Za povratak legalnog tržišta duhanskih proizvoda nužno je prilagoditi akciznu politiku u BiH

Za povratak legalnog tržišta duhanskih proizvoda nužno je prilagoditi akciznu politiku u BiH

Iako je pandemija COVID-19 uticala na poslovanje BAT-a u BiH, u ovoj kompaniji sa preko 1000 zaposlenih, izuzetno su ponosni što su uspjeli savladati većinu izazova.

Osim što su osigurali sve potrebne preduvjete kako bi se njihovo poslovanje moglo nesmetano nastaviti, zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima, BAT se po prvi put našao na listi bonitetno pouzdanih kompanija u BiH.

Sa Zoranom Višnjićem, direktorom BAT-a u BiH, razgovarali smo o tome koji su prioritetni ciljevi koje na nivou Grupe žele ostvariti, o uspješno realizovanim projektima, ali i problemima s nelegalnim tržištem duhanskih proizvoda u BiH.

Možete li ukratko predstaviti BAT u BiH?

“BAT Grupa preuzela je TDR d.o.o. Sarajevo 2015. godine, te danas zapošljava više od 1.000 ljudi u BiH. Naše su primarne djelatnosti uvoz i prodaja duhanskih proizvoda. Na tržištu BiH smo prisutni i s vlastitim maloprodajnim lancem iNovine, koji je ujedno i najveći maloprodajni lanac kioska u BiH.

BAT u BiH je dio Adria klastera kojeg čine još i Hrvatska, Slovenija, Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Albanija i Kosovo. U sklopu nove organizacije BAT Grupe, Adria klaster je dio regije južna Europa (SEA) sa središtem u Italiji.”

Koji su prioritetni ciljevi koje na razini BAT Grupe želite ostvariti ?

“U središtu svih naših aktivnosti je dugoročna održivost, a u strategiji održivosti (ESG strategija) upravo su i precizno definirani prioriteti, odnosno ciljevi koje na razini BAT Grupe želimo ostvariti do 2030. godine. Prije svega, to podrazumijeva izvrsnost u upravljanju okolišem, uključujući korištenje rješenja za ublažavanje klimatskih promjena i usvajanje načela kružnog gospodarstva; ostvarivanje pozitivnog društvenog uticaja, uključujući poštivanje ljudskih prava, poboljšanje egzistencije uzgajivača duhana i stvaranje sigurnog, raznolikog i inkluzivnog radnog okruženja; osiguravanje robusnog korporativnog upravljanja, uključujući osiguranje da etički standardi nikada nisu ugroženi zbog poslovnih rezultata, kao i da se odgovorno komunicira o proizvodima isključivo odraslim potrošačima.”

Doprinos BAT-a u borbi protiv klimatskih promjena prepoznat je od strane relevantnih svjetskih institucija?

“Da, doprinos BAT-a u borbi protiv klimatskih promjena prepoznat je i od strane Financial Timesa, koji je BAT proglasio jednim od lidera među kompanijama koje daju svoj doprinos u očuvanju okoliša u kojem posluju. Ponosni smo što je i BAT BiH dio ovakve hvalevrijedne globalne priče o boljem sutra za sve svoje sudionike.”

Na koji način ste prebrodili izazove u poslovanju nastale zbog pandemije COVID-19?

“Pandemija je, kao i u svim drugim sektorima, uticala i na naše poslovanje. Ali, ponosni smo što smo uspjeli savladati sve izazove i što smo osigurali sve neophodne preduvjete za nesmetan nastavak poslovanja. Pritom, u središte samog poslovanja stavili smo interese i dobrobit svih naših zaposlenika i dodatno podigli standarde zaštite, kroz uvođenje različitih preventivnih mjera kako bismo spriječili širenje koronavirusa. I u tome smo zajednički i uspjeli, bez otpuštanja radnika.”

 

Među brojnim uspješno realizovanim projektima BAT-a je i onaj namijenjen profesionalnom razvoju mladih u BiH. Možete li reći nešto o tome?

“Jedan od projekata na koje smo zaista ponosni je Meet your mentor, kroz koji mladim ljudima, studentima završnih godina različitih fakulteta, osiguravamo platformu i konkretnu podršku u pripremi za ulazak na tržište rada. Studenti nakon prijave u program imaju priliku razgovarati s našim senior menadžerima, koji ih savjetuju kroz primjer svog karijernog puta i pripremaju za prve razgovore za posao. Kroz razgovor o dosadašnjem obrazovanju i afinitetima, usmjeravaju studente u kojem području je poželjno tražiti posao i slično. Upravo je ovaj program, nekima bilo kvalitetno iskustvo i dobra podloga za zapošljavanje u kompanijama diljem BiH. Vjerujemo kako na taj način dajemo svoj doprinos profesionalnom razvoju mladih i zadržavanju kvalitetne radne snage u BiH, u vremenu kada smo suočeni s njihovim brojnim odlascima u inozemstvo.”

S ozirom da u BiH cvjeta nelegalno tržište duhanskih proizvoda, zbog čega država godišnje gubi cca. milijardu KM, da li prema Vašem mišljenju ima pozitivnih pomaka na tom planu i kakva su Vaša očekivanja?

“Drago nam je što je problematika iznimno visokog udjela crnog tržišta duhanskih proizvoda u BiH, po čemu je naša zemlja u samom vrhu Europe, sve više prepoznata kao jedan od vodećih gospodarskih problema u zemlji. Crno tržište čini štetu državnom proračunu, legalnoj industriji, kako duhanskoj, tako i svim industrijama koje sudjeluju u lancu opskrbe duhanskih proizvoda – distribuciji i maloprodajnim lancima. U tom lancu zaposlen je veliki broj ljudi od kojih velika većina ima mala primanja zbog ugroze poslovanja uzrokovane prodajom duhanskih proizvoda na crno. Trenutno vidimo pozitivne pomake u borbi protiv nelegalne prodaje duhansih proizvoda u BiH, s obzirom da su se zapljene nelegalnih duhanskih proizvoda prošle i ove godine značajno povećale. Uz pojačan rad svih inspekcija i policije, za povratak legalnog tržišta duhanskih proizvoda nužno je prilagoditi akciznu politiku u BiH, koja bi smanjenjem opterećenja na duhanske proizvode, omogućila snižavanje cijena legalnih proizvoda i na taj način povećala njihovu dostupnost građanima, odraslim pušačima.”

Piše: Irena Vasić Dobrić

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.