Novosti

Bosch spaja razvojne aktivnosti za univerzalni softver za vozila u jednu jedinicu


Bosch poduzima daljnje strateške korake prema vodećem položaju u budućnosti mobilnosti u kojoj će dominirati softver. Društvo će u budućnosti pod okriljem podružnice ETAS GmbH razvijati i prodavati osnovni softver za vozila, posrednički softver, usluge u oblaku i razvojne alate za univerzalnu primjenu. Ukupno će 2300 stručnjaka iz različitih razvojnih područja društava Bosch i ETAS biti ujedinjeno sredinom 2022. godine. „Razvoj softvera već je dugo osnovna djelatnost društva Bosch. Svake godine ugradimo više od 200 milijuna upravljačkih jedinica s našim softverom u vozila diljem svijeta. S ovim novim ustrojem želimo postati vodeći dobavljač softvera za vozila koji ne ovisi o primjeni”, izjavio je dr. Stefan Hartung, predsjednik poslovnog područja Rješenja za mobilnost društva Robert Bosch GmbH.

Bosch je prije godinu dana utemeljio odjel Cross-Domain Computing Solutions, moćnu jedinicu za softver za vozila za specifične primjene sa specifičnim hardverom za brojne elemente vozila kao što su sustavi pomoći vozaču i infozabave. Sada društvo objedinjuje svoj portfelj softvera za vozila koji ne ovisi o primjeni i oblak u društvu ETAS. Dobivena središnja platforma omogućit će društvu brži i učinkovitiji razvoj softvera za vozila u suradnji s partnerima. „Naša univerzalna softverska osnova ključna je za digitalizaciju modernih, softverski definiranih vozila”, poručuje Stefan Hartung. Bosch će kombinirati svoju univerzalnu softversku platformu sa stručnošću u razvoju inovativnih softverskih funkcija. „Pritom stvaramo jedinstveni prodajni prijedlog (USP) i znatnu konkurentsku prednost za Bosch”, kaže dr. Markus Heyn, član upravnog odbora društva Bosch. U budućnosti će ETAS nuditi ovu univerzalnu platformu i prateće razvojno okružje proizvođačima automobila i ostalim dobavljačima.

Raste važnost softvera za proizvođače automobila

Dosad su se automobili u pravilu isporučivali kao gotovi proizvodi. U budućnosti će se pak softver automobila neprekidno unaprjeđivati i proširivati tijekom cijelog uporabnog vijeka. To će vozačima dati prilagođeno digitalno iskustvo vožnje, kao i činiti osnovu za novi poslovni model za proizvođače. Navedeni razvoj tek počinje. Stručnjaci predviđaju da će za nekoliko godina tržište za softver za vozila vrijediti milijarde. Bosch očekuje dvoznamenkasti godišnji rast do 2030. godine. Preustroj organizacije koji Bosch trenutačno planira za jedinice koje se bave softverom za vozila koji ne ovisi o primjeni pod okriljem podružnice ETAS svjedoči toj transformaciji. „U budućem razvoju operativnih sustava za vozila želimo se još bolje pozicionirati na svjetskom tržištu”, kaže Heyn. „Tim potezom postojećim i novim korisnicima pružamo integriranu, horizontalnu platformu na više domena koja će im omogućiti dostizanje cilja softverski definiranih vozila”, dodaje Christoph Hartung, predsjednik upravnog odbora društva ETAS GmbH. Partnerstvo između Boscha i Microsofta koje je započelo u veljači također će se nastaviti u novoj organizaciji. Cilj je tog partnerstva razviti sveobuhvatnu softversku platformu za besprijekornu povezivost između automobila i oblaka, što će ubrzati i olakšati proizvodnju softvera za vozila tijekom uporabnog vijeka automobila, kao i preuzimanje softvera s oblaka na upravljačke jedinice i računala u vozilima.

Univerzalni i otvoreni portfelj za osnovni i posrednički softver

Bez obzira na to je li riječ o električnom prilagođavanju sjedala, punjenju vozila, aktiviranju zračnog jastuka ili slušanju radija, softver je već sada ključni dio gotovo svake funkcije suvremenih vozila. Sastoji se od različitih slojeva koji se međusobno nadograđuju. Jedan sloj sastoji se od softverskih modula kojima se proizvođači vozila služe kako bi stvorili individualno iskustvo vožnje: od pogonskih sklopova do sustava infozabave i pomoći vozaču. Po tome se marke (katkad uvelike) razlikuju. Nasuprot tomu, drugi slojevi, kao što je osnovni softver za upravljačke jedinice i ono što se zove posrednički softver, proizvođačima ne nude gotovo nikakve mogućnosti za jedinstvene prodajne prijedloge. Spomenute softverske komponente reguliraju osnovne zadatke koje izvršavaju upravljačke jedinice i računala u vozilu, tj. zadatke koje vozač ne primjećuje. Naprimjer, one upravljaju radom procesora i memorijom i određuju kako upravljačke jedinice komuniciraju međusobno ili s oblakom radi razmjene podataka. Jednom kad se razvije, taj se softver može upotrebljavati na gotovo bilo kojem elektroničkom upravljačkom uređaju, bez obzira na to gdje je instaliran u automobilu i bez obzira na model vozila. Taj je ustroj sličan sustavu pametnih telefona, u kojemu se razne aplikacije koriste središnjim operativnim sustavom. „Naš novi ustroj omogućit će nam da još kvalitetnije zadovoljimo zahtjeve tržišta i svojih korisnika. Zajedno s partnerima omogućujemo postojećim i novim korisnicima potpuno nov pristup razvoju softvera za vozila”, kaže Christoph Hartung. U budućnosti će softver otvorenog koda i povezani ekosustavi također igrati sve važniju ulogu. Proizvođači vozila i dobavljači automobilske opreme tako će u budućnosti moći još učinkovitije staviti softver u središte razvoja.

Softver neovisan o primjeni od jednog izvora

Društvo ETAS osnovano je 1994. godine kao podružnica u punom vlasništvu društva Robert Bosch GmbH i zapošljava oko 1500 zaposlenika u 12 država. Dodatnih 800 Boschevih zaposlenika pridružit će im se sredinom 2022. godine. Čak i danas dva društva blisko i uspješno surađuju. Suradnja će se dodatno pojačati u zajedničkoj jedinici. Odgovorni predstavnici zaposlenika trenutačno su uključeni u razrađivanje pojedinosti budućeg izgleda organizacije.