Priče bonitetno pouzdanih

Represent Communications BiH: Kvalitetna komunikacija je presudna za uspjeh u svakom polju


Pandemija koronavirusa dovela je do promjena u skoro svakoj industriji, ali potrebe za komuniciranjem ostale su konstantne. Iako su mijenjane forme i pravci komunikacije, PR se i ovoga puta pokazao kao neophodan i prilagodljiv. To potvrđuje i uspjeh specijalizovane agencije za komunikacije Represent Communications BiH, koja je dio regionalnog Represent Systema i afilijacija svjetske PR mreže Weber Shandwick.

Sa direktoricom Agencije Enom Maglić razgovarali smo o ostvarenim rezultatima i izazovima koje su prevazišli na putu izgradnje uspješne, efikasne i bonitetno pouzdane kompanije. Slogan “Komunikacija je naša inspiracija” njihova je vodilja dok kreiraju autentične i kvalitetne priče i uspostavljaju korisne saradnje.

PR, digital i content su tri oblasti koje već četvrtu godinu uspješno kombinujemo u kreativne finalne proizvode u Bosni i Hercegovini. U proteklom periodu svjedočili smo brojnim transformacijama u ovim segmentima poslovanja, ali ono što ostaje nepromijenjeno je snaga dobrih ideja, odnosno kvalitetnih sadržaja. Bez obzira na to gdje, kako i u kojoj formi odlučite plasirati svoju priču, javnost ćete moći pridobiti samo ako je ona suštinski dobar sadržaj. Digitalni i komunikacijski stručnjaci kakvi čine naš tim pomažu klijentima da kreiraju takve priče i svoje poruke prilagode aktuelnom trenutku kako bi na najbolji način iskoristili mogućnosti koje nam PR i digitalni marketing nude“, izjavila je Maglić.

Važna karika regionalno poznatog sistema

Represent System, čiji je bh. agencija dio, vodeća je PR i digitalna agencija na Balkanu s kancelarijama u BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Organizatori su i međunarodno certificirane Londonske škole odnosa s javnošću (LSPR) i Content Akademije, kroz koje su generacije polaznika iz cijele BiH učile do renomiranih komunikacijskih stručnjaka.

Rad u kreativnoj agenciji uvijek je dinamičan i raznolik, a glas o kvalitetnom poslu brzo se širi. Tako su samo u protekle dvije godine klijenti agencije bile brojne domaće, regionalne, ali i međunarodne kompanije i organizacije. “Representovci” su za njih kreirali i realizirali komunikacijske strategije, organizovali događaje, osmišljavali promotivne i zagovaračke kampanje na različitim poljima i u svemu im bili partneri i savjetnici.

Maglić ističe da su prvobitni šok i vrijeme kada su okupljanja i događaji uživo preko noći otkazani, a budžeti ukidani, u prvi plan iznjedrili interne i eksterne resurse svake kompanije. Tada se jasno vidjelo ko razmišlja nekoliko koraka unaprijed i koliko je neophodno brzo i učinkovito djelovati u “novoj normalnosti”.

Kriza je prilika

Danas, skoro dvije godine poslije, možemo sa sigurnošću tvrditi da je pandemija postavila nove temelje PR-u i komunikacijama uopšte. Svaka kriza, a posebno globalna, je rizik, ali je istovremeno i prilika koju ne treba propustiti. Naša struka je morala promijeniti taktike djelovanja i ostati pribrana i kada je djelovalo da sva pravila odlaze niz vjetar. U vrijeme kada su medije preplavili isključivo sadržaji vezani uz pandemiju, kada ste unaprijed dogovorene priče morali prolongirati za neka druga vremena, kada niste mogli organizovati evente, a fokus javnosti i medija prebačen je u sasvim drugu sferu, bilo je važno okrenuti se pričama koje prate situaciju i dopunjavaju aktuelne informacije. Sljedeći korak su aktivnosti brendova koje pričaju tople ljudske priče i pokazuju njihovu snagu, brigu i predanost kojom se izdižu i onda kada to nikome nije lako“, istakla je direktorica sarajevske i banjalučke kancelarije Representa.

Posebno je istakla moć digitalnih poruka i kampanja u proteklom periodu.

Usko sarađujući sa klijentima prilagođavali smo poruke i sadržaj novim prilikama prenoseći priču iz fizičkog u virtuelno, a pritom vodeći računa da zadržimo njihovu pažnju i osiguramo reakcije. Osim što su nam online sastanci postali svakodnevnica, bilo je neophodno kreirati i atraktivne online konferencije koje će privući ljude da se odluče pratiti ovakve sadržaje i ponuditi im ekskluzivnu priliku da saznaju nešto novo. Ključ za uspjeh u tome su upravo ekskluzivne informacije, sadržaji visokog kvaliteta, privlačni govornici/e i dobar tajming“, poručuju iz Representa, agencije u kojoj se PR i digitala prepliću, čime kreiraju nove mogućnosti izražavanja i klijentima omogućavaju da istraže različite kanale da bi doprli do nove publike.

Digitala je udahnula novi život PR-u, ali i dobila nova krila

Ljudi provode svoje vrijeme na društvenim mrežama više nego ikad prije, tako da treba iskoristiti priliku da im se obratite u online prostoru, bilo da koristite sada već tradicionalne platforme poput Facebooka ili Twittera, ili modernije poput TikToka. Ponašanje publike mijenja se nevjerovatnom brzinom, a proces vašeg prilagođavanja ovom procesu zavisi od sposobnosti cijelog kolektiva da razmišlja “out of the box”.

U ovom procesu najvažnije je biti autentičan i svojim djelovanjem pozitivno utjecati na društvenu sredinu. Te principe publika najviše cijeni, oni su najrelevantniji i u konačnici najisplativiji“, poručuje Maglić.

Društvene mreže imaju moć dvosmjerne komunikacije i dobijanja direktnog feedbacka publike kroz like, share ili komentar. Međutim, ova transparentnost je i veliki izazov, posebno kod izražavanja kritika ili negativnih iskustava korisnika, stoga je uloga agencije i savjetodavna za slučajeve krizne komunikacije. Među uslugama agencije su i CSR, korporativna komunikacija, media monitoring i brojni drugi segmenti.

Povjerenje partnera sa kojima sarađujemo, dobra saradnja s medijima, regionalne i međunarodne prakse o kojima učimo i iskustva koja razmjenjujemo, uz kvalitetan tim kao osnovu agencije, omogućavaju nam pružanje kvaliteta i inovacija na putu ka postavljanju novih standarda na polju komunikacije u našoj zemlji“, poručuje direktorica agencije Represent Communications BiH Ena Maglić.