem ga očekujemo, s obzirom da većina nas strastveno gamea u slobodno vrijeme. U svakom slučaju pred nama je jako puno posla, puno novih poznanstava i izazova kojima se radujemo, jer to je ono što nas pokreće”, zaključio je Brković.

Autor. A.P.